Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop Student

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik ga volgend jaar en studie doen en zal hem voornamelijk daarvoor gaan gebruiken. Ook zal er hier een daar wat aan multimedia (Youtube etc.) gedaan worden. Evt, gamen maar dat is niet iets waar ik de specs op afstel

Wat mag je laptop gaan kosten?

Max 750€

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ja als student zal ik hem vaak gaan mee slepen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik prefereer de processors van Intel (3rd Gen)

Schermgrootte: 15,6" vind ik genoeg, lager mag hoger niet
SSD: Is zeker een pre, maar ik denk dat het goedkoper is om een losse SSD te kopen en die er zelf in te zetten
CPU: Intel i5 (3rd Gen) (hoger mag uiteraard.
GPU: Maakt niet uit, als het maar geen integrated graphics zijn.

Pre's: (hoeft niet maar dit zijn dingen die de doorslag kunnen geven.

- Hoge resolutie
- Aluminum body
- Chicklet (of hoe je dat ook spelt) toetsenbord

Alvast Bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 12:41 ]

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 19:45

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Aangezien je er 1 nodig hebt voor school, kijk eens op de campusshop. Hier staan wel laptops op die schoolgericht zijn. Maar dan moet je school ook wel verbonden zijn met de campusshop.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

En wat voor studie ga je doen? Voor een studie rechten heb je een heel andere laptop nodig dan als je een technische studie gaat doen..

Verwijderd

Topicstarter
jordy-maes schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:44:
Aangezien je er 1 nodig hebt voor school, kijk eens op de campusshop. Hier staan wel laptops op die schoolgericht zijn. Maar dan moet je school ook wel verbonden zijn met de campusshop.
Die hebben een niet al te groot aanbod en maar 1 merk. Ik wou nog even verder kijken. :)
Mr_gadget schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:49:
En wat voor studie ga je doen? Voor een studie rechten heb je een heel andere laptop nodig dan als je een technische studie gaat doen..
Wel een technische studie, maar heb geen idee welke programma's erop moeten draaien.

BTW: 2 vraagjes

1. Iemand die weet of de N56x --- Serie er ook met een i5 procesoor komt? Dat zou voor mij de ideale laptop zijn.

2. Iemand die weet of het 70€ waard is om 2gig meer werkgeheugen te hebben en een i7 ipv. een i5? (voor de rest zijn alle specs hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2012 14:01 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:46:
[...]

Die hebben een niet al te groot aanbod en maar 1 merk. Ik wou nog even verder kijken. :)

[...]

Wel een technische studie, maar heb geen idee welke programma's erop moeten draaien.

BTW: 2 vraagjes

1. Iemand die weet of de N56x --- Serie er ook met een i5 procesoor komt? Dat zou voor mij de ideale laptop zijn.

2. Iemand die weet of het 70€ waard is om 2gig meer werkgeheugen te hebben en een i7 ipv. een i5? (voor de rest zijn alle specs hetzelfde.
ASus N56 is niet bepaald light en mobiel...

Je kunt veel beter kijken naar de Vaio S13 series.. Past veel beter bij je wensen aan en is mobiel maar alsnog powerfull..

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:49:
[...]

ASus N56 is niet bepaald light en mobiel...

Je kunt veel beter kijken naar de Vaio S13 series.. Past veel beter bij je wensen aan en is mobiel maar alsnog powerfull..
Bedankt, wat een pareltje is dat model zeg. Zal is gaan knutselen in die webshop :P

Verwijderd

Ik vind dan de hogere resolutie en service belangrijker dan dat gewicht. Welke studie ga je doen? Voor programmeren is 1080p echt een eis.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:07:
Ik vind dan de hogere resolutie en service belangrijker dan dat gewicht. Welke studie ga je doen? Voor programmeren is 1080p echt een eis.
Maar de resolutie is ook nog afhankelijk van het schermdiagonaal.

Iemand BTW nog suggestie? Die Sony Vaio S is me net iets teveel aan de prijs.

