Laptop, waar ik wel een game kan spelen.

Pagina: 1
Acties:

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:46
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik zal het liefst wel nieuwe games, kunnen spelen en er wel even mee doorgaan.
Settings hoeven niet high te staan. Maar spellen als Max Payne 3 moeten probleemloos kunnen draaien op nog wel wat redelijke settings. Ook wil ik wel wat geheugen voor Photoshop heb nu 4 gb, en daar zit ik dan soms tegen het limiet. Dus minimaal 6 gb maar het liefst 8.

voor Max Payne heb ik dit gevonden:
http://www.notebookcheck....-Benchmarked.76043.0.html
Maar in dat lijstje die ze hebben zijn neem ik aan niet de enige videokaarten die Max Payne op medium moeten kunnen draaien. Want veel van die videokaarten zitten echt in de duurdere game laptops.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Niet meer dan 900euro
Ik kan ook nog een maandje wachten als dat beter is, met de nieuwe processors die uit komen.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja naar school, 15,6 is eigenlijk het formaat wat ik zoek, kan wel ietsjes kleiner echt niet groter.
Accuduur hoeft niet zo super groot te zijn. Maar minimaal 2 uur normaal alles er mee kunnen doen lijkt me wel normaal.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb nu een Asus en was er tevreden mee, dus Auss heeft een klein streepje voor.
Maar persee een Asus hoeft niet.

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 19:32
Is de Asus N56VM-S4050V misschien iets?

Redelijke GPU en CPU voor een notebook.

[ Voor 16% gewijzigd door Nfear op 21-06-2012 16:40 ]

• Joostje123
Als ik die 630m zie wordt het allemaal kantje boord heb ik het idee voor de nieuwere games.
Als ik naar de 640m kijk zit je op dit bijvoorbeeld:

pricewatch: Acer ASM3-581TG-52464G52Mn

Maar die processor is dan wel volgens mij een stuk en een stuk minder en toch weer die 4gb geheugen.
Het is allemaal net niet precies wat ik zoek, en daarom zit ik erg te twijfelen en wordt het zeer lastig.

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 19:32
Met een GT540m met i7 2630qm kan ik op low/medium spelen in Battlefield 3 met een redelijke fps. Een 630m lijkt mij beter. Skyrim kon mijn laptop ook goed aan om een indicatie te geven..

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
NoFearz schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:17:
Met een GT540m met i7 2630qm kan ik op low/medium spelen in Battlefield 3 met een redelijke fps. Een 630m lijkt mij beter. Skyrim kon mijn laptop ook goed aan om een indicatie te geven..
630m is een rebrand van de 540m.. Precies dezelfde grafische kaart.. Oftewel allebei relatief slecht voor de huidige markt.

640M is alweer van de Nieuwe generatie: de keppler generatie = Veel krachtiger. En zelfs dan ben je er nog niet, je moet ook nog een goede koeling hebben, anders loop je weer tegen het probleem van throttling aan, een goede bouwkwaliteit en keyboard lijkt mij voor games ook erg belangrijk.

Je kunt beter kijken naar de Sony S15.. of de Asus N56 met de gt650M... Alhoewel de laatstgenoemde rond de prijs ligt van 1100 euro...

Daaronder is de S15 van Sony gewoon een van de beste deals voor zijn geld. Dan heb je een Keppler 640M, en tevens ook nog een erg goede keyboard, en een IPS scherm wat ook nog eens Full HD is. (En is tevens ook erg mobiel voor een 15", 2kg met een uitstekende koeling waarvan gebruikers ook verklaren dat de laptop weinig geluid maakt onder load).
Joostje123 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:44:
Als ik die 630m zie wordt het allemaal kantje boord heb ik het idee voor de nieuwere games.
Als ik naar de 640m kijk zit je op dit bijvoorbeeld:

pricewatch: Acer ASM3-581TG-52464G52Mn

Maar die processor is dan wel volgens mij een stuk en een stuk minder en toch weer die 4gb geheugen.
Het is allemaal net niet precies wat ik zoek, en daarom zit ik erg te twijfelen en wordt het zeer lastig.
Dit is een ultrabook , No go om mee te gamen. ULV processoren hebben ruim 50/60% minder kracht dan normale Full Voltage.

[ Voor 24% gewijzigd door Vinand op 22-06-2012 11:17 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Joostje123
Ik heb wel gelezen dat Max Payne op de 630m gewoon inderdaad wel speelbaar is, niet op high maar dat was ook niet een eis. Want richting de 1000 vind ik echt te ver gaan. 900 was echt mijn max max.
Nu heb ik 4 Acers gevonden waar ik het niet helemaal uit begrijp.

Deze 4:
http://tweakers.net/price...6659;303044;310993;313365

pricewatch: Acer Aspire V3-571G-53218G75Makk
De nieuwste is de goedkoopste, met een grotere harde schijf en dus de nieuwe ivy bridge in plaats van de Sandy Bridge.

Hoe is dat mogelijk? Hij is wel een stuk lomper met 600 gram meer. Maar dat is voor mij niet zo heel groot probleem. Zie ik iets over het hoofd bij die laptop? Of is het gewoon voor mij nu een zeer degelijke goede laptop voor een zachte prijs dan verwacht?
Pagina: 1