Oude Beeldbuis tv aansluiten op HD6870

Pagina: 1
Acties:

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-01 12:33
Hallo mede-tweakers,

Ik zit met het volgende. Ik heb laatst een upgrade voor mijn pc gedaan en daarbij een nieuwe videokaart gekocht. Nou wou ik mijn oude tv weer aansluiten maar kom tot de conclusie dat ik geen s-video aansluiting meer heb.

Mijn nieuwe videokaart heeft 2x dvi (waarvan 1 in gebruik), 1x HDMI en 2x een display port. De tv heeft alleen maar scart, s-video en din (weet zo niet hoe je die noemt, de rood/wit/geel connectors) aansluitingen.

Nou heb ik al een aantal verschillende grote webshops bezocht of er adapters zijn die het verbinden mogelijk maken maar ik kan niks vinden. Ik hoop dat jullie iets weten? Ik hoop dat ik mijn tv nog kan gebruiken anders word het toch maar eens tijd om hem te gaan vervangen.

Alvast bedankt.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Rood/wit/geel=composiet. Als die dvi-aansluitingen dvi-i zijn, dan kan je wellicht proberen:
converter dvi>vga
en vervolgens
converter vga>composiet.

Beide converters bestaan. Of het ook in combinatie werkt weet ik niet en het is natuurlijk een beetje omslachtig op deze manier hehe :)

edit:
kan je je systeem trouwens niet runnen met twee videokaarten (dus ook met de oude waar wel s-video op zit) ? Dat werkt namelijk prima tegenwoordig.

[ Voor 20% gewijzigd door temp00 op 21-06-2012 16:39 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07
Wat temp00 zegt, het ligt eraan of je videokaart überhaupt nog in staat is om analoge signalen eruit te sturen DVI-I is inderdaad een combinatie van analoog en digitaal, daar zou je nog een kansje mee kunnen hebben, maar over het algemeen denk ik toch echt dat het vrij kansloos verder is ;w

Je hebt als optie nog wel echte converters, die een digitaal signaal kunnen omzetten in een analoog signaal, maar deze kastjes zijn behoorlijk prijzig. Ik denk dat je daar onderhand een nieuwe TV voor kan kopen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Luuk1983 op 21-06-2012 16:41 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• _FrostBite_
Het is inderdaad DVI-I wat de videokaart heeft. Maar het is niet zeker of het werkt dus?

Ik zal denk ik toch maar gaan sparen voor een nieuwe tv :P

Toch bedankt :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Het is mogelijk via DVI-I om beeld te krijgen richting je oude analoge televisie zoals al genoemd dmv converters... maar daar ga je echt niet blij mee zijn. Als je videokaart niet meer native s-video support dan zal ieder beeld richting de televisie er verstoord uitzien; wazig, kleuren uit balans en het beeld vervormd. Dan kan je het geld wat je van plan was daaraan uit te geven beter in een potje stoppen voor een voordelige televisie.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gewoon beide videokaarten laten zitten ? en samen gebruiken geen optie ?

Iperf

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 22:52

Nemesizz

Untouchable

(misschien wat offtopic maar....) Waarom zou je zo'n kaart nog aan een oude beeldbuis TV hangen? Die dingen hebben een resolutie die lager is dan een beetje 14 inch CRT monitor.
(PAL 720x576 en NTSC 720x480, terwijl een CRT al 800x600 of hoger kan)

Misschien voor DVD films, maar ik zie anders niet echt in waarom je zo'n kaart aan een beeldbuis TV wil hangen.

*deze post is overigens niet negatief bedoeld hoor, ik vroeg het me gewoon af, dus no hard feelings ;) *

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

Ná de 4850 heeft geen AMD/ATI meer een analoge TV-out...

http://tweakers.net/price...WJZLmfsFmV3LupUhNc0CXUvoA

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 22-06-2012 11:49 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• _FrostBite_
fish schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:13:
Gewoon beide videokaarten laten zitten ? en samen gebruiken geen optie ?
De oude videokaart had het helaas begeven.
Nemesizz schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:33:
(misschien wat offtopic maar....) Waarom zou je zo'n kaart nog aan een oude beeldbuis TV hangen? Die dingen hebben een resolutie die lager is dan een beetje 14 inch CRT monitor.
(PAL 720x576 en NTSC 720x480, terwijl een CRT al 800x600 of hoger kan)

Misschien voor DVD films, maar ik zie anders niet echt in waarom je zo'n kaart aan een beeldbuis TV wil hangen.

*deze post is overigens niet negatief bedoeld hoor, ik vroeg het me gewoon af, dus no hard feelings ;) *
De TV heeft nog wel redelijk beeld. Resolutie weet ik zo niet maar is zeker goed te doen voor mij. Het is voor mij de eenige optie om een beetje redelijk een film te kijken vanaf de bank. Het is een 100hz 90cm beeldbuis tv geen idee verder over de specs.

Ik zou dus gewoon maar moeten kijken naar een nieuwe tv. Jammer maar helaas :)

Verwijderd

of een 15 euro pasief kaartje ernaast

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Geen nieuwe kaart nee maar de 4870/4890/4870x2 en 4890x2 nog wel.
Bij Nvidia heeft de gehele 2XX serie behalve de 295gtx het nog.
Pagina: 1