Ryanair / Eelde: hoe vroeg/laat aanwezig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Morgen vlieg ik, last minute dag vanaf Eelde naar Bergamo met Ryanair. De vorige keren dat ik vloog was altijd via Schiphol en was het een langere reis/vakantie en was ik altijd op tijd aanwezig op het vliegveld.

Maar aangezien ik Eelde / Ryanair niet ken, ben ik eigenlijk benieuwd hoe laat/vroeg ik aanwezig moet zijn op het vliegveld. Op internet staat wel dat je 2 uur van tevoren moet inchecken, maar dat ben ik al via internet?

In mijn ogen stap ik de terminal een uur van tevoren binnen (14:10, vlieg om 15:10) loop door de controle en moet vervolgens aan de andere kant nog een poosje wachten voordat we vliegen.

Morgenochtend moet ik eerst nog wat nuttigs doen, dus ik heb eigenlijk geen tijd en ook geen zin om extreem vroeg aanwezig te zijn. Te laat wil ik natuurlijk ook weer niet, het liefst natuurlijk JIT.

Dus iemand ervaring of tips met vliegen met Ryanair vanaf Eelde? De plek in het vliegtuig zal me aan m'n hol oxideren, het is maar een vluchtje van 1:45 en uit het raam heb ik al vaak genoeg gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Volgens mij niet anders dan bij andere vliegvelden?

Eelde is absoluut niet druk dus dat scheelt al. Je zal zo door de controles vliegenhihi

Bel anders eens met Ryanair of met het vliegveld zelf? :> Weet je het tenminste echt zeker.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ja kan 2 uur van te voren inchecken, geloof dat vaak de check-in sluit 40 minuten voor 't vliegen geloof ik.

Hoe veel reistijd heb je naar t vliegveld en hoeveel kans op vertraging in die reis, dat lijkt me een relevante vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Houd inderdaad vooral rekening met het feit dat boarden 40 minuten voor het vliegen is, dus dan moet je in de rij staan.

Hoeveel tijd je nodig hebt voor de controle heb ik geen flauw idee van, in Eindhoven kan het in 5 minuten, als het druk is 20 minuten. Dus ja, in principe heb je aan een uurtje genoeg.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Het lijkt mij ook dat Eelde niet zo druk is, dus vandaar lijkt het mij dat ik niet supervroeg aanwezig hoef te zijn.

Ik moet rijden van Twente (Daarle/Almelo), dus een 1:10 rijden met de auto en de kans op vertragingen is op die plekken en dat tijdstip niet zo heel erg groot.

edit:
Ik vlieg met alleen handbagage, dus bagage hoef ik niet te droppen. En inchecken hoef ik dus ook niet. Dus als ik zorg dat ik op tijd ben voor boarden, dan zou het wel moeten kunnen redden om 14:10.

[ Voor 27% gewijzigd door bartbh op 21-06-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:43

Fiber

Beaches are for storming.

Ligt er ook aan of je (lastige) bagage bij je hebt of niet... (niet dus...) Een uur lijkt mij ook zat, maar je kan altijd pech onderweg krijgen of zo. Alleen al om de stress te vermijden zou ik het toch iets ruimer nemen. Weet je al waar je kan parkeren? Check je van te voren online in?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Bagage niet, zoals aangegeven in m'n edit.

Parkeren kan bij de terminal, 500m lopen, dus dat moet het probleem niet zijn. Dat is het voordeel van zo'n klein vliegveldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Fiber schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:26:
Ligt er ook aan of je (lastige) bagage bij je hebt of niet... (niet dus...) Een uur lijkt mij ook zat, maar je kan altijd pech onderweg krijgen of zo. Alleen al om de stress te vermijden zou ik het toch iets ruimer nemen. Weet je al waar je kan parkeren? Check je van te voren online in?
Parkeren kun je voor het vliegveld doen. Kijk maar op maps. Anders zijn er nog genoeg plekken in de buurt te vinden die ook kunnen dus parkeren zou geen probleem mogen opleveren.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ach ja, je wil ook niet te krap plannen. Je wil niet in tijdnood komen omdat je vast komt te zitten achter een trekker ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hooglander1 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:29:
Ach ja, je wil ook niet te krap plannen. Je wil niet in tijdnood komen omdat je vast komt te zitten achter een trekker ;)
Op de snelweg? :>
bartbh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:28:
Bagage niet, zoals aangegeven in m'n edit.

