Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor opleiding als ICT - Beheerder

Pagina: 1
Acties:

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:47
Hey allemaal, ik heb voor mijn opleiding als ICT beheerder een nieuwe laptop nodig. Hij heeft de volgende specificaties nodig:

Processor: Quad Core CPU (met ondersteuning voor virtualisatie)
Geheugen 6-8 GB Ram geheugen
HDD: 300GB+ harde schijf
beeldscherm: 15,6"
besturingssysteem: Windows 7 64 bits.

Ik ben zelf ook al een beetje op zoek gegaan naar een laptop en kwam bij deze uit:

http://www.wehkamp.nl/com...199000&F=1,2,3,10,17&SM=4

In mijn ogen ziet die er goed uit maar ik weet ten eerste niet zeker of de intel core i5 een quad core processor is, en of het ondersteuning heeft voor virtualisatie. Ook toen ik dit op een andere (niet computer) site postte, verwezen zij mij hierheen omdat een huis-tuin en keuken webwinkel misschien niet de beste laptops heeft. Waar ik mij opzich best in kan vinden.

Ik wil niet meer dan 800 euro aan de nieuwe laptop uitgeven, volgens mij moet het hier wel mee lukken.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb verder ook geen voorkeur voor een bepaald merk.

Groeten

Kokoryuu

Verwijderd

Misschien dat de Vaio T wat voor je is? Ik zit in dezelfde situatie als jou (aankomend student en heb ong. dezelfde eisen en budget. Ik kwam deze tegen. Enige nadeel vindt ik de Integrated Graphics, en daarom kijk ik nog verder.

Hopelijk heb je hier wat aan :P

• Aschtra
Hmm enkel verkrijgbaar in 11,6 en 13,3" wat ik echt te klein vind. Vind 15,6" al te klein maarja moet er wel aan denken dat ik er veel mee moet lopen uiteraard. Toch bedankt voor je voorstel :)

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Een aankomend beheer kan dit toch wel via de PW uitzoeken?

EDIT:

Zie: http://tweakers.net/price...8BmkxnoUTcb0Tj059Ix2bf928

15.6 inch en hoger, 6 gb en meer, core i5/7.

[ Voor 84% gewijzigd door tweakict op 21-06-2012 20:08 ]

• Aschtra
Ik ben nooit echt goed geweest met hardware van computers en laptops, daarom vraag ik nu help. En wat is PW? ;_;

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kokoryuu schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:50:
[..]

In mijn ogen ziet die er goed uit maar ik weet ten eerste niet zeker of de intel core i5 een quad core processor is, en of het ondersteuning heeft voor virtualisatie.

[..]
Op de pagina waar je naar linkt staat de CPU vermeldt.

Een i5-2450 M

Dat is een DualCore. Een QuadCore CPU in laptops eindigd de CPU op QM, en niet op alleen M.

Ey!! Macarena \o/

• tweakict
Puur voor virtualisatie (oefen en studie doeleinde) boeit die dualcode/quadcore echt niets. de VM's doen toch weinig qua cpu. RAM is altijd fijn! SSD trouwens ook :-)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Een Acer en schoolgebruik vind ik niet echt een goede combinatie. Accu's en bouwkwalitet zijn punten waarom ik een Acer niet zou aanraden.

Ik zou persoonlijk eerder kijken naar een business-model notebook. Naar mijn mening een stuk degelijker gebouwd (je neemt m toch vaak mee gok ik) en een betere accuduur.

Eventueel kun je ook 2ehands kijken, in V&A staan soms best leuke modellen. Een Probook of Elitebook is een perfect ding. Een zooi geheugen erin (8 Gb of meer is wel lekker als je veel virtueel wil gaan draaien). Icm een snelle SSD voor je OS (Samsung 830 of Crucial M4), en de DVDdrive vervang je door een hdd bay met een disk voor de 'grote' opslag.

Als je bv iets koop als V&A aangeboden: HP ProBook 6560B met Quad Core I7 2670QM en 4gb geheugen
Dan zet je daar een pricewatch: Samsung 830 series 256GB in, 2x4Gb pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
In de DVDbay een HDD tray (25 eur op Ebay) icm een 750Gb hdd pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD7500BPVT, 750GB SATA-300, 8MB, 5400rpm

Dan heb je voor ongeveer 850 eur een laptop waar je naar mijn mening een stuk meer aan hebt dan de Acer.

