Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een 'nieuw' Setje hardware bij elkaar gescharrelt;

CPU: E6750 Intel core 2 duo @ 2.66GHZ
GPU: ASUS ENGTX260
HDD: 1TB Samsung
MOBO: ASRock G41M-VS3 2.0
4GB Kingston HyperX 1333mhz werkgeheugen.
ThermalTake Pure Power-480APD van 480Watt en piek van 550Watt.

Nu is het probleem als volgt, Ik heb geprobeert deze set op te starten zoals hierboven staat, dat is mij in geen enkele mogenlijkheid gelukt. Bios geupdate, In bios gekeken, maar niks helpt me verder. Nu heb ik later besloten de kaart er uit te halen en het op de onboard chip te proberen, dit ging zonder problemen. en zo heb ik windows geinstalleerd. alles is nu goed behalve dat deze video kaart werkt dus..

Wie kan me hiermee verder helpen want ik kom er niet meer uit..

Gr,

Robbin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
Wat start niet op en hoe, je verteld te weinig, waar blijft hij staan?

Kaart in het eerste pci-e slot gestoken?
Heb je extra stroomkabel aangesloten voor de videokaart, indien hij deze heeft.

Kaart in andere pc proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mijn fout.
Ik zie helemaal niks alleen alle fans draaien..
Ik heb zo geen andere pc tot mijn beschikking...

Deze kaart beschikt overegens over 2 6 pins connectors waarvan 1 aangesloten, sluit ik niks aan piept hij sluit ik dr 1 aan draait dus allen de fan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:42
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:41:
Sorry mijn fout.
Ik zie helemaal niks alleen alle fans draaien..
Ik heb zo geen andere pc tot mijn beschikking...

Deze kaart beschikt overegens over 2 6 pins connectors waarvan 1 aangesloten, sluit ik niks aan piept hij sluit ik dr 1 aan draait dus allen de fan..
Dan zou ik eerst maar eens alle twee connectors aansluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

boers706 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:00:
[...]

Dan zou ik eerst maar eens alle twee connectors aansluiten. :)
Dat, en als ook dat niet helpt: stop de videokaart eens in je PC (met de juiste voedingslijnen) en sluit het beeldscherm aan op je moederbord. Normaliter zou je moederbord moeten snappen dat er een grafische kaart in zit, en het beeld daarover uitsturen. Soms moet je dat echter handmatig instellen in de BIOS. Het kan dus zijn dat je géén beeld hebt (omdat het moederbord de verkeerde uitgang gebruikt) terwijl alles prima werkt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
Soms hebben monitoren een digitaal of analoog knop om de ingang van de monitor te bepalen.(indien je monitor vga en hdmi aansluiting heeft).
Indien dit fout staat dan heb je ook een zwarte scherm.
Normaal zou dit automatisch moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dankje voor zo ver, het rare is dat ik maar één zon kabeltje bij mijn videokaart heb gekregen, en mn monitor staat goed :)

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:53
Ik zou ook maar eens gaan kijken voor een 2e kabeltje, de 2e connector zal er niet voor niets opzitten... Check anders de kabels van je voeding, wellicht heb je daar nog een passende bij liggen. Check anders de manual (voor zover daar iets staat, maar meestal wel een quickstart waar ook wel bij zal staan met en met hoeveel kabels je moet aansluiten), check de doos op wat er in de doos moet zitten (2e kabel vergeten erin te doen?) etc.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op internet staat dat er maar één kabeltje word bijgeleverd..
Is mijn voeding niet te licht voor deze kaart?
Ik kan altijd even naar de ict winkel lopen om zon kabeltje te halen

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Wel kijk in de handleiding van je GPU (meestal 1 blad ofzo) en dan moet je zien of eropstaat of het verplicht is om 2 kabeltjes te gebruiken of niet.
Wss als er 2 6-pins connectoren zijn, dat je die ook moet gebruiken

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
GTX 260 doet niks als die tweede connector niet is aangesloten. Zoals meerdere boven mij, de aansluiting zit er niet voor niks :) Je voeding kan wel krap worden. Maar als je geen games gaat spelen zal de 260 ook niet alle power slurpen. Dus test hem eens met beide aansluitingen bevolkt.