Parkeren kan bij de terminal, 500m lopen, dus dat moet het probleem niet zijn. Dat is het voordeel van zo'n klein vliegveldje.
500m? Je kan je auto bijna in de terminal zetten :D Of ga je voor gratis parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hooglander1 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:29:
Of moet wachten voor overstekende koeien... :)

* Fiber rent...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Die overstekende koeien/trekkers kom ik (bijna) dagelijks tegen, dus die zijn al ingecalculeerd ;)
Touchdomex schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:30:
[...]
500m? Je kan je auto bijna in de terminal zetten :D Of ga je voor gratis parkeren?
De langparkeren (P4) is 500m lopen, gratis parkeren dan moet ik m'n autootje tussen de koeien parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

bartbh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:35:
Die overstekende koeien/trekkers kom ik (bijna) dagelijks tegen, dus die zijn al ingecalculeerd ;)
Kan je vertellen dat je die niet daar gaat tegenkomen :> Hooguit schapen :+
[...]
De langparkeren (P4) is 500m lopen, gratis parkeren dan moet ik m'n autootje tussen de koeien parkeren.
Ja ik weet niet precies hoe dat allemaal in elkaar zit. Ik doe het namelijk op de fiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Zolang er maar niet ergens een dam zit... iets met 1e schaap, over dam, meerdere schapen

Zie dat P2 ook langparkeren is, dus dat is nog een betere optie dan P4. De fiets is natuurlijk wel helemaal über chill. Al zal dat vast ook betekenen dat je dagelijks mee kunt genieten van het vliegverkeer op Eelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

bartbh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:55:
Zolang er maar niet ergens een dam zit... iets met 1e schaap, over dam, meerdere schapen
Wel een kanaaltje :+ :>
Zie dat P2 ook langparkeren is, dus dat is nog een betere optie dan P4. De fiets is natuurlijk wel helemaal über chill. Al zal dat vast ook betekenen dat je dagelijks mee kunt genieten van het vliegverkeer op Eelde?
Nee hoor dat valt heel erg mee. Woonde eerst in Eelde en nu meer naar Groningen maar nog steeds onder de aanvliegroutes en alleen in de zomer heb je er last van in de tuin voor een paar seconden en daarna is het weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mijn ervaring met Ryanair is dat ze vliegen wanneer 't hen uit komt. :+ Ooit op Weeze gestaan en ik stond in een winkeltje en kwam er personeel van het vliegveld haastig naar ons toe omdat ze gingen vertrekken en wij nog niet ingestapt waren. En dat was ruim een half uur (geloof zelfs 45 minuten) eerder dan geplanned. Let wel: we waren ingecheckt en wel en hadden eigenlijk nog ruim de tijd voordat je aanwezig moest zijn om te boarden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Laatste jaren vaak genoeg met Ryanair gevlogen en een uur van tevoren is ruim voldoende. In principe moet je een half uur voor de aangegeven vertrektijd bij de gate zijn, en dan beginnen ze nog vaak iets later met boarden. Als je alleen maar handbagage hebt is het dus alleen een kwestie van door de douane lopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Southern Sun op 21-06-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 14:15
Ik zou toch minimaal een uurtje op voorhand gaan. Dan ben je zeker ruim op tijd en heb je nog wat speling voor moest er iets gebeuren.
Je kan dan ook alles op je gemak doen ipv te haasten zodat je toch iets vergeet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 21:13
Ik heb 3 weken geleden hetzelfde gedaan. Als je 40 min voor je vlucht aanwezig bent (met alleen handbagage) is het ruim voldoende. Je moet ff door de security en dan sta je al in de vertrekhal. vliegtuig staat op 20m afstand al op je te wachten :) Kan zelfs nog wel iets scherper, maar dat raad ik niet aan.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:24

DropjesLover

Dit dus ->

zolang je al van te voren thuis, online hebt ingecheckt is zoals eerder gezegd een uurtje ruim genoeg (op basis van ervaringen met Eindhoven airport).
Daar ter plekke inchecken duurt eventjes, en met name een smak geld extra.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 23:17