Dit zijn de minimale vereisten, beter mag uiteraard:

- Scherm niet groter dan 15,6 inch
- Intel i5 (3rd Gen)
- Stevig gebouwd (moet mee op schip, mocht ie een keer v/d tafel stuiteren moet ie niet kapot of beschadigd zijn op enkele krasjes na dan)
- Prijs maximaal: 800€

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Intel i5 is voor een student echt beter dan i7. Die i7 trekken je accu echt leeg en dat is iets wat je absoluut niet wilt als student. Daarnaast is de snelheid van een i5 ongeveer te vergelijken met die van een i7 van de vorige generatie.

Voordeel van de i3, i5 en i7 is natuurlijk de ingebouwde GPU. Dit zorgt dat de sterke GPU alleen aan gaat als het echt nodig is. Dit zorgt echt voor heel veel extra tijd werken op de laptop zonder adapter.

Lenovo is het enige bekende merk wat een beetje tegen een stootje kan, deze laptops zijn wel wat duurder en komen net buiten de maximumprijs.

Verwijderd

TheodoorDG schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:49:
Intel i5 is voor een student echt beter dan i7. Die i7 trekken je accu echt leeg en dat is iets wat je absoluut niet wilt als student. Daarnaast is de snelheid van een i5 ongeveer te vergelijken met die van een i7 van de vorige generatie.
uhuuuu

Een i7 van de vorige generatie is nog altijd 50%-70% sneller dan een i5 van deze generatie. Daarnaast is de uitspraak dat een i7 sneller je accu leeg trekt dan een i5 niet waar: het scheelt bijna niets.
Lenovo is het enige bekende merk wat een beetje tegen een stootje kan, deze laptops zijn wel wat duurder en komen net buiten de maximumprijs.
Een heel stuk boven de maximumprijs als je een degelijke T-serie wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een selectie gemaakt en wil nog een ding van jullie weten.

Waar zou ik beter aan doen:

Deze:http://campusshop.nl/prod...0qm_6_750_w7/details.aspx

OF

Deze, en dan koop ik er een 2gig ram kaart bij en een SSD van 128 GB

http://campusshop.nl/prod...4gb_500gb_w7/details.aspx

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 17:03
Tja, dan altijd de goedkopere nemen, aangezien losse gig stickjes en SSDs goedkoper zijn.

Wel moet ik zeggen dat ik ergens anders zou kijken dan Campusshop.

Ik wil graag de N56VZ, maar wacht liever tot hij bij andere winkels te verkrijgen is. Dit omdat het internet vol, maar dan ook echt vol met negatieve reviews staat over Campusshop. Heel vaak dat er bepaalde dingen aan de laptop niet werken en dat er dan echt niet serieus met de klacht wordt omgegaan (Lees als: 0,0% moeite wordt er gedaan het op te lossen voor de klant).

De keuze blijft aan jou natuurlijk en Campusshop heeft nou eenmaal aantrekkelijke prijzen. Maar ik zou er wel nog even over nadenken voordat ik daar bestel.

Verwijderd

Ik vind ze beiden duur. Als je de XPS 15 neemt in plaats van de campusshop laptop bespaar je €50 op de i5 config, en €60 op de i7 config. Je krijgt dan een oude-gen processor, maar dat scheelt dus respectievelijk 6% en 15% aan CPU kracht. Niet echt boeiend.

En waarom wil je eigenlijk iets anders dan een IGP? Het is niet dat een GT 610m significant sneller is dan een IGP...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:48:
Ik vind ze beiden duur. Als je de XPS 15 neemt in plaats van de campusshop laptop bespaar je €50 op de i5 config, en €60 op de i7 config. Je krijgt dan een oude-gen processor, maar dat scheelt dus respectievelijk 6% en 15% aan CPU kracht. Niet echt boeiend.

En waarom wil je eigenlijk iets anders dan een IGP? Het is niet dat een GT 610m significant sneller is dan een IGP...
Srry maar dat ding ziet er niet uit. Ik hoef echt geen design laptop, maar ik wil me er niet voor lopen schamen.

Maar is een Intel HD 4000 een 'goede' videokaart dan, voor zover het je het een videokaart kunt noemen?

Ik bedoel zou je daar bijvoorbeeld MW3 met fatsoenlijke graphics op kunnen spelen zo nu en dan?

Verwijderd

http://www.notebookcheck....-Benchmarked.73567.0.html

Hij presteert iig beter dan de marketingonzin die GT 610m heet. Of zie http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html.
Pagina: 1