En als je geluk hebt zit er zelfs nog garantie op, vaak is een business laptop 3 jaar.

• Aschtra
DJSmiley schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:21:
Een Acer en schoolgebruik vind ik niet echt een goede combinatie. Accu's en bouwkwalitet zijn punten waarom ik een Acer niet zou aanraden.

Ik zou persoonlijk eerder kijken naar een business-model notebook. Naar mijn mening een stuk degelijker gebouwd (je neemt m toch vaak mee gok ik) en een betere accuduur.

Eventueel kun je ook 2ehands kijken, in V&A staan soms best leuke modellen. Een Probook of Elitebook is een perfect ding. Een zooi geheugen erin (8 Gb of meer is wel lekker als je veel virtueel wil gaan draaien). Icm een snelle SSD voor je OS (Samsung 830 of Crucial M4), en de DVDdrive vervang je door een hdd bay met een disk voor de 'grote' opslag.

Als je bv iets koop als V&A aangeboden: HP ProBook 6560B met Quad Core I7 2670QM en 4gb geheugen
Dan zet je daar een pricewatch: Samsung 830 series 256GB in, 2x4Gb pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
In de DVDbay een HDD tray (25 eur op Ebay) icm een 750Gb hdd pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD7500BPVT, 750GB SATA-300, 8MB, 5400rpm

Dan heb je voor ongeveer 850 eur een laptop waar je naar mijn mening een stuk meer aan hebt dan de Acer.

En als je geluk hebt zit er zelfs nog garantie op, vaak is een business laptop 3 jaar.
Hey, ik heb totaal geen ervaring met nieuwe onderdelen in een laptop zetten en wil daar ook niet mee gaan kloten als ik net een nieuwe laptop heb. Ook ben ik niet zo van de 2e handse dingen heb het liever nieuw. Toch bedankt dat je ook andere opties voorstelt!
RaZ schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:10:
[...]

Op de pagina waar je naar linkt staat de CPU vermeldt.

Een i5-2450 M

Dat is een DualCore. Een QuadCore CPU in laptops eindigd de CPU op QM, en niet op alleen M.
Hey thanks voor de tip, nu weet ik hoe ik moet kijken. En heb nu deze gevonden, deze kan ik eventueel als dit een goede is, over 3 dagen afhalen bij de winkel en zou dus helemaal top zijn.

http://www.computerland.n...qm_8gb_750gb/details.aspx

Deze heeft een intel core i7 quad core CPU ( want er staat Intel Core i7 2670QM / 2.2 GHz en voldoet verder ook aan mijn eisen. Een SSD heb ik niet nodig, heb er geen moeite mee om een paar seconden langer te wachten voordat iets opgestart is.

• Lesserkey
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11 11:45
Ik heb zelf een Toshiba Qosmio x500-144 gekocht omdat ik zowel wil kunnen gamen als programmeren op mijn laptop "2e jaar applicatie ontwikkeling" en zie dat op mijn opleiding veel mede studenten een Asus laptop hebben. Voor die paar honderd euro meer krijg je veel meer kwaliteit terug. Die Acers gaan standaard na 1 jaar kapot en kan je ze niet meer gebruiken voor hetgeen je ermee wilt doen.
Voor school/zakelijke dingen zou ik een Asus nemen indien je thuis ook een goede desktop hebt staan.
*gewoon ff random gekozen gezien je budget: http://www.kieskeurig.nl/...7v/specificaties/1034067/

• Aschtra
Dutch4coke schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:30:
Ik heb zelf een Toshiba Qosmio x500-144 gekocht omdat ik zowel wil kunnen gamen als programmeren op mijn laptop "2e jaar applicatie ontwikkeling" en zie dat op mijn opleiding veel mede studenten een Asus laptop hebben. Voor die paar honderd euro meer krijg je veel meer kwaliteit terug. Die Acers gaan standaard na 1 jaar kapot en kan je ze niet meer gebruiken voor hetgeen je ermee wilt doen.
Voor school/zakelijke dingen zou ik een Asus nemen indien je thuis ook een goede desktop hebt staan.
*gewoon ff random gekozen gezien je budget: http://www.kieskeurig.nl/...7v/specificaties/1034067/
Das toevallig, ik heb dezelfde ook net gevonden :p En heb thuis inderdaad al een desktop die goed genoeg is voor de dingen die ik ermee doe. En heb nog een laptop maar die is dus niet goed genoeg voor me opleiding en die geef ik dan aan me moeder.