Nox

Noxiuz

Het voordeel van kleine vliegvelden is dat ze de telefoon ook opnemen als je ze belt. Zonder tig nummers, keuzemenu's en al die poepelegein af te wachten. Dus probeer dat eens :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 10:32
Over het algemeen is een uur van te voren genoeg, als je al online ingecheckt bent, zoals de rest hier zegt :)

Ik ben een paar keer met Ryanair vanaf Bremen gevlogen, 1 keer stond ik drie kwartier te wachten voor de handbagagecheck. Hadden ze drie vluchten op hetzelfde tijdstip ingepland en er waren maar twee 'poortjes' open :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens met rest. Uurtje van tevoren is prima, bij kleine vliegveldjes maak ik me meer zorgen over problemen onderweg ernaartoe dan vliegveld zelf. Grotere vliegvelden vrijdag/zaterdag in vakantieperiode is andere koek, dat kan ergdruk worden bij security. Dat gezegd, vorige week zaterdag ondanks ontzaglijk lang uitziende rij binnen 10 min op Schiphol erdoor. Moet wel zeggen dat dat binnen Schengen was (departures 1, terminal B, richting Riga).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Schiphol vind ik zelf ook weer geen probleem om 2 a 3u van tevoren te zijn. Beetje vliegtuigen kijken is wel leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De reden om bij een Ryanair vlucht eerder te komen is als je een voorkeur hebt voor een bepaalde stoel. Bij Ryanair zijn stoelen namelijk niet van te voren bepaald en dat zie je in typisch kudde-gedrag, zodra één iemand klaar gaat staan om te boarden vliegt de hele kudde erachteraan om ook zo snel mogelijk het vliegtuig in te kunnen. Dus er kan al een rij staan lang voordat men met boarden begint.

En verder: zorg dat je via internet incheck en je boarding pas zelf uitprint (heen en terug), en dat je handbagage (liefst met gemak) aan de voorwaarden voldoet. Dan heb je geen gezeur aan de gate en geen onverwachte kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vind ik meevallen. De grote kudde gaat pas opstaan en in een rij staan als de gate open gaat en de 'priority boarding' passagiers naar voren geroepen worden. Zolang je voor dat moment door security bent en bij de gate maakt het niet uit of je er 2u van tevoren of zojuist aangekomen bent.

Sowieso zul je zien dat mensen die het vliegveld en de procedures goed kennen op een of andere manier altijd vroeg erdoor komen als ze willen.

Maar dat gezegd: we hebben het hier over een Ryanair vlucht van niet eens twee uur en alle stoelen zijn sowieso oncomfortabel - voor zo'n kort stukje boeit het echt weinig waar je terecht komt. Laat de kudde lekker persen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:53

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

dion_b schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:20:
Maar dat gezegd: we hebben het hier over een Ryanair vlucht van niet eens twee uur en alle stoelen zijn sowieso oncomfortabel - voor zo'n kort stukje boeit het echt weinig waar je terecht komt. Laat de kudde lekker persen :z
Dat dus :P

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
dion_b schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:17:
Eens met rest. Uurtje van tevoren is prima, bij kleine vliegveldjes maak ik me meer zorgen over problemen onderweg ernaartoe dan vliegveld zelf. Grotere vliegvelden vrijdag/zaterdag in vakantieperiode is andere koek, dat kan ergdruk worden bij security. Dat gezegd, vorige week zaterdag ondanks ontzaglijk lang uitziende rij binnen 10 min op Schiphol erdoor. Moet wel zeggen dat dat binnen Schengen was (departures 1, terminal B, richting Riga).
En buiten Shengen heb je vaak het voordeel dat security bij de gate is. Als je daar bent voor de laatste er doorheen is dan red je het ook wel. Een passagier die ze zien staan nemen ze nog wel mee.

Wat me meer stoort aan airlines tegenwoordig is dat men voor lijkt te willen lopen op het daadwerkelijke schema.

