Goedkopere oplossing pc versterker?

Pagina: 1
Acties:

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01 08:24
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuw setje speakers aangeschaft (mordaunt-short avant 902i) voor mijn pc.
De twee vloerstaanders die ik al had staan namelijk verre van ideaal voor het pc gebruik (naast me).

Anyway ik was van plan om via marktplaats of een kringloop winkel een tweedehands receiver op de kop te tikken voor minder dan 50 euro. Probleem 1 is dat ik hier in de buurt weinig kan vinden. Probleem 2 is dat je naar mijn mening weer een hoop geld betaald voor tientallen functies die je nooit gebruikt. Immers heb ik eigenlijk alleen een aansluit mogelijkheid voor men pc nodig, liefst digitaal en stereo aansluitingen voor mijn nieuwe speakers. Zo'n enorme receiver kast is ook niet ideaal.

Nu heb ik zelf natuurlijk al een beetje rondgekeken en vond toen deze kleine amp: De Scythe Kama Bay amp

Vragen:
- Zijn er nog meer van deze geniale mini versterker en hoe noem je die dingen? (Kan de juiste zoekterm niet vinden)
- Zijn er mensen die er eentje hebben en hoe verhouden die kleine versterkertjes zich tot een normale receiver?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
1 woord: T-Amp ;)

Die doen het prima op relatief makkelijk aan te sturen speakers. Volgens mij vallen jouw speakers daar ook onder.

[ Voor 88% gewijzigd door KillaZ op 21-06-2012 13:03 ]

K to the KillaZ

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zou dat wezenlijk verschillen van zo'n Yamaha chip? T-Amp is zeker meer dan prima maar zit op ongeveer hetzelfde prijsniveau. Zijn goed via E-Bay te vinden. Let wel op een goede voeding, die van mij zoemde nogal.
Je hebt de T-Amps geloof ik ook met ingebouwde DAC, maar dan zijn ze weer wat duurder. Met een goede geluidskaart heb je dat opzich niet nodig.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Bremg
Thx voor de reply.

Het aanbod van T amps is niet echt top en kan weinig winkels vinden in NL die een Tamp van enige kwaliteit verkopen voor minder dan 50 euro.

Ik heb daarom een nieuw plan bedacht, namelijk een schakelaar tussen mijn receiver en de twee setjes boxen, op die manier hoef ik geen nieuwe versterker te kopen. Audio kabels moest ik sowieso al kopen en twee lichtschakelaars kosten geen drol.. :)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40

Nox

Noxiuz

Welke receiver heb je nu al staan dan? Je hebt ze ook met zone a/b namelijk ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Bremg
Ik heb een Denon avr1611, helaas heeft het Europese model geen zone a/b, die uit de VS wel maar daar heb ik weinig aan haha.

Ik heb voor 4 euro twee wissel schakelaars gehaald (1 voor de linker speakers en 1 voor de rechter) en 15 m speakerkabel besteld dus als dat binnen is even solderen ed. Heb het concept even getest met wat elektriciteitskabel en het werkt perfect.

EDIT:

Hier een schema met wat ik van plan ben.. Enige waar ik een beetje bang voor ben is dat de geluidskwaliteit achteruit gaat door de schakelaar of dat het geluid zelfs gaat brommen/ruizen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5UaYE.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Bremg op 21-06-2012 19:31 ]

Pagina: 1