[ Voor 11% gewijzigd door Aschtra op 21-06-2012 20:34 ]

• Aschtra
En waarom zou die beter zijn? Ik met mijn onervaren ICT ogen zie enkel dat de processor een Intel Core i7-3610M, 2,3 GHz is ipv van een Intel Core i7 2670QM / 2.2 GHz en dat hij 2GB minder ram heeft. En dat betekend dus ook dat jou laptop een Dualcore is aangezien er 3610M staat en niet 3610QM. En ik heb dus een quad core nodig en geen dual core.

Correct me if i'm wrong though. ik pas enkel toe wat ik net een beetje geleerd heb

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kokoryuu schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:43:

Correct me if i'm wrong though. ik pas enkel toe wat ik net een beetje geleerd heb
Waarom neem je dan uberhaupt nog een harde schijf? Virtualiseren is vrijwel onmogelijk met laptopschijven.
Let je er ook op dat je NBD neemt? Een laptop is mission critical bij dergelijke opleidingen, dus is NBD essentieel. Bovendien zou ik Acer sowieso links laten liggen. Acer is het allerslechtste merk. Neem dan liever Asus. Asus is het allerbeste merk voor de consument, alleen de service is niet zo goed. Er zijn echter wel geruchten dat Asus bezig is om in Europa een netwerk op te zetten voor NBD. Als dat waar is, dan wordt Asus voor studenten en zakelijk gebruik ineens erg interessant.

[ Voor 38% gewijzigd door Trommelrem op 21-06-2012 20:50 ]

Verwijderd

Kokoryuu schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:43:
En waarom zou die beter zijn? Ik met mijn onervaren ICT ogen zie enkel dat de processor een Intel Core i7-3610M, 2,3 GHz is ipv van een Intel Core i7 2670QM / 2.2 GHz en dat hij 2GB minder ram heeft. En dat betekend dus ook dat jou laptop een Dualcore is aangezien er 3610M staat en niet 3610QM. En ik heb dus een quad core nodig en geen dual core.

Alle tot nu toe aangekondigde Ivy i7's zijn quadcore:

Hier zwart op wit: http://ark.intel.com/prod...(6M-Cache-up-to-3_30-GHz)

• Aschtra
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:48:
[...]

Alle tot nu toe aangekondigde Ivy i7's zijn quadcore:

Hier zwart op wit: http://ark.intel.com/prod...(6M-Cache-up-to-3_30-GHz)
Ah ja als ik op specificaties van die laptop klik staat er wel QM achter. Misschien foutje op die site
Trommelrem schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:46:
[...]

Waarom neem je dan uberhaupt nog een harde schijf? Virtualiseren is vrijwel onmogelijk met laptopschijven.
Let je er ook op dat je NBD neemt? Een laptop is mission critical bij dergelijke opleidingen, dus is NBD essentieel. Bovendien zou ik Acer sowieso links laten liggen. Acer is het allerslechtste merk. Neem dan liever Asus. Asus is het allerbeste merk voor de consument, alleen de service is niet zo goed. Er zijn echter wel geruchten dat Asus bezig is om in Europa een netwerk op te zetten voor NBD. Als dat waar is, dan wordt Asus voor studenten en zakelijk gebruik ineens erg interessant.
Wat is NBD nou weer dan? En ik heb nu ook een Asus laptop op het oog. Dus het is iig geen Acer. Virtualiseren zal wel gaan lukken.

• Trommelrem
Kokoryuu schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:53:

Wat is NBD nou weer dan? En ik heb nu ook een Asus laptop op het oog. Dus het is iig geen Acer. Virtualiseren zal wel gaan lukken.
NBD = Next Business Day, meestal on-site.

