Dubieuze webshops, wat is het beleid hier?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Ik kan een antwoord op mijn vraag niet echt terugvinden en dus een topic.
Ik heb een vraag over het beleid van T.net ten aanzien van dubieuze webshops en deze is ontstaan na het lezen van shopreviews van diverse webshops en er zitten winkels tussen die alles behalve lovende reacties krijgen. Het varieert tussen het niet leveren van bestelde goederen tot aan het ontbreken van een goede ondersteuning naar klanten.

Een greep uit de selectie:
http://tweakers.net/shopr...oreMaxService=2&x=15&y=11

Persoonlijk zou ik de gebruikers van de pricewatch willen behoeden voor een aankoop bij één van deze winkels want het is niet goed voor de naam van T.net dat een user de pricewatch gebruikt en een aankoop doet bij een winkel waar de kans groot is dat je de bestelling niet ontvangt. Natuurlijk kun je aan de reviews wel zien hoe de vlag erbij hangt maar toch, wanneer ga je door met een winkel en wanneer gooi je deze uit de pricewatch?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Daarvoor zijn de shopreviews toch bedoeld... Winkels betalen een flinke prijs om in de PW te mogen worden opgenomen, als zij dat betalen en hun service / handelen is helemaal @#)*@# dan zullen ze dan vanzelf wel merken door minder aankopen die bij hun worden gedaan dunkt me. En hopelijk dan ook gelijk gaan verbeteren...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je kunt ze er m.i. beter in laten staan .Als je ze verwijderd, dan kan iemand ook niet nagaan of de winkel goed of slecht is als hij op een andere wijze dan via de PW bij de winkel terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Een notificatie zoals "Let op, deze shop staat te boek als slecht" oid zou ik dan al heel wat vinden.

Een pareltje:
http://tweakers.net/shopreview/8240/it-become-one.html

Dat wil je jouw bezoekers toch niet aandoen? Een review is niet genoeg, als er mensen worden opgelicht dan zijn stappen echt noodzakelijk in mijn ogen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar Tweakers.net gaat geen scheidsrechter spelen welke webshops wel of niet goed zijn. Tweakers.net speelt een onafhankelijke rol in deze; ze bieden alleen het platform aan om te kunnen vergelijken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

bazs2000 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:42:
als er mensen worden opgelicht dan zijn stappen echt noodzakelijk in mijn ogen.
Slechte service is héél wat anders dan oplichten.

Als we jouw beredenering zouden volgen, dan zou Dell ook een stel oplichters zijn... Denk dat we het wel eens kunnen zijn dat dat niet zo is.

Ze bieden een platform aan de winkels die betalen en een platform aan gebruikers om de service aan te geven. Als je daar als consument al geen conclusie's uit kan trekken...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als je een product opzoekt, kun je toch zelf ook zien als een shop 1 of 2 rode sterretjes heeft dat het geen geweldige shop betreft?

Daarmee geeft de PW mijns inziens al meer dan genoeg informatie, dan kun je daarna zelf verder kijken of je de gok waagt om daar te bestellen of toch een andere winkel uitzoekt.

Zolang het geen oplichting betreft, maar gewoon bar slechte service hoeft Tweakers.net er mijns inziens niks aan te doen. Je hebt als consument zelf ook onderzoeksplicht, een consument hoeft niet altijd aan het handje te worden meengenomen.

Kortom, mooi laten zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://tweakers.net/shopreview/7942/simply-electronics.html
Betaald deze ook om in de PW te staan?

Andere kant, V&D heeft maar 1 review en zal dus altijd als 'slecht' staan zolang er geen andere reviews komen. Mischien dat er genoeg mensen bij andere winkels uit die lijst kopen met volle tevredenheid, maar hier geen review plaatsen.

(benieuwd welke negatieve reviews CP en Bol.com gaan krijgen nav die 27 euro laptop issue :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bazs2000 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:42:
Een notificatie zoals "Let op, deze shop staat te boek als slecht" oid zou ik dan al heel wat vinden.

