Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

computer boot niet bios werkt wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke, tweakers

ik heb sinds gister een nieuwe game/overclock/lan computer gemaakt
ik kan niet booten mijn boot order is
1. usb
2.hdd
3. cd(die heb ik niet)

ik wil windows booten vanaf een bootable usb stick
maar hij boot niet vanaf deze usb stick ik krijg het gewoone zwarte beeld met een wit streepje:(

specs

PSU: Hiper Type R HPU-4B580
Mobo: Asus M4A79XTD EVO
Geheugen: 12 GB [8GB Corsair Vengeance & 4 GB OCZ Black edition] 1600MHZ
cooling: Corsair H60
CPU: AMD phentom ii x4 955 BE

wat kan ik nu het besten doen?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik niets aan word er van uit gegaan dat ik al in windows zit en die heeft er niet op gestaan

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dan is je stick ook niet bootable (gemaakt). Fik de bestanden van je Windows installatie eens op een ouderwetse dvd en start daarmee op.
Eerlijk gezegd vind ik niet dat je al heel erg veel gezocht/geprobeerd hebt, om diezelfde reden kwam andreict ook met zijn antwoord.
Als dat ook niet werkt, probeer dan eens een Linux Live CD of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
hij boot geen enkele cd of usb stick dat is ook juist het probleem dus dat had ik toch al gedaan

Verwijderd

Doet je bootable USB het wel in een andere pc?

Verwijderd

Topicstarter
ja en de dvd's ook gewoon

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Is je hd te zien in de bios ? staat je boot volgorde goed ? probeer eventueel eens een ander usb slot of zet je bios eens op factory settings.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:10

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Bartjezz en XeNeRgY bedoelen dat je er ook daadwerkelijk van kan booten, niet alleen maar openen in Windows. Dus: hoe heb je je USB-stick bootable gemaakt en kun je er ook daadwerkelijk vanaf booten op een ander systeem.

Daarnaast vertel je in de TS dat je geen cd/dvd hebt, maar hier:
...zeg je ineens dat je wel DVD's gebruikt? Does not compute.
Dus, wanneer je wel een optische drive in je computer hebt, wat gebeurt er als je met de officiële Windows DVD probeert te booten? (uiteraard met de juiste bootvolgorde in BIOS)
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:34:
heb ik niets aan word er van uit gegaan dat ik al in windows zit en die heeft er niet op gestaan
Overigens, zo ga je m.i. niet met iemand die je probeert te helpen om. Als je de Troubleshooter daadwerkelijk bekeken had (laat staan gelezen), had je doorgehad dat deze zich juist niet richt op OS gerelateerde zaken, dus je opmerking raakt kant noch wal.

Overigens, check bijvoorbeeld ook eens je geheugen (specifieke typenummers uiteraard, niet generieke namen) met de QVL van het moederbord.

[ Voor 27% gewijzigd door Mad Marty op 22-06-2012 13:49 ]

Rail Away!

Pagina: 1