Edit: ben zelf ook eigenaar van gtx260 dus spreek uit ervaring.

[ Voor 10% gewijzigd door muppet99 op 21-06-2012 15:50 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes

jordy-maes

Bwa, ik denk niet dat de voeding een bottleneck gaat geven.
Voor de rest zitten er nu geen grootverbruikers in je pc.

reageer maar wanneer de 2e kabel is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja is prima ik ga even opzoek naar zon kabeltje, ben over een uurtje wel weer terug :)

Groeett!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes

jordy-maes

Zit er geen bij je voeding?
Normaal heeft je voeding toch zo 2 - 3 van die kabeltjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope de mijne helaas niet, zit wel sata aan maar niet van die aansluitingen ):

Barst overgerens wel van de standaard molex aansluitingen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
nou ja, even over je voeding, eerste hit google;

Thermaltake Pure Power 480APD
Manufacturer: Thermaltake
Price: £51.54 inc VAT
Reviewer: James Gorbold
Review Date: Oct 2005
OVERALL RATING
SCORE 3/6

Verdict: The Pure Power is incapable of producing its claimed power rating

Thermaltake is best known for its HSFs and funky, but rather odd-looking, range of cases. However, the company also sells a range of PSUs, and the Pure Power 480APD is one of its latest models.

The Pure Power is rated at 480W with a 30A 3.3V rail, 40A 5V rail and a single 18A 12V rail. It's cooled by two manually adjustable 80mm fans, which vary in noise levels between irritating and whiny to freaking loud. There's a good range of connections, with nine Molex, two FDD and two S-ATA plugs. There's even a PCI-E connector, while the ATX connector is compatible with both 20- and 24-pin motherboards.

With the fans set to 50 per cent speed, the Pure Power passed the 50 per cent and 75 per cent load tests with flying colours, but, after just seven minutes at 100 per cent load, it overheated and shut down. We increased the fan speed to 100 per cent, but even then the Thermaltake shut down after a few minutes. It clearly isn't capable of outputting its maximum claimed wattage (480W) for any length of time. Its poor efficiency of 71 per cent at 100 per load is also very disappointing, as this means it consumed a whopping 687W from the mains to produce 480W.

We'd advise giving this Thermaltake a miss, especially when there are so many superior PSUs available at a similar price.

Een zeer matige voeding dus. Als deze ook al wat ouder is, kan die wel goed gaar zijn.
Het is maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha, jammer dit..

Ik kijk ff op de doos staat dat de voeding minimaal 450Watt moet zijn 'With 12 current rating of 24A'

Nu staat de op de voeding bij 12V 18A, Lookslike i f' got the probleme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartoch wil ik het wel gaan proberen met 2 van die pci express kabeltjes, dat word pas morgen want de lokale ict winkel is deze middag gesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hoppa: hier nog iemand met hetzelfde probleem:

http://www.tomshardware.c...-15-asus-install-question

en idd, het blijkt dat Asus een beetje gierig is geworden op het leveren van kabeltjes (doe het goed of doe het niet zou ik zeggen...)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, t probleem van mij heeft dus puur te maken gehad met de gieregheid van asus, zonder connector piepte de videokaart, met in conncetor pieptie die niet dus ga je er vanuit dat dat goed is, aangezien asus er maar 1 kabeltje had bij geleverd, mocht asus er gewoon 2 indoen was deze hele topic onzin... achja,. asus bedankt.
na het 2e kabeltje aangeschaft te hebben was het probleem verholpen, en draait de kaart ook nog op deze voedig :D

TNXX ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
tja blijft idd een beetje vreemd.Anders toch maar een klacht sturen, wie weet sturen ze je nog een goodie op om het goed te maken...

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1