Een pareltje:
http://tweakers.net/shopreview/8240/it-become-one.html
Hier staat ook een extra vermelding bij, zij het misschien niet super duidelijk?
Namens Tweakers.net

Tweakers.net streeft ten alle tijden naar de grootst mogelijke betrouwbaarheid van reviews. Desondanks kan de betrouwbaarheid van reviews niet gegarandeerd worden. Het profiel van reviews bij deze winkel wijkt sterk af van het gemiddelde.
Overigens heb ik net een mailtje gestuurd naar Webshop keurmerk, en ze zijn geroyeerd maar voeren blijkbaar nog steeds het logo. Dus dit is wel zo'n shop die echt alles aan z'n laars lapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:12

StrongArmLance

Endless flow

DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:48:
Maar Tweakers.net gaat geen scheidsrechter spelen welke webshops wel of niet goed zijn. Tweakers.net speelt een onafhankelijke rol in deze; ze bieden alleen het platform aan om te kunnen vergelijken.
Dat mag duidelijker zijn, maar ja je hebt de info van het bedrijf dus anders gooi je gewoon een paar stenen door de ruit om van je frustratie af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het antwoord is eigenlijk al gegeven hierboven :)

Wij bieden een informatieplatform, waarbij mensen zowel naar prijzen als naar ervaringen kunnen kijken om tot een beslissing te komen. De één vindt het genoeg even een totaalscore te bekijken, de ander leest de volledige reviews. Zo koop ik gerust een laptop met wereldwijde haal en brengservice van de fabrikant bij een winkel met slechte aftersales - bij wijze van spreken. Verschillende dingen zijn voor verschillende mensen van belang bij verschillende soorten aankoop.

Ons doel is dus alle informatie te geven om tot een oordeel te komen.

Als wij winkels gaan weren, of inhoudelijke opmerkingen bij winkels plaatsen, dan gebeuren er een paar dingen:
  • Bij verwijderen van een winkel ontbreekt mogelijk waardevolle informatie. Zouden we een winkel verwijderen op basis van slechte scores, dan onthouden we die informatie aan bijvoorbeeld de gebruiker die via Google naar een winkel zoekt.
  • Bij het plaatsen van een waarschuwing op basis van inhoud (scores en verhaal), dan vellen wij een inhoudelijk oordeel over de winkel waarvoor wij dan ook aansprakelijk zijn. Immers, een stelling 'oplichters' of 'frauduleus' is iets wat enkel door een rechter getoetst kan worden.
  • Bij het kijken naar inhoud van reviews als voorwaarde voor het vermelden van prijzen doen we in bepaalde mate hetzelfde. Wat zou betekenen dat de waarde van onze stelling ondermijnd wordt: We zeggen geen inhoudelijk oordeel te kunnen vellen omdat dat aan de rechter is - of voor persoonlijik gebruik aan de lezer, terwijl we vervolgens wél een inhoudelijk oordeel vellen.
  • De scheiding der machten wordt ondermijnd. Op dit moment bieden wij aan de ene kant de PW voor prijzen, en ShopReviews voor ervaringen. Beiden worden door een aparte groep beheerd, en strikt gescheiden gehouden kwa doelstellingen en besluitvorming. Het doel van de PW is zoveel mogelijk prijzen vermelden, het doel van de ShR is zoveel mogelijk ervaringen weergeven. Als het één van het ander afhankelijk wordt, krijgen PW mensen direct belang bij het beheer van ShopReviews.
De lijn is daarom simpel, duidelijk, en ik denk eerlijk gehouden:
Wij voorzien in zoveel mogelijk informatie, en zorgen dat de geboden informatie te vertrouwen is. De verantwoordelijkheid ligt vervolgens bij de bezoeker om een keuze te maken in hoeverre hij die informatie aanneemt, gebruikt of naast zich neerlegt.

In zeer specifieke gevallen hebben we wel eens een winkel geweerd. Die beslissing vindt eigenlijk uitsluitend plaats door de hoogste baas van Tweakers.net, na grondige overweging of wij daadwerkelijk dat eventuele risico willen nemen buiten de procedures om. Een overzicht of redenering is niet te geven, gezien de hoge uitzondering en complexiteit van overwegingen. Dit is dan ook niet het uitgangspunt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 14:44 ]

Pagina: 1