Javascript: Epoch naar date in willekeurige timezone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo,

Voor een projectje dien ik een opgeslagen Epoch waarde te presenteren als een tijdstring voor een specifieke tijdszone. Dit is niet de locale timezone/tijdszone van de gebruiker en ook niet van de server waarop de website draait. Via PHP kan ik de offset van deze timezone berekenen en doorgeven naar javascript. Maar hoe kom ik nu van die Epoch waarde naar die hh:mm string van een willekeurige timezone. Zo ver ik achter gekomen ben werkt Javascript alleen met local time (time zone van de gebruiker) en UTC time, alleen die twee heb ik in dit geval niet nodig. Onderstaand voorbeeld is om de locale tijd (hh:mm) te berekenen. Helaas kan aan Date geen offset meegegeven worden.
code:
1
2
3
var utcDate = new Date(EpochValue*1000);
// zeropad genereert preleading zero's
var TimeStr =  zeroPad(utcDate.getHours(),10) + ':' + zeroPad(utcDate.getMinutes(),10);

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google en eerste hit! :P
http://www.epochconverter.com/
Hier staat het netjes uitgelegd, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
@Mostrow.

Dank je wel voor uw reactie als uw goed gelezen had op deze website, welke ik natuurlijk ken en al meerdere malen bestudeerd heb en voor het PHP gedeelte gebruikt heb gaat dat dus enkele over UTC/GMT tijdzone en local timezone. Die voorbeelden zijn er genoeg te vinden. dus nogmaals in een willekeurige tijdszone, niet local en niet GMT/UTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Nu zeg ik misschien iets doms, maar is het geen idee om met PHP alvast die offset te verrekenen en de Epoch+offset als basis te gebruiken in Javascript?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gepebril schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:42:
Helaas kan aan Date geen offset meegegeven worden.
Klopt, maar je kan wel die offset er al bij doen en dan de Date functies gebruiken, het gaat toch alleen om de weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
@OkkE,

Dat is inderdaad een optie waaraan ik nog niet gedacht heb. Ik zal dat iets als getUTCHours en get UTCMinutes dienen te gebruiken om zo genaamd UTC tijden te displayen, echter onder water tijden voor een bepaalde tijdzone wil weergeven. Maakt de code er echter niet echt leesbaarder op.....
Had i.i.g gehoopt dat het makkelijker zou gaan, zoals dat in PHP bijvoorbeeld geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maakt de code er echter niet echt leesbaarder op.....
En dus wrap je die calls in een eigen DateTime class / module die dat voor je doet, zodat je "onleesbaarheid" kunt vergezellen met duidelijke comments. En in je verder code gebruik je gewoon je duidelijk leesbare DateTime class of module.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
@.oisyn

Dat klinkt heel mooi, denk alleen nog iets boven mijn huidige Java programmeer skills.
Heb er maar twee variabelen van gemaakt.
EpochReal en de EpochTZOffset en wat comment bijgezet waarom ik dit pad heb moeten bewandelen.
I.i.g heel erg dank voor de hulp van de mensen en de ludieke invalshoek.
Pagina: 1