Geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal... ik heb n SC-BTT490
Full HD 3D Blu-ray Home Cinema Systeem en n FULL-HD TX-L42ET5E 3D TV en nou heb ik n probleem, ik wil muziek vanaf de tv na mijn homecinemaset laten afspelen maar het lukt mij voor geeen ene mogelijkheid, ik heb vandaag n digital out stekker gekocht en n hihjt speed HDMI kabel gekocht maar ik krijg het NOG niet voor mekaar, mijn vraag is... heeft iemand hier ECHT verstand van want de mensen van de mediamarkt(daar heb ik m van gewonnen) ik heb ook 20 telefoonnummer gekregen van panasonic dealers maar die weten er ook helemaal niks van jah wel van uit elkaar en in mekaar zetten voor reparaties maar die weten er niks van dus als een van jullie er wel verstand van heeft graag even n reactie zodat ik nog even kan knoeien met de evt oplossing... er zitten echt zoooo verrschrikkelijk veel functies op dat ik door de bomen het bos nie meer zien kan dus please help me.

Alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Digital Out selecteren, of HDMI 1.4 als je TV dat ondersteund.... ken de TV voor de rest niet.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allemaal al geslecteerd maar dan blijft in hetzelfde blauwe scherm staan dan hoor ik nog niks hdmi 1.4 zit er ook achter die zit in de goeie poort bij mijn home cinema en hij zit in hdmi 2

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Beide toestellen hebben HDMI 1.4 met ondersteuning voor HDMI ARC. Dus in principe kan je met een High Speed HDMI-kabel verbinden en dan geluid van de TV naar de SC-BTT490 sturen. Let wel dat de ARC-functie op de TV alleen werkt op HDMI 2. De HDMI-kabel in de SC-BTT490 moet in de HDMI Out, maar zo ver was je hopelijk al wel. In de handleiding van de TV staat verder hoe je dit allemaal in moet stellen.

[ Voor 62% gewijzigd door FeaR op 21-06-2012 18:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat heb ik allemaal al gedaan maar ik heb het boekje nagekeken en NOG krijg ik er geen geluid uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Krijg je wel geluid als je gebruik maakt van de Optische Toslink? En dan op de SC-BTT490 wel de juiste ingang selecteren natuurlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld de optical in en out stekker... zo ja dan heb ik die in de goeie poorten zitten en nee dan krijg ik nog geen geluid als ik het in de goeie instellingen zet want dan blijft hij nog steeds in het blauwe scherm staan... misschien dat u msn heeft dat het misschien handiger en makkelijker is om te communiceren snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd en NOG lukt het t boekje 20x doorgekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je digitale TV? Zo ja, kijk eens wat er gebeurt als je de settopbox verbindt met je home cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah digitale tv heb ik maar setopbox heb ik nie er de kaart zit in de tv en als ik films wil kijken heb ik daar n mediacenter voor en die heb ik verbonden vanuit mijn homecinemaset en daar krijg ik wel geluid uit dus begrijp er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En als je de instellingen op de home cinema die je gebruikt voor je mediacenter selecteert (dus eigenlijk alsof je via de mediacenter wilt luisteren) en dan de kabel uit je mediacenter in de TV doet. Werkt het dan wel?

Zou je overigens je tekst iets beter leesbaar kunnen maken door juiste woorden te gebruiken en leestekens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij om het geluid dat ik via mijn homecinemaset hoor als ik de tv aan heb en de rest doet het allemaal wel dus kan wel films kijken met geluid e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat weet ik, maar als je nu probeert wat ik net uitlegde dan weet je of het aan de instellingen van je home cinema ligt of aan je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp moet ik de hdmi kabel wat ik in mijn homecinemaset heb eruit halen en moet ik in mijn tv doen en dan kijken of ik nog geluid heb of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja. Dan staat je home cinema in elk geval op een werkende instelling. Als het dan nog niet werkt ga je met je TV spelen tot het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:53
Ik heb eens even de handleidingen naast elkaar gelegd...

De tv heeft ondersteuning voor ARC (audio return chanel) op HDMI 2 (alleen op HDMI 2)
En de receiver heeft hier ook ondersteuning voor op de HDMI out.

Dat moet dus samen kunnen werken.

Kijk na of je de receiver idd aangesloten hebt op HDMI 2 van je TV.
Dan kan je op pagina 67 van je handleiding vinden hoe je dat in moet stellen.

De receiver zou je dan op de juiste externe ingangsmodus moeten zetten met de EXT-IN knop (zie pagina 52 van je handleiding...)

Dan zou het in theorie moeten werken. Mits je een HDMI 1.4 kabel hebt met ARC support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff alle boekjes erbij gezocht en de gein is dat ik helemaal geen boekje heb waar 67 of meer pagina's te vinden zijn en heb ook ff gegoogled en kan er ook geen een vinden hahaha dus als je me ff de link kunt sture waar ik het wel kan downloaden ga ik er ff mee verder knoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:53
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:29:
Ik heb ff alle boekjes erbij gezocht en de gein is dat ik helemaal geen boekje heb waar 67 of meer pagina's te vinden zijn en heb ook ff gegoogled en kan er ook geen een vinden hahaha dus als je me ff de link kunt sture waar ik het wel kan downloaden ga ik er ff mee verder knoeien
De bovenste handleiding hier heeft wel pagina 67 :)

En de andere is de tweede hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THNX ik zal t proberen het uit te vinden klaat je t weten als t gelukt is nogmaals mijn dank ;)
Pagina: 1