Pc naar iMac-scherm hoogste beeldkwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt om een game-pc aan te schaffen naast mijn iMac 27" uit 2010.
Nu heb ik al wat verschillende topics gelezen over het gebruik van de iMac als extern scherm.
Maar ik kan nergens iets terug vinden over beeldkwaliteit.

Heb gezien dat de videokaart (Sapphire HD7850) in de PC een DVI/HDMI/DP aansluiting heeft.
Waarmee zal ik het mooiste resultaat behalen op het iMac-scherm (res. 2560x1440):
MiniDP > MiniDP, MiniDP > DVI of MiniDP > HDMI?

De MiniDP kabel en aansluiting zien er ielig uit in vergelijking met een normale PC VGA monitorkabel.
Zal daarom de beeldkwaliteit minder zijn dan als ik een PC monitor zou gebruiken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Zolang je een digitaal signaal houd mag het geen probleem zijn. Ik zou zelf echter gaan voor mini DP => mini DP, omdat je op deze manier geen (mogelijk halfbakken) verloopjes nodig hebt. Daarnaast heeft de iMac volgens mij enkel mini DP input voor het gebruik als extern scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:56
Kan de iMac nu dan wel beeld hoger dan 1080p via de input weergeven?

Toen ik nog zo'n iMac had kon dat tot 720p/1080p geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Fuwor schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:52:
Kan de iMac nu dan wel beeld hoger dan 1080p via de input weergeven?

Toen ik nog zo'n iMac had kon dat tot 720p/1080p geloof ik.
hij kan gewoon zijn eigen native reso draaien dus 2560x1440 in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Xudonax schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:44:
Zolang je een digitaal signaal houd mag het geen probleem zijn. Ik zou zelf echter gaan voor mini DP => mini DP, omdat je op deze manier geen (mogelijk halfbakken) verloopjes nodig hebt. Daarnaast heeft de iMac volgens mij enkel mini DP input voor het gebruik als extern scherm.
Precies, voor de bevestiging. Digitaal = digitaal dus dat maakt geen verschil... en idd je kan alleen externe apparaten via DP aansluiten dus dat ontneemt het vraagstuk van hoe sluit ik aan gelijk weg :) En dan uiteraard (m)DP -> (m)DP zoals Xudonax aangeeft, geen verloopjes ertussen.
De MiniDP kabel en aansluiting zien er ielig uit in vergelijking met een normale PC VGA monitorkabel.
Zal daarom de beeldkwaliteit minder zijn dan als ik een PC monitor zou gebruiken?
De 'ieligheid' van de aansluiting zegt niets over de beeldkwaliteit, alhoewel dat sowieso bij een iMac absoluut zal meevallen gezien de kwaliteit waarmee ze in elkaar worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Mini-displayport is simpelweg hetzelfde als displayport met een kleinere connector.
Met een resolutie van 2560x1440 valt HDMI trouwens al meteen af. Single link DVI is precies hetzelfde als HDMI met een andere connector eraan en doet ook geen 2560x1440.
Displayport naar dual-link DVI heb je een actieve adapter van ~80 euro voor nodig, gebruik dus gewoon een displayport kabel, kost het minst werkt het best.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk!
Dan ga ik gewoon voor de MDP naar MDP.

Bedankt voor de bruikbare reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Analoog > digitaal conversie is ook extreem belangrijk.. dus je boft maar dat je een nieuwe generatie kaart hebt.. een paar jaar geleden was elke videokaart al stukke minder qua kleur en diepte etc.

gewoon een punt wat ik wil opnoemen omdat weinig mensen het ervaren, maar sommige mensen waaronder ik dus wel.

Het is niet alleen de monitor die belangrijk is

[ Voor 45% gewijzigd door A87 op 23-06-2012 15:41 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1