Monteur komt bij defecten de eerstvolgende werkdag bij je thuis, op school of op kantoor langs om de laptop ter plekke te repareren. Laptop hoeft dus niet te worden opgestuurd en de offlinetijd is meestal hooguit een werkdag.

Als je meerdere laptops hebt, dan is NBD niet zo essentieel meer, maar een student woont doorgaans in een studentenkamer en heeft slechts een laptop. Het is vrij rot als je drie weken op een reparatie moet wachten als je tentamens op je laptop moet maken. Een moederbord vervang je immers niet zomaar eventjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 21-06-2012 20:59 ]

• Aschtra
Dat zou inderdaad handig zijn. Maar ik ga erg zuinig met mijn spullen om en woon gewoon thuis. Mijn school waar ik naar toe ga is nog niet eens 20 minuten fietsen, ook heb ik meerdere laptops tot beschikking. Het zou voor mij dus niet nodig zijn. En er zit zeker een maandelijks bedrag aan vast?

We zijn trouwens een beetje van het onderwerp afgeraakt.

Deze laptop heeft alles wat ik nodig heb toch? Deze kan ik gaan bestellen

• Trommelrem
Kokoryuu schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:03:
Dat zou inderdaad handig zijn. Maar ik ga erg zuinig met mijn spullen om en woon gewoon thuis. Mijn school waar ik naar toe ga is nog niet eens 20 minuten fietsen, ook heb ik meerdere laptops tot beschikking. Het zou voor mij dus niet nodig zijn. En er zit zeker een maandelijks bedrag aan vast?

We zijn trouwens een beetje van het onderwerp afgeraakt.

Bij Dell vaak een eenmalig bedrag. Bij de meeste laptops is een jaar NBD inbegrepen, voor 3 jaar betaal je normaliter minder dan 100 euro (totaal).

Asus is qua bouwkwaliteit, performance en prijs eigenlijk altijd wel een goede keuze. Alleen de service valt gewoon tegen. Maar dat is dan ook het enige minpuntje aan Asus.

• Aschtra
Ik doelde meer op de specs die de laptop had en de specs die ik nodig heb :p En ik moet dan maar hopen dat ik zo goed als geen gebruik ga maken van de service van Asus. Heb sowieso mijn pc of laptop nog nooit naar een computerwinkel gestuurd voor reparatie of iets anders, heb het altijd zelf wel weten te fixen.

• Trommelrem
Voor een 15 inch vind ik de resolutie nogal tegenvallen. Verder een prima laptop. Met een Asus doe je niet zo snel een miskoop.

• tweakict
Waarom zou je niet voor een DELL XPS 15 gaan. 15 inch, met Core i7 quad core en 8GB voor minder dan 800 euro. www.dell.nl

Dit is iig beter dan alle voorgenoemde merken. Support is ook erg goed. Met 3 jaar NBD support voor 850 euro.

Verwijderd

Trommelrem schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:17:
Voor een 15 inch vind ik de resolutie nogal tegenvallen. Verder een prima laptop. Met een Asus doe je niet zo snel een miskoop.
asus K54 = matig
asus K53 = goed
asus N53 = matig
asus N55 = matig

Niet echt een goede score voor de 4 mainstream modellen van asus..

De XPS 15 was de nummer 1.. totdat dell het 1080p scherm verwijderde. Wat nu het beste is zou ik ook niet weten. Ik zag dat de inspiron 15R SE nu al in prijs is gedaald, maar of dat kwaliteit is? Ik heb geen idee. Maar van de asus tegenhanger de N56 begin ik minder tevreden te worden, zo is het scherm minder dan in de reviews...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kokoryuu schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:03:

Je kan bovendien op http://ark.intel.com/#mobile controleren of de processor én chipset genoemd in de desbetreffende laptop ook de gewenste ondersteuning (wel/geen VT-x) heeft.

* alt-92 vind het nog steeds knap irritant dat in de pricewatch geen optie is aan te geven of er bijvoorbeeld een TPM chip in een laptop zit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1