B&W of wharfedale

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463789

Topicstarter
Hallo iedereen.

Ik ben een beetje aan het kijken naar nieuwe speakers. Ik heb nu de wharfedale 9.5 als front speakers. En de EVO2-8 als rears en een bijpassende EVO center.

Maar nu wil ik eigenlijk kleinere fronts hebben want mn kamer word te vol(student).

Nu ik dan toch bezig ben wil ik gelijk een kleine upgrade doen. Een vriend van me had de b&w 602`s en daar was ik toch wel heel erg van onder de indruk.

Ik wil gaan kijken voor de b&w 685. Heeft iemand hier ervaring mee?
En zullen deze beter klinken dan de wharfedales?
Of kan ik dan beter voor een duurdere set van b&w gaan.

Ik snap dat het een kwestie van smaak is, maar er is altijd iets te zeggen over kwaliteit en dergelijke.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:44
En zullen deze beter klinken dan de wharfedales?
Dat kunnen alleen jouw eigen oren je vertellen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb zelf Wharfedale Diamond 8.4's en ben er zeer tevreden over, het geluid en de afwerking zijn perfect, ook de materialen zijn bijna gelijk aan B&W.
Toch staat B&W iets hoger in de markt maar of je het bij zulke speakers echt zal merken is de vraag, meestal worden die boekenplank formaten gebruikt als surround speakers omdat ze een hoog en een midden speaker hebben, qua bass zal je dus wat missen.
Ik zou dus zelf voor de Whardefale's gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja het is moeilijk. Wharfedale is ook gewoon goed, alleen ik wil toch weer een stapje hoger gaan.
Ik ga maandag even kijken of ik ergens kan luisteren in de buurt van rotterdam.

Het verschil tussen de EVO`s en de diamonds vind ik al erg groot. hoge en midden tonen duidelijk beter dan van de diamond 9.5. Maarja, die diamond zuilspeaker is toch echt te groot, want ik kan hem niet lekker plaatsen. Dus het voordeel van meer laag is al een beetje weg. Maar voor alsnog je mist echt heel veel laag inderdaad met die boekenplank speakers, maar door de tijd komt er dan wel een sub bij.

Het enige nadeel is dat als ik nu weer 4 b&w`s moet kopen ik 1200eu verder ben. En dan heb ik nog niet eens eens een center.
Ik denk toch dat het ook meespeelt dat je bij b&w voor het merk alleen al een stuk meer betaalt.

Ik hoop dat ze beter klinken de b&w`s, anders ga ik toch maar voor een ander merk.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 463789 op 21-06-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Die goede reputatie komt vooral door de hogere serie's.
Tweedehands staan er soms ook wel leuke setjes te koop: http://link.marktplaats.nl/569009447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456792

Zelf erg enthousiast over de B&W 685 serie, voor het geld dat ze moeten kosten (ik geloof om en de nabij 300 euro) bieden ze een mooie prijs kwaliteit verhouding. Gebalanceerd laag, voldoende mid en hoog om een lekker geluid te krijgen. Heb ze zelf gecombineerd met de 686 als rear speaker. Anders kun je ook de review is lezen van Hifi.nl http://www.hifi.nl/recensies/3061/Bowers---Wilkins-685.html, maar zelf luisteren is verreweg het makkelijkste. Over de Wharfedale durf ik niets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 18:07
Even inspelen de B&W 685, en dan klinken ze fantastisch. Collega heeft ook een paar aangeschaft op mijn aanraden en is ook dolenthousiast. Ze klinken groter dan ze in werkelijkheid zijn, en spelen mijn oude Wharfedale 505.2 compleet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:51

FeaR

In GoT we trust

HiFi.nl is niet echt een betrouwbare site, die vinden alles mooi en positief. Ben nog niets tegen gekomen wat ze niet leuk vonden.

Verder heb je gelijk, zelf luisteren is de enige echte optie. Er is zo veel meer naast B&W, ook merken die warm klinken. Persoonlijk vind ik het een wat overrated merk. Sowieso niet mijn sound, dus dat scheelt ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaa ik heb elke review al gelezen haha.
En inderdaad wat overrated, en ik denk zelf ook ietsjes overpriced.
Ik vind zowiezo dat b&w altijd een goed laag heeft met kleine speakers.
k ga maandag maar eens luisteren hoe het klinkt.

Worden dan waarschijnlijk ook 685 als front en 686 als rear
Pagina: 1