Hoe zet ik XP terug op MSI barebone?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik zou graag XP terug willen terug zetten op mijn MSI Industrial WindBOX N270. Er is een OEM partitie aanwezig, maar hoe zet ik deze weer terug.

Heb nu Windows 7 erop geïnstalleerd maar toen ik hem kreeg en voor het eerst opstartte moest ik wat stappen ondernemen en kon ik aan de slag in XP.

Wil het toch weer graag terug nu maar hoe?? Er is uiteraard geen recovery cd omdat er geen dvd rom inzit, dacht toen misschien aan een recovery usb stick.

Heb ook gewoon een legale licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vaak kun je met F8 de recovery opstarten, probeer dat eens zou ik zeggen.

En anders kun je ook gewoon ergens een OEMcd gevissen (downloaden) en je OEM licentie daarvoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
bartbh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:18:
Vaak kun je met F8 de recovery opstarten, probeer dat eens zou ik zeggen.

En anders kun je ook gewoon ergens een OEMcd gevissen (downloaden) en je OEM licentie daarvoor gebruiken.
Ik heb F8 geprobeerd en krijg de volgende keuzes:

Uw computer herstellen
Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt

Logboekregistratie van opstarten inschakelen
(volgende n.v.t.)
(idem)
Modus Active Directory herstellen
(volgende n.v.t.)
(idem)
(idem)

Windows normaal starten

Optie die ik nodig heb zit er niet tussen. Toch?
En waar zou ik mijn versie kunnen downloaden en mijn licentie gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Spiritual89 op 21-06-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:23

ResuCigam

BOFH

Meestal moet je F10 of F11 gebruiken voor het herstellen van een OEM OS. Onder F8 zit het windows boot menu (zoals je zelf al gezien hebt).

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:58
Opstarten en dan als een idioot F3 drukken ;).
(laat ook even weten of het werkt, sommige msi pcs/laptop/nettops/netbooks zijn echt naar als het gaat over recovery van een oem partitie)

[ Voor 60% gewijzigd door Biersteker op 21-06-2012 14:54 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Biersteker schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:08:
Opstarten en dan als een idioot F3 drukken ;).
(laat ook even weten of het werkt, sommige msi pcs/laptop/nettops/netbooks zijn echt naar als het gaat over recovery van een oem partitie)
Nee F3 werkt niet helaas. Heb ze allemaal geprobeerd maar krijg nergens de optie om terug te kunnen keren naar XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Als je in W7 de partities bekijkt op je schijf, heb je dan nog wel een recoverypartitie? Want voor hetzelfde geld heb je deze overschrijven bij het installeren van W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
bartbh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:19:
Als je in W7 de partities bekijkt op je schijf, heb je dan nog wel een recoverypartitie? Want voor hetzelfde geld heb je deze overschrijven bij het installeren van W7.
Ik heb nog een schijf van 2,5GB., dit heb ik gezien in schijfbeheer. OEM partitie staat er maar kom er nu ook ineens achter dat er volgens mij niks op staat terwijl ik er niks mee gedaan heb. Er staat namelijk dat hij 100% vrij is en als ik het goed zie staat er ook niks op!

Dan is er waarschijnlijk niets om terug te zetten. Heb onder de barebone wel een legale licentie, hoe kan ik deze dan weer gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:58
Je windows key uitlezen met : Keyfinder (http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/)
De bijbehorende Windows 7 downloaden, OEM versie.
De inhoud van de iso kopieren naar een usb stick.
Dan de iso mounten. (of gewoon exacten naar een makkelijke locatie)
Dan een command schermpje met adminrights openen:
[code]
D:
CD BOOT
BOOTSECT.EXE /NT60 H:
[/code]
(In dit voorbeeld is D: je DVD drive. (de plek waar je mounten, maar je kan ook bijvoorbeeld C:\Win7iso\Boot\ doen als je de iso exract naar C:\Win7Iso, en H: is dan in dit voorbeeld je USB stick.)

Dan krijg je de melding dat de Bootcode succesfull is.

Dan in je nettop booten van USB, en installeren met de Key die je heb gevonden uit keyfinder.

(Wel je usb stick als NTFS doen. Het maak niet heel veel uit, maar als je gaat zoeken op hierop, dan word altijd geroepen dat je ook nog diskpart moet doen, maar 99% van de tijd is dat echt tijdsverspilling, want het is gewoon niet nodig)

Je wil terug naar windows XP. Damn, waarom? Naja, je zal vast wel een key op je kast hebben staan. En dan http://www.pc-active.nl/b...en-via-een-usb-stick.html volgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Biersteker op 21-06-2012 16:28 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Windows xp mode in windows 7 geen optie ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

Download gewoon ergens een image van dezelfde versie als je een licentie van hebt, voer licentie in, activeer de boel, klaar.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
pm1 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:46:
Windows xp mode in windows 7 geen optie ?
Hardware niet geschikt helaas, dat was inderdaad mijn hele opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Compizfox schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:50:
Download gewoon ergens een image van dezelfde versie als je een licentie van hebt, voer licentie in, activeer de boel, klaar.
Ik heb dat geprobeerd maar als ik de image uitpak ontbreekt er elke keer een boot folder. Toen ik Windows 7 iso ging uitpakken zat hij er wel bij en ging installeren met USB als opstart disk prima. Nu wil ik dus hetzelfde doen maar dan met XP en dat lukt gewoon niet meer. Snap er echt niks meer van.