Dan krijg je dus gare situaties als 'boarding' een uur voor vertrek. Worst case wordt iedereen het vliegtuig ingejaagd om daar vervolgens te wachten op het toegewezen slot. Dan zit ik toch liever relaxed in de terminal met m'n koffie en laptop met wifi. Dat de kudde dan staat te wachten tot ze kunnen boarden zal me om het even zijn.

* Rukapul is meer van just-in-time vliegen. Maargoed, dat zal wel komen omdat ik uitsluitend zakelijk vlieg (en gelukkig heel weinig met Ryan air en andere budgetmeuk zoals Vuelling).

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 25-06-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Och, zo erg zijn die budgetvluchten niet, vaak gaat het boarden met simpele "wie het eerste komt..." sneller dan maatschappijen met van tevoren geboekte vluchten die proberen gestructureerd eerst de achterste rijen te doen, dan de middelste en dan pas de voorste. De helft van de reizigert negeert de omroepberichten (of begrijpt of verstaat ze niet), dezelfde helft probeert stug om te boarden ondanks omroepberichten en het feit dat de 'foute' mensen steevast opzij gestuurd worden om te wachten door het grondpersoneel. En uiteraard laten dezelfde mensen je er niet door als je wel tot de groep behoort die naar voren geroepen wordt, en/of ze leveren fors commentaar op "asocialen die voor proberen te dringen". Het ergste is dat je dit net zo goed tegenkomt bij een long-haul vlucht van Emirates als tussen de tokkies met Transavia (of trouwens vorige week met AirBaltic in Riga).

Vermoeiend, ongeacht of je op dat moment zakelijk of prive vliegt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 10:32
Vind ik meevallen. De grote kudde gaat pas opstaan en in een rij staan als de gate open gaat en de 'priority boarding' passagiers naar voren geroepen worden. Zolang je voor dat moment door security bent en bij de gate maakt het niet uit of je er 2u van tevoren of zojuist aangekomen bent.

Sowieso zul je zien dat mensen die het vliegveld en de procedures goed kennen op een of andere manier altijd vroeg erdoor komen als ze willen.

In Bremen was dat wel zo ja, maar in Tampere (FI) ging de 'kudde' er al staan nadat ze door de security check waren :')
Daar is dan ook niet echt veel meer te doen dan daar wachten, maar ok :P

Overigens vond ik Ryanair wel te doen, als je maar op de eerste rij links zit, of bij de nooduitgangen boven de vleugels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Vorig jaar vloog ik met Ryanair naar Portugal vanaf Weeze.

Vlucht zou vertrekken om 16:00 uur en om 15:46 parkeerde ik mijn auto op P1. (2 uur in de file gestaan)
Ik ben direct naar een medewerkster van het vliegveld gelopen en ze hielp mij direct door de poortjes heen richting de gate. Om 15:55 zat ik in het vliegtuig en om 16:00 uur stegen we op. Enorm veel mazzel gehad natuurlijk, want Ryanair is normaal nogal star wat betreft laatkomers.

Ik heb wel geleerd dat ik iets ruimer ga plannen de volgende keer.

Op 11 juli vlieg ik naar Mallorca, voor € 75.- incl. toeslagen. Vanaf Eelde. :)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hmm, ik ben een keer naar voren gelopen puur om naar buiten te kijken, draai ik me om om terug te gaan zitten, stond de hele rij er al achter... :P

Maar inderdaad, bij andere maatschappijen is het soms net zo erg ondanks dat je al een stoelnummer hebt, iedereen wil als eerste naar binnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dipsausje op 25-06-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dipsausje schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:17:
... iedereen wil als eerste naar binnen.
Snap ik niets van, ik ga liever als laatste naar binnen. Ik wil ook niet bij het raampje zitten, maar aan de 'pad' kant. Alleen als ik veel hand-bagage heb is het wel handig om op tijd binnen te zijn, vanwege de beperkte ruimte in die kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Wel, I'am back :)

Zoals verwacht ging Eelde redelijk vlot. Op Eelde zelf was alleen de gate aanduiding slecht, ook al waren het er maar 2. Iedereen stond bij gate 1, terwijl maar een paar mensen bij de correcte gate (2) stonden. Daar kwamen wij gelukkig ook snel achter, dus konden we voorin de rij staan en fatsoenlijk zitten. Ik/wij waren om ~14.00 op Eelde en we vlogen om 15.20-25, ruim op tijd dus :)

Vanochtend terug was helemaal ideaal, landen, uitstappen, naar buiten lopen, betalen en wegrijden. Dat alles binnen de 2 á 3 minuten (exclusief landen/taxiën dan).

