Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[backtrack] automated installatie via pxe

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:58
Hoihoi

Ik ben atm voor een projectje bezig waar ik snel wat USB-disk met daarop backtrack wil kunnen vervaardigen.
Omdat eea dynamisch gerelged moet worden is clonezilla niet heel handig, en zat ik te denken aan:

- PXEboot
- backtrack
- automated install met alleen puppet erin geslipstreamed
- na reboot in OS gaat puppet even updaten , en klaar...

De reden waarom ik backtrack wil is dat hier standaard al heel veel tooltjes in zitten die voor mijn werkterrein handig zijn ;). Als alternatief is een debian automated install mogelijk, waarna puppet er een berg tools op knalt.
Debian kan iig automated installs doen via PXE, en dat is echt fijn.

Nu heb ik al bij baktrack gekeken maar vind ik nergens iets terug over automated installs. Heeft iemand hier ervaring mee?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Boudewijn
Niemand ervaring mee? :)

• Wolfboy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Niet specifiek deze combo nee, redelijk wat ervaring met zowel backtrack als pxe boot met linux, maar backtrack via pxe... zeldzame combo :P

Ik zou overigens denken dat een standaard PXE boot hierbij ook prima moet werken, is weinig bijzonders aan backtrack lijkt me.

Handige link: http://forums.hak5.org/in...70&view=findpost&p=188002

Wolfboy wijzigde deze reactie 23-06-2012 23:04 (18%)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Boudewijn
Nou het moet niet alleen PXE zijn, maar bij debian kun je met een config-file de complete installer bypassen. De zgn. automated install.

Dat wil ik doen voor backtrack. Dus PXE is niet het issue ,maar meer de automated install.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
Ter toelichting:

ik zou zelf graag debian + pxe + automated install willen gebruiken, waadoor het mogelijk wordt om geautomatiseerd nieuwe systemen aan te maken .
offtopic:
Het gaat hier om een systeem waarbij makkelijk USB-disks aangemaakt kunnen worden waarop het OS staat.

Punt is alleen dat in backtrack al heel veel werk is gedaan qua tooling en samenhang tussen tools. Dat porten naar debian is ook niet helemaaaaaaal triviaal. Daarom wil ik kijken of ik het met backtrack kan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

En wat lukt er eigenlijk niet? Backtrack is gewoon debian gebaseerd en iirc gebruikt het precies dezelfde installer, ik zou dus niet weten waarom de tools voor de debian installer niet zouden werken op backtrack? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
Nou de installer is anders, hij geeft die optie niet weer ;).
Bij debian krijg je een menu'tje "install, graphical install, advanced" , met onder advanved "expert install, expert graphical install en automated install" . Even uit mijn hoofd ;).

Bij backtrack boot je, krijg je grub en kun je wat standaard dingen kiezen, maar geen installatie mode.
Na boot moet je X aangooien en een symlink aanklikken die de installer start.

Ik weet dus niet goed hoe ik bij een eventuele auto install van backtrack kom, ook omdat ik daar niets over op Google kan vinden.

Ik wil dus deze optie in debian gebruiken:
http://www.debian.org/releases/etch/i386/apb.html.en

Boudewijn wijzigde deze reactie 24-06-2012 17:25 (8%)

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08-05 20:50
misschien loop ik wat jaren achter. maar is er niet een isolinux.cfg of iets ander met .cfg waar je kunt zien welke boot options je nodig hebt voor die "advanced" menu of voor die automated installation? die CFG kun je gewoon met een txt editor openen.

Proxx wijzigde deze reactie 25-06-2012 09:05 (10%)

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zet een diskless boot op die automatisch clonezilla start? Ik neem daarbij aan dat het dynamische de disk is waar 't heen moet, en dat de install an sich identiek is.

CyBeR wijzigde deze reactie 25-06-2012 11:42 (48%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Boudewijn
Ja maar ik wil liever niet met de pre-fab images a la clonezilla werken. Als in : in het verleden daarmee erg veel geknoei gehad en dit leek me sexier.

• MindStorm
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 04-04 12:42
En scripted installers (zoals Anaconda kickstart doet, dat is er vast ook voor Debian) + Puppet?

Goed de OP gelezen.

Kun je backtrack niet via puppet installeren?

MindStorm wijzigde deze reactie 25-06-2012 13:13 (23%)

• Boudewijn
Dat is een optie, maar ik vind automated install sexier omdat dat out of the box werkt ;). Puppet wordt sowieso al ingezet, het gaat mij er puur omdat ik een unattended install kan doen waarna puppet geinstalleerd wordt.
Meer hoeft niet te gebueren tijdens de install, puppet doet dan de rest.

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*