Het liefst zou ik officiële versie ergens vandaan willen halen en dan installeren met de legale code die ik heb. Maar waar haal ik ie vandaan?

[ Voor 11% gewijzigd door Spiritual89 op 22-06-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Dan in je nettop booten van USB, en installeren met de Key die je heb gevonden uit keyfinder.

(Wel je usb stick als NTFS doen. Het maak niet heel veel uit, maar als je gaat zoeken op hierop, dan word altijd geroepen dat je ook nog diskpart moet doen, maar 99% van de tijd is dat echt tijdsverspilling, want het is gewoon niet nodig)[/s]

Je wil terug naar windows XP. Damn, waarom? Naja, je zal vast wel een key op je kast hebben staan. En dan http://www.pc-active.nl/b...en-via-een-usb-stick.html volgen.
[/quote]

Ik wil inderdaad terug naar XP, heb er al een aparte partitie voor gemaakt. Ik wil het trouwens niet maar mijn zwager van wie die is. Hij wil bepaalde programma's blijven gebruiken die het alleen onder XP doen.

[ Voor 59% gewijzigd door Spiritual89 op 22-06-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Spiritual89 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:05:
[...]
Ik heb dat geprobeerd maar als ik de image uitpak ontbreekt er elke keer een boot folder. Toen ik Windows 7 iso ging uitpakken zat hij er wel bij en ging installeren met USB als opstart disk prima. Nu wil ik dus hetzelfde doen maar dan met XP en dat lukt gewoon niet meer. Snap er echt niks meer van.
Je moet de ISO dan ook niet uitpakken, maar direct bakken op een CD'tje. Anders blijft de bootsector-dinges enzo niet bewaard geloof ik.
Het liefst zou ik officiële versie ergens vandaan willen halen en dan installeren met de legale code die ik heb. Maar waar haal ik ie vandaan?
Officiele versies kun je overal vandaan halen. Torrentsites, usenet, http ook als je goed zoekt. Gebruik gewoon het keyword "untouched" en je moet wel wat kunnen vinden :)

Zolang je een legale licentie gebruikt, is het niet illegaal om het installatiemedium te downloaden van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Compizfox schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:26:
[...]
Je moet de ISO dan ook niet uitpakken, maar direct bakken op een CD'tje. Anders blijft de bootsector-dinges enzo niet bewaard geloof ik.

[...]

Officiele versies kun je overal vandaan halen. Torrentsites, usenet, http ook als je goed zoekt. Gebruik gewoon het keyword "untouched" en je moet wel wat kunnen vinden :)

Zolang je een legale licentie gebruikt, is het niet illegaal om het installatiemedium te downloaden van internet.
Het is een barebone dus geen dvd rom speler aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je kunt op een USB stick gewoon WinPE zetten (kan zowel 1.x, 2.x of 3.x zijn).

Als je het helemaal low-tech, snel en zonder veel werk wilt doen:
1. zet Windows 7 (32-bit, 64-bit functioneert niet) op een USB stick
2. zet de inhoud van de Windows XP CD ook op de USB stick
3. boot vanaf de USB stick
4. druk op Shift-F10 nadat WinPE is geboot (gewoon windows install dus)
5. gebruik diskpart en format om je harde schijf eventueel te formatteren en om partities te activeren
6. ga naar de Windows XP folder en start i386\winnt32.exe
7. geef bij opties aan dat hij een local source moet maken (de hele XP CD naar de harddisk kopieren)
8. handmatig rebooten na het "textmode" gedeelte

Dan hoef je in ieder geval niets te downloaden of handmatig aan te passen, want de Windows 7 en de Windows XP DVD/CD heb je al. Let er op dat je het Windows 7 installatiegedeelte niet afsluit, want dan reboot je systeem.

[ Voor 39% gewijzigd door Trommelrem op 22-06-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Dan zoek je ff een tutorial om Win XP te installeren vanaf USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Spiritual89 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:27:
Het is een barebone dus geen dvd rom speler aanwezig
USB DVD speler?
Via dos het netwerk opbouwen en een gedeelde dvd speler / iso gebruiken ?
Schijf in een andere machine stoppen en na het kopiëren van de bestanden (fase 1 van de setup) weer in Barebone hangen?

Verzin een list Pardoes !

