Toon posts:

PSP bricked ??

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik ben bezig geweest om een foto op mijn psp te zetten, wanneer ik mijn psp
aansloot via de usb kabel kreeg ik op een 1 of andere manier niet mijn geheugenkaart te zien maar
het intern geheugen (geloof 30 mb ongeveer).

Ik besloot na wat dingen geprobeerd te hebben, het geheugen te formateren (na mijn bestanden eerst geback-upt te hebben) via mijn pc.

Vervolgens heb ik de bestanden terug gezet, en heb ik mijn psp weer gepakt.

Ik kon opeens niks meer aanklikken in mijn menu, ik wilde toen mijn psp opnieuw opstarten.
Helaas kan ik mijn psp nu opeens niet meer aanzetten, het groene lichtje brand wel, maar voor ongeveer
20 seconden, er verschijnt helemaal niets in beeld.

Ik heb geprobeerd de psp te resetten dmv. de knoppen start,select en vierkantje en driekhoekje in te houden
terwijl de psp aanstaat, maar helaas geen effect....

Betekend het nu dat mijn psp bricked is en dat een een pandora set moet bestellen ?
Of komt het door die format ?

Hopelijk kan iemand me helpen :)

Voor problemen en vragen behoor je sowieso in et Spielerij problemen en vragen forum te zijn en daarnaast betreft het hier het omzijlen van beveiligingen van de PSP wat op Tweakers.net niet is toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Sn0wblind op 23-06-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Bel sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Pandora batterij werkt alleen voor de PSP 1000 en de eerste PSP 2000 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor jullie reactie :), ik, heb de psp 1004, dus het zou daarbij werken, alleen is mijn vraag
of het mijn psp bricked is of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:56

Nemesizz

Untouchable

Ik vind het een beetje een raar verhaal, heb zelf ook een psp 1004, en die heeft geen eigen intern geheugen (ja 32KB ofzo), al het geheugen komt puur van het geheugenkaartje.

Daarnaast, wat voor geheugenkaartje gebruik je? Wel een Memorystick Duo of Memorystick PRO Duo?
Andere geheugenkaartjes slikt ie namelijk niet.

Formateren moet ik via de PSP zelf, de PSP gebruikt een bepaalde mappenstructuur, en als die er niet is kun je er vrij weinig mee (je kan niet simpel een foto kopieren naar x:\, maar moet echt in de juiste map \PICTURE gezet worden, anders doet je psp er niks mee.

Zolang je niet met firmware hebt zitten rommelen, lijkt het me niet dat het apparaat bricked is (adapter losgetrokken tijdens firmware installatie). Ook moet je uiteraard niet de USB kabel verwijderen als je een bestand kopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie ;) ,

Het lijkt een raar verhaal, tis wel echt zo gegaan helaas..
Oke ik weet niet of het mijn interne geheugen was, maar laat ik het zo zeggen:

- Ik sloot de kabel aan in mijn pc en in de psp
- ik ging naar de usb mode in mijn psp
- vervolgens ging ik op mijn pc naar deze computer

hier stond mijn psp aangegeven als kaart G: en die was 32mb totale grote

Achteraf gezien moest ik deze zeker formateren in mijn psp, maar ik besloot
het via mijn pc te doen, natuurlijk heb ik de bestanden teruggezet en daarna pas
het kabeltje verwijderd, je zag zelfs op de psp dat hij bestanden aan het ontvangen was.

Hierna reageerde hij niet meer (het scherm stond nog wel aan) en na de herstart deed hij dus niks meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow, en ik heb een SanDisk memory stick pro duo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:56

Nemesizz

Untouchable

Was de accu wel voldoende vol tijdens het kopieren?
Wat gebeurt er als je het apparaat via de netadapter/lader aansluit? doet ie dan wel wat of nog steeds niks?

Het kan best zijn dat het ding kapot is hoor, dat het puur toevallig gebeurde tijdens kopieren (maar dat dat verder niks met de oorzaak te maken heeft). Electronica gaat gewoon op willekeurige momenten een keer kapot.
(ik zeg niet meteen dat ie echt kapot is, maar het is een mogelijkheid, dan kun je vanalles wel uitproberen, maar dan werkt hoe dan ook toch niks).

Heb net even de memorystick uit mijn PSP gehaald, en dan heeft ie 0,00 bytes opslag, helemaal niks noppes.
Ding start wel, maar je kan er helemaal niks opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Als je een custom firmware draait is het zeker mogelijk dat je met de "usb mode" je interne nand zag ipv je geheugenkaartje. Die laten nl toe bv je umd te backuppen via usb etc.
Het formatteren was eigenlijk het domste dat je kon doen. Kijk of er iemand in de buurt nog een psp heeft met "magic memory stick", en laat die een nieuwe firmware flashen.

Je kan namelijk als je in de XMB zit door op select te rammen kiezen welke "device" hij toont als je naar usb mode gaat. Bij jou stond die dus waarschijnlijk op "flash0"

[ Voor 19% gewijzigd door GuntherDW op 22-06-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx voor jullie reacties opnieuw,

ik denk dat (doordat ik dus mn interne geheugen ipv geheugenkaart heb geformateerd via de pc)
hierdoor idd echt het probleem zit, moet wel :(

1 vraag nog, als ik zo'n magic memory stick heb(via iemand bijv), hoe kan ik dan mijn
psp z'n firmware flashen als hij niet opstart ? (misschien een domme vraag, ik heb hier niet echt
veel ervaring mee sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:41:

1 vraag nog, als ik zo'n magic memory stick heb(via iemand bijv), hoe kan ik dan mijn
psp z'n firmware flashen als hij niet opstart ? (misschien een domme vraag, ik heb hier niet echt
veel ervaring mee sorry)
Magic memory stick + Pandora batterij ;)

google vertelt je hoe je beide moet gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door Ike. op 22-06-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx Ike voor je reactie :)
ik ga zo'n set bestellen denk ;),

maar betekend dat dat mijn psp toch bricked is ? of is het gewoon
dat het magische setje je firmware altijd flashen kan ?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 17:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.