Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 13:29
Hallo mede-tweakers!

Ik zit met een dilemma, en dat is dat ik geen keuze kan maken tussen bepaalde gamingmuizen die ik wil kopen.

Mijn budget is: 75 euro
Mijn wensen zijn: Zwaardere muis die lekker ligt in middelgrote handen en rechtshandig is. Graag wil ik een van de beste gaming muizen van dit moment en wil ik graag extra knoppen hebben voor macro's zoals de Razer Naga, G700 en G800 van Logitech deze hebben.

Ik zal de muis vooral gebruiken voor dagelijkse taken en games zoals Battlefield 3 en Guild Wars 2.

Momenteel zit ik te twijfelen tussen deze 3:

1. pricewatch: Razer Naga
pre's:
- Veel macro knoppen waar je makkelijk bij komt en kan indrukken
- Goede software voor de macro's(te lezen op internet)
- Voelt lekker in de hand
- Mooi uiterlijk
con's:
- Bouwkwaliteit voelt zwak
- Gelezen dat je de macro's alleen aan 0-9 of Numpad 0-9 kan toewijzen?
- Geen ervaring met het merk Razer

2. pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700
pre's:
- Voelt goed in de hand
- Lekker "zwaar"
- Draadloos
- Bouwkwaliteit is top, zoals ik gewend ben van logitech
con's:
- 4 macro buttons op de zijkant en de rest is lastig in te drukken
- kabel schijnt zwaar te zijn
- batterij gaat snel leeg?
- Driver support t.o.v. LGS schijnt slecht te zijn

3. pricewatch: Logitech G600 MMO Gaming Mouse Zwart
pre's:
- Logitech
- Veel buttons
- Leuke ledjes die kunnen verkleuren
con's:
- Prijs(80 euro advies, kan lager zijn na launch)
- Geen ervaring met vasthouden van deze muis

Graag zou ik jullie mening horen over deze muizen en mogelijk andere muizen die aan mijn wensen voldoen.
Hopelijk kan ik daarna een keuze maken!

[ Voor 9% gewijzigd door Remz op 21-06-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Ik zou voor optie 2 gaan moest ik uit die lijst kunnen kiezen.

Zelf verkies ik de G500 van Logitech.
Ik verslijt zelf redelijk wat muizen (1 muis om de 3 maand), maar de G500 voelt nog steeds perfect aan en ik heb deze toch al langer dan 6 maand.

Ook aanpasbaar met gewichtjes etc...

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
1 muis in 3 maanden... *Remz is trots op zijn 3 jaar oude G5 muis*

Misschien handig om te weten dat ik momenteel een G5 muis heb, maar deze is aardig versleten. Ik ken het principe van de wisselbare gewichtjes maar zelf heb ik er nooit veel mee gedaan. Momenteel zit er 8x 1,7g in = 13,6g extra.

G500 heb ik naar gekeken inderdaad, maar die springt er niet echt uit vergelijken met mijn G5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

1 muis op 3 maand was voor mijn G500 :)
En eignlijk is de G500 gewoon de opvolger van de G5 hoor.
Bij mij zit er nu 2 keer 1.7 gram in (in het midden)

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342639

Zelf gebruik ik de WoW:Cataclysm muis van Steelseries. Is goed te modden aan knoppen via de config tool.

Heb zelf ook redelijk grote handen.

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-102807
heb de mijne nu al kapot gespeeld. Moet er zelf ook maar weer een gaan halen... nu mss maar 2 halen ivm evt uit de schappen halen van de muis binnenkort ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Anoniem: 342639 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:33:
Zelf gebruik ik de WoW:Cataclysm muis van Steelseries. Is goed te modden aan knoppen via de config tool.

heb de mijne nu al kapot gespeeld. Moet er zelf ook maar weer een gaan halen... nu mss maar 2 halen ivm evt uit de schappen halen van de muis binnenkort ..
Die heb ik gisteren bij de Media Markt vast gehad maar voelde niet echt lekker aan omdat er op de knoppen nogal wat "hoekjes" zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304539

Anoniem: 342639 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:33:

Logitech MX 9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435555

bij alles wat wireless is haak ik al af. Muizen zijn echt een product dat voor iedereen verschilt. Ga naar de media markt en probeer er een paar.

zelf gebruik ik deze:

http://tweakers.net/price...deathadder-(3500dpi).html

Waarom geen wireless? genoeg over te vinden op google. Batterijen tijdens het gamen klein beetje daley etc.

Edit:

Deze heeft niet veel knoppen O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 435555 op 21-06-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447492

Ben je een low sense gamer, bedek je de muis met je gehele handpalm of hou je hem met de vingertoppen vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Gehele handpalm

Ik neig steeds meer naar de Razer Naga. Iemand ervaring met deze muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:40
Er is een speciaal gamemuizen topic op tweakers, misschien vind je daar meer info.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Ik heb daar al rond gekeken maar kon daarna niet kiezen tussen deze 3 muizen, daarom ben ik hier heen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Anoniem: 435555 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:03:
bij alles wat wireless is haak ik al af. Muizen zijn echt een product dat voor iedereen verschilt. Ga naar de media markt en probeer er een paar.

zelf gebruik ik deze:

http://tweakers.net/price...deathadder-(3500dpi).html

Waarom geen wireless? genoeg over te vinden op google. Batterijen tijdens het gamen klein beetje daley etc.

Edit:

Deze heeft niet veel knoppen O-)
Ik hoor zo veel mensen over die wireless delay, maar ik ervaar dit als één van de minst geldige argumenten die er zijn. De delay tussen wireless en wired is zo laag dat dit in het niet valt bij nominale pingschommelingen op internet. Vooral niet bij deugdelijke muizen als die G700.
Ik snap niet hoe een muis met <1ms delay je gaat helpen op internet waar je ping sowieso altijd ergens tussen de 30 en de 80 zit op een gunstige server. Als je buurman zijn Torrent applicatie aanzet ben je die winst allang weer kwijt.

Het hangt natuurlijk ook af van je speelstijl. Kheb er geen problemen mee om iemand met een wired gaming muis van 100 euro alle hoeken van de kamer te laten zien met een random cheap-ass wireless muis. Dat komt dan deels omdat ik voorspellend speel ipv dat ik reactief achter spelers aan ga, wat de nood voor een reactieve muis enigsinds omlaag schroeft, en natuurlijk dat je geen drol aan dure gaming hardware hebt als je gewoon zuigt in de games die je speelt. :)

Ben een vrij serieuze gamert (niet persé goede! :P ) maar ik doe niet anders dan wireless tegenwoordig. En ook geen 120 euro kostende muis maar gewoon een degelijk desktopsetje van een euro of 70.
Vooral vanwege het feit dat mijn PC aan mijn TV hangt en kabels dus apocalyptisch in de weg zitten. Ik heb heel oprecht niet het idee dat ik beter of slechter af ben dan toen ik nog aan een bureau gamede met dure Razers en Logitechs.

Maar dat ben ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjmi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 18:51
De G700 zou ik nemen. de G600 is veel te log.

vorige week heb ik zelf de G700 gehaald. Ligt lekker in de hand en reageerd zeer snel, ondanks dat het een wireless is. Dat komt volgens mij omdat het een logitech eigen wireless oplossing is waar ze goed over nagedacht hebben. Bij bluetooth muizen heb je wel degelijk last van vertragingen.

En met de setpoint software is alles goed en makkelijk te configureren.
Pagina: 1