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Voor Windows 7 bestaat er een officieel tooltje van Microsoft om een installatie-USB te maken. Ik weet niet of die ook werkt voor Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Compizfox schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:23:
Voor Windows 7 bestaat er een officieel tooltje van Microsoft om een installatie-USB te maken. Ik weet niet of die ook werkt voor Windows XP.
Zoals eerder gezegd: Die werkt prima voor XP, maar dan moet je wel de XP source files handmatig op de USB stick zetten en handmatig starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikker81
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 15:59
Spiritual89 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:09:

(Wel je usb stick als NTFS doen. Het maak niet heel veel uit, maar als je gaat zoeken op hierop, dan word altijd geroepen dat je ook nog diskpart moet doen, maar 99% van de tijd is dat echt tijdsverspilling, want het is gewoon niet nodig)[/s]

[/quote]

Ik wil inderdaad terug naar XP, heb er al een aparte partitie voor gemaakt. Ik wil het trouwens niet maar mijn zwager van wie die is. Hij wil bepaalde programma's blijven gebruiken die het alleen onder XP doen.
Zwagers en andere soorten familieleden moet je het mooi zelf uit laten zoeken, daar leren ze alleen maar van, anders heb je over 10 jaar een dagtaak aan het helpen van mensen met dingen die ze zelf ook makkelijk kunnen, of heb jij ook een mannetje die voor niks je auto repareert als je er wat mee hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
kikker81 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:14:
[...]

Zwagers en andere soorten familieleden moet je het mooi zelf uit laten zoeken, daar leren ze alleen maar van, anders heb je over 10 jaar een dagtaak aan het helpen van mensen met dingen die ze zelf ook makkelijk kunnen, of heb jij ook een mannetje die voor niks je auto repareert als je er wat mee hebt?
Je hebt wel gelijk hoor maar in dit geval was ik hem wel het één en ander verschuldigd en ben dan blij als ik wat terug kan doen. Maar voor andere mensen zit er meestal wel een financiële vergoeding aan vast ;-)
Aan familie kan ik geen vergoeding vragen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
bartbh schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:39:
Dan zoek je ff een tutorial om Win XP te installeren vanaf USB?
Het installeren vanaf USB is het probleem niet want ik heb nu dus Windows 7 gewoon geïnstalleerd vanaf USB. Maar ik wil nu zeg maar XP Home edition (die er standaard op zat) weer terug op zetten.

Ik heb waarschijnlijk toch iets gedaan waardoor de OEM versie op recovery schijf weg is. De partitie is er nog wel van 2,5 GB groot maar er staat volgens mijn schijfbeheer niks meer op.
Ik heb diverse versies van XP geprobeerd maar tot nu toe niet 1x gelukt en als ik de .ISO files uitpak dan mis ik altijd een BOOT folder wat Windows 7 dus wel heeft.
Maar de versies van XP heb ik van torrent sites en ik wil eigenlijk een officiële versie aangezien ik gewoon een licentie heb. Maar weet niet waar ik ie vandaan kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
aZuL2001 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:44:
[...]

USB DVD speler?
Via dos het netwerk opbouwen en een gedeelde dvd speler / iso gebruiken ?
Schijf in een andere machine stoppen en na het kopiëren van de bestanden (fase 1 van de setup) weer in Barebone hangen?

Verzin een list Pardoes !
Ik heb even gekeken bij vraag en aanbod of er iemand is die een externe speler/brander te koop heeft en er zijn twee heren die er één te koop hebben en ga daar maar voor. Zo moet het gewoon lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Het is mij nu gelukt om Windows 7 starter te herinstalleren via USB stick en heb toen kunnen zien dat de recovery partitie genaamd: WINRE 2,5 GB groot is waarvan er nog 1,2 GB beschikbaar is. Dat zou betekenen dat de OEM versie van XP Home er nog op staat, toch? Zo ja, hoe kan ik deze weer herinstalleren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 12:38
Jammer dat ik dit gistermiddag niet wist dat dit speelde.

Met een externe CD speler een tooltje zoals Norton Ghost 15 booten. (die liggen hier)
Partitietabel openen.
Partitietype wijzigen naar bootable NTFS en actief zetten
PC herstarten zonder CD drive
Hij start nu windows installatie zonder dat je een toets hoeft in te drukken.

mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Aha, als je dus een bootable flag zet op die verborgen partitie kun je ervan booten? Dan moet het ook mogelijk zijn om dat te doen via een USB-stick met een Linux distro zoals Ubuntu (met gParted)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Of vanuit Windows met PTEDIT32 van Partition Magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
sanderhak schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:09:
Jammer dat ik dit gistermiddag niet wist dat dit speelde.

Met een externe CD speler een tooltje zoals Norton Ghost 15 booten. (die liggen hier)
Partitietabel openen.
Partitietype wijzigen naar bootable NTFS en actief zetten
PC herstarten zonder CD drive
Hij start nu windows installatie zonder dat je een toets hoeft in te drukken.
Hi Sander, zou jij mij hiermee kunnen helpen dan? Dat zou echt top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
http://gparted.sourceforge.net/liveusb.php

Partitie tool vanaf USB stick.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1