Videokaart nvidia werkt niet tijdens het gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-02 19:59
Betreft mijn laptop: ASUS N53SV-SZ016V

Intel Core I7 - 2630QM 2.0GHZ
Nvidia Geforce GT 540M 1gb
6 GB Geheugen

Probleem:

Normaal gezien als ik aan het gamen ga zou mijn videokaart het moeten overnemen maar ik merk (denk ik) da dit niet lukt. Tijdens het spelen van bv Pro Cycling Manager 2011 moet ik de systeeminstellingen wijzigen naar Low/Medium.
Dit zou normaal niet mogen volgens de systeemeisen. Indien ik het niet wijzig heb ik lag en loopt het spel niet vlot.

Het spel Diablo 3 moet ik evenzeer in low settings spelen.
Bij de Men of War (vietnam, assault squad enz) games zeggen de instellingen ingame dat mijn videokaart de intel is ipv de nvidia ...

Ook het programma ccleaner herkent dat mijn videokaart Intel (HD gfx 3000) mijn videokaart zou moeten zijn.

Ik denk dat je ook al merkt dat dit normaal niet zou kunnen kloppen, dat ik normaal met hogere systeeminstellingen aan de slag zou moeten?

Bijgevolg zou ik graag hebben dat dit opgelost zou raken maar hoe?!
Ik ben ene beetje ten einde raad en vind het probleem niet.

Ik heb al verschillende zaken geprobeerd zoals, drivers updaten van de intel en nvidia, kijken of de nvidia herkent wordt (ja). Instellingen gezocht in de laptop ... Maar het draait voorlopig op niets uit.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de nvidia drivers games toevoegen en instellen voor de GT540 ook al geprobeerd?
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualdj.com/image/5596/58145/gpu.png

Erna even met MSI afterburner bekijken of de kaart dan ook daadwerkelijk aan het werk is.
Als je zonder netstroom werkt zal de gt540M niet op volledige snelheid werken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
De 540m is ook geen topkaart dus wat er gebeurt zou best kunnen kloppen.
Maargoed, de Asus N53 serie heeft een heeeeeeele handige feature: een indicatie lampje welke videokaart er gebruikt wordt.

rechtsboven je toetsenbord zit een lampje, die kan blauw of wit zijn.
Blauw = igp (integrated graphics), Wit = externe videokaart (in jouw geval de GT 540m).
Je kunt ook nog rechtermuisknop doen op de snelkoppeling van het spel en hem opstarten met een specifieke videokaart (weet niet uit mijn hoofd hoe die optie heet, maar hij is wel heel duidelijk te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
@ Lupp moet ik bepaalde instellingen wijzigen?

Ik zal zo meteen is die MSI afterburner downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 19:04
ik zou eerst eens een recente nvidia driver installeren.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
@ Haarbal dat is al gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 19:51

Nemesizz

Untouchable

Tijdje terug was er een topic met een geforce 610m.

Had een soort gelijk probleem, dat games de intel gpu pakken ipv de nvidia.

Nu gaf iemand als antwoord dat je op de exe van het spel, rechtmuisknop en dan "uitvoeren met grafische processor" en dan "snelle nvidia processor gebruiken" selecteren.

Heb zelf geen laptop met nvidia gpu, dus weet niet zeker of ze dat allemaal hebben/kunnen, maar misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenshee13 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:20:
@ Lupp moet ik bepaalde instellingen wijzigen?

Ik zal zo meteen is die MSI afterburner downloaden en installeren.
Niet ls je de recente drivers gebruikt want die ondersteunen wel de nieuwe games om ze op de
gt540m te laten werken.
Nemesizz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:26:
Tijdje terug was er een topic met een geforce 610m.

Had een soort gelijk probleem, dat games de intel gpu pakken ipv de nvidia.

Nu gaf iemand als antwoord dat je op de exe van het spel, rechtmuisknop en dan "uitvoeren met grafische processor" en dan "snelle nvidia processor gebruiken" selecteren.

Heb zelf geen laptop met nvidia gpu, dus weet niet zeker of ze dat allemaal hebben/kunnen, maar misschien het proberen waard.
Indd zo doen dus als de game er niet tussen staat of niet op de GPU draait.
Maar goed het verschil is niet zo groot gt540m vs hd3000

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
Ik moet zeggen merk al een duidelijk verschil, diablo 3 alles max high en loopt goed.

Nu even die MSI afterburner testen & daarna PCM2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat heb je precies veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenshee13
Nogmaals een game toegevoegd en specifiek de nvidia 540gt geselecteerd bij CUDE - GPU's

MSI Afterburner geeft meteen de nvidia 540gt aan, mag/kan ik daar instellingen in wijzigen? Zoja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Zoals ik al zei, opstarten met specifieke videokaart (rechtermuisknop op snelkoppeling / exe file - uitvoeren met grafische processor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenshee13 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:34:
Nogmaals een game toegevoegd en specifiek de nvidia 540gt geselecteerd bij CUDE - GPU's

MSI Afterburner geeft meteen de nvidia 540gt aan, mag/kan ik daar instellingen in wijzigen? Zoja welke?
Ahha oké je hebt ze dus via de drivers instellingen toegevoegd en uitvoeren via de nvidia processor aangezet.
Ik zou monitoring dingen toevoegen aan het scherm dan zie je e fps ook wel staan en de klocks enzv
Pagina: 1