Ik heb onlangs een nieuw beeldscherm gekocht in de vorm van een TV. Deze heb ik via mijn PC videokaart, een Nvidia Geforce 9600GT en een HDMI kabel verbonden, nu wou ik graag het geluid ook over HDMI laten gaan zodat het mijn TV bereikt, zodat ik met de afstandsbediening gewoon het geluid harder/zachter kan doen.
Nu heb ik net lopen zoeken op drivers, maar kan geen geschikte vinden, nu leek deze mij het meest voor de hand liggend, maar werkt helaas niet samen met mijn videokaart.
Ook heb ik verschillende audio drivers (o.a. van Ralink) geprobeerd, maar kon helaas niks nuttigs vinden.
Ik vind net bij de specificaties van mijn videokaart dit:
Audio Input for HDMI: SPDIF
Is SPDIF niet zo'n optisch kabeltje? Moet ik deze dan nog apart van mijn videokaart naar TV verbinden?
Nu heb ik net lopen zoeken op drivers, maar kan geen geschikte vinden, nu leek deze mij het meest voor de hand liggend, maar werkt helaas niet samen met mijn videokaart.
Ook heb ik verschillende audio drivers (o.a. van Ralink) geprobeerd, maar kon helaas niks nuttigs vinden.
Ik vind net bij de specificaties van mijn videokaart dit:
Audio Input for HDMI: SPDIF
Is SPDIF niet zo'n optisch kabeltje? Moet ik deze dan nog apart van mijn videokaart naar TV verbinden?
[ Voor 20% gewijzigd door Toppertje op 21-06-2012 19:57 ]