3D Mediaplayers: Iconbit vs Xtreamer vs Fantec vs HiMedia

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 10:19
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een Samsung ES8000 46" aangeschaft en ben me nu aan het verdiepen in een geschikte mediaspeler. Ik ben op zoek naar een enigzins toekomstbestendige mediaplayer en 3D zal geen hoofdmoot zijn, maar ik vind het wel een leuk extraatje.

Ik heb inmiddels multipele topics gelezen en verschillende reviews gezien en ben tot de conclusie gekomen dat er 4 potentiele kandidaten zijn:
  1. pricewatch: Xtreamer Prodigy
  2. pricewatch: HiMedia HD900B
  3. pricewatch: Fantec 3DFHDL
  4. pricewatch: IconBit XDS1003D
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om van mijn Synology DS211J te streamen (bekabeld) en heb niet direct behoefte aan een locale disk in de mediaplayer. Hierdoor vallen (als ik de reviews mag geloven) de IconBit en HiMedia al af.

Xstreamer is qua reviews nogal inconsistent en je hoort over het algemeen weinig positiefs.

Daardoor blijft alleen de Fantec nog over. Ik kan hier alleen weinig reviews over vinden. Alleen deze twee en die waren best positief:
  1. http://www.tomshardware.d...estberichte-240973-4.html
  2. http://www.technic3d.com/...mediaplayer-im-test/1.htm
Heeft iemand al ervaringen met deze player? Ziet Tweakers zich misschien geroepen voor een mooie review tussen de verschillende players...? :P

Alvast bedankt!

*Edit 1: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad1138
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-01 20:50
Van de Iconbit en de Himedia bestaan ook uitgeklede versies zonder HD, te weten de Iconbit XDS73D en de Himedia 900A.

Ik heb beide hier staan en heb toevallig ook een Synology 211J waar mijn mediabestanden op staan, streamen via een gigabit netwerk van Bluray 3D ISO bestanden gaat goed op een ding na en dat dat gaat bij beide spelers fout.

Ik krijg met geen mogelijkheid DTS-HD Master audio van deze spelers mijn receiver (Pioneer SC-LX73) in, alle andere audio formaten werkt prima maar deze helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 10:19
Heeft dit dan te maken met het stream protocol? Ik lees namelijk dat bij meerdere mensen BD50 niet wil streamen ivm samba protocol.

Hoe vind jij het verschil qua menu en interface tussen de 2 spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad1138
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-01 20:50
Ik heb gebruik gemaakt van NFS, dat zou een snellere data overdracht moeten wezen maar ik merk het niet echt, op Samba liep het bij mij trouwens ook goed hoor.

Qua interface zit er echt bijna geen verschil tussen deze 2 spelers het gaat om details.

Ik heb trouwens nu een losse file met DTS-HDMA audio geprobeerd en die doet het gek genoeg wel goed, snap niet waarom het dan met Bluray ISO files fout gaat.