Corsair Graphite 600T Special Edition

Pagina: 1
Acties:

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-03 14:07

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Binnenkort wil ik de Corsair Graphite 600T Special Edition aanschaffen.
Alleen zit ik me af te vragen hoe ik het beste mijn H100 waterkoeling kan installeren.

Ik heb al wat rondgezocht en zie het meest pull configuratie maar is een push/pull niet beter?

In mijn huidige kast, de Corsair Carbide 500R , zit mijn radiator bovenin en mijn fans in de kast en zitten ze in een push configuratie.

Wat is de beste koel configuratie?

Sowieso wil ik wel de huidige fans vervangen door wat stillere fans, want als ik de fans de hoogste stand zet dan hoor je ze enorm blazen. Hebben jullie dan ook nog tips voor betere stillere fans?

Op sommige forums kom ik deze veel tegen
pricewatch: Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14 (1450 rpm), 120mm

Jullie nog andere suggesties?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:59
Ik denk dat je al je antwoorden uit deze review kunt halen. In dit geval heb je zelfs geluk, want hij demonstreert het met een H100. Bovenin is push/pull misschien mogelijk, afhankelijk van de heatsinks op je moederbord, maar ik zal krap worden.

Wat betreft de Gentle Typhoons: het zijn prima fans voor radiatoren, je moet alleen van de looks houden. Ik vind ze persoonlijk uitzien alsof ze uit een playmobil setje komen, maar dit doet niets af van de performance. En ja, ze zijn zeer stil, zie bijvoorbeeld dit channel. Daar worden heel veel fans getest en als geluid één van de belangrijkste is, is het altijd wel fijn om te horen hoeveel/weinig lawaai ze maken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Mja, ik vind die fans ook niet geweldig mooi :P maarja, je zit ook niet 24/7 in je kast te kijken naar je fans :P

• Moi_in_actie
Haha, het ligt er ook maar net aan. Ik heb deze fans ook overwogen voor mijn nieuwe pc, maar dat wordt een fully modded pc met side window, lights en alles in uitsluitend wit, zwart en blauw. In dat geval zijn looks wat belangrijker.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Welke fans neem jij dan?

• Moi_in_actie
Deze Zalman ZM-SF3 komen aan de onderkant en deze Gelid Wing komen bovenop de radiator. Mijn 2e radiator krijgt alleen push fans en dat zijn eveneens de Gelid Wings.
Beiden zijn high static pressure fans wat goed is voor radiatoren, de witte Zalmans passen goed bij de looks van de binnenkant, de Gelid Wings heb ik genomen voor de leds en omdat deze stiller zijn dan de Cooler Master SickleFlow.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ik heb die Gelid Wings ook, die heb ik onder de radiator. Zien er wel leuk uit met de blauwe LED's.

Zit te denken om in de kast nog meer fans te plaatsen, want je hebt een fancontroller waar max. 4 aankunnen.
De voorste en de achterste zitten er al aan en kan ik er nog 2 aanzetten.

Is het handig om er nog 2 te installeren in de kast voor goede airflow? Want fans met een LED erin is wel cool.
Want anders ga ik nog 2 van die Gelid Wing's installeren.

• Moi_in_actie
Extra airflow kan nooit kwaad, ligt er natuurlijk aan waar je ze installeert. Wat ik in de review zag is dat er voorin al een 200mm fan zit, denk alleen niet dat die standaard leds heeft.
De fancontroller heeft 4 aansluitingen zeg je, maar je kunt er eventueel meer aan hangen (2 fans op 1 channel met een splitter kabeltje). De fans op je H100 wil je in principe toch altijd met dezelfde snelheid hoger of lager zetten.
Ik zou zelf voorin een 200mm fan houden en aan de achterkant een 120mm als output.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ja, die zitten al in de kast zelf.

Of zorgt die 200mm voorin al voor genoeg airflow voor in de kast?

• Moi_in_actie
In principe wel ja, zou je even naar de specs van het ding moeten kijken (is waarschijnlijk een standaard 200mm Cooler Master fan). Enige keer wanneer je je zorgen moet maken over airflow in de kast, dus meer dan 1 intake en 1 exhaust fan, is wanneer je met meerdere GPU's gaat werken die veel warmte opwekken of je een hele lading 7200+ RPM HDD's hebt die veel warmte afgeven (5+). In alle andere gevallen voldoet de standaard setup van een case prima.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Oke,

Ja ik heb 2 6950's. En 1 SSD en 1 HDD.
Pagina: 1