Kortom, Eelde en Ryanair vielen mij niet tegen. Alleen het weer nu in NL wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is het voordeel van kleine vliegvelden. Ik vlieg zelf ook veel liever via Eindhoven of Rotterdam dan via Amsterdam. Maar ja, je hebt niet altijd de keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Wat me overigens wel opviel op Eelde, nergens werd mijn ticket gescand. Volgens mij had ik gerust een van de drie ticketsboardkaarten (letterlijke tekst) zelf kunnen namaken en in het vliegtuig kunnen stappen.

Of ik moet iets gemist hebben, maar alles werd met de hand gelezen/bekeken en dus geen check of het ticketde boardingkaart daadwerkelijk geboekt was.

[ Voor 8% gewijzigd door bartbh op 26-06-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
bartbh schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:42:
Wat me overigens wel opviel op Eelde, nergens werd mijn ticket gescand. Volgens mij had ik gerust een van de drie tickets zelf kunnen namaken en in het vliegtuig kunnen stappen.

Of ik moet iets gemist hebben, maar alles werd met de hand gelezen/bekeken en dus geen check of het ticket daadwerkelijk geboekt was.
Er is altijd een passagierslijst, dus dat zal hier niet anders zijn. Wellicht hebben ze nog geen scan-apparatuur en doen ze het met de hand (afvinken op papier)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 21:13
Ze vinken het af op papier net voor de security check.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zijn tegenwoordig die (papieren) tickets nog wel nodig? Als je online ingechecked ben is volgens mij je paspoort voldoende, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Oke, later met de hand checken zou kunnen. Maar dat zou betekenen dat ik dus al in het vliegtuig zit en ze dan nog de lijst langs lopen? Lijkt mij behoorlijk gevoelig voor fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FreakNL schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:45:
Dat is het voordeel van kleine vliegvelden. Ik vlieg zelf ook veel liever via Eindhoven of Rotterdam dan via Amsterdam. Maar ja, je hebt niet altijd de keuze....
Mwoeah, voor een grote vliegveld vind ik Schiphol erg goed meevallen. Als je Heathrow, Charles de Gaulle, JFK of Madrid Barajas meegemaakt hebt (laat staan alles in RU, BY of UA :X ) weet je hoe erg het kan zijn.

Van de week trouwens ultiem klein vliegveldje meegemaakt, Umeaa (SE). Na aankomst baggage gepakt (was binnen 1 minuut van ontschepen (!) op de band, op zoek gegaan naar marechaussee/douane of iig aankomsthal. Deur door en we stonden buiten - en dat was de internationale aankomstgedeelte, binnenlandse vluchten kwamen gewoon aan de linkerkant van de vertrekhal binnen 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:41
FreakNL schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:45:
Hét nadeel van een vliegveld als Rotterdam (en misschien ook Eindhoven) vind ik de onbereikbaarheid per OV. Ik woon zelf in Den Haag en heb een grote voorkeur voor Schiphol. Welk tijdstip ook, in sta in circa een half uur op Schiphol, ook 's nachts.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
argro schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:31:
[...]
Hét nadeel van een vliegveld als Rotterdam (en misschien ook Eindhoven) vind ik de onbereikbaarheid per OV. Ik woon zelf in Den Haag en heb een grote voorkeur voor Schiphol. Welk tijdstip ook, in sta in circa een half uur op Schiphol, ook 's nachts.
Het scheelt dat Rotterdam en Eindhoven 's nachts gesloten zijn, waardoor je geen extreem vroege/late vluchten kunt hebben (eerste vertrekken zijn rond 7u, laatste arrivals Rotterdam 23u). :) Hoewel ik moet toegeven dat met het OV van RTM naar Den Haag toe ook lastig is als je om 22:50 landt. Met de auto doe je dat in 20 mins deur tot deur. OV: Succes...
Pagina: 1