Windows 7 RDP

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Hallo,

Zit met de volgende vraag.

Heb een mediacenter met windows 7 en een vaste pc met windows 7. Allebei X64 Ultimate.

Nu neem ik regelmatig mijn mediacenter via een rdp sessie over via mijn vast pc, omdat bij de media center geen toetsenbord en muis zit.

Echter heb ik dan altijd beperkte toegang, kan geen achtergrond veranderen of resolutie etc.
Is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:43

RKD

Nope, als je inlogt via RDP krijg je een soort virtuele desktop, met virtuele hardware. Ik zou eens kijken naar Teamviewer oid dan kan je wel je resolutie ed aanpassen. Die neemt je normale desktop over.

[ Voor 9% gewijzigd door RKD op 21-06-2012 08:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Nu online
Maar in teamviewer zit je met de wachtwoorden toch, of kan je standaard iemand koppelen aan een groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:33:
Maar in teamviewer zit je met de wachtwoorden toch, of kan je standaard iemand koppelen aan een groep?
Dit is inderdaad mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Nu online
Kan ik de client ook zo instellen dat hij altijd actief is? Dus dat ik vanaf de vaste pc altijd de mediacenter kan benaderen? Zonder eerst rdp sessie te doen en dan teamviewer te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:49:
Kan ik de client ook zo instellen dat hij altijd actief is? Dus dat ik vanaf de vaste pc altijd de mediacenter kan benaderen? Zonder eerst rdp sessie te doen en dan teamviewer te starten?
Je kan de volledige client van Teamviewer installeren ja. Moet je wel even wachtwoord en gebruikersnaam opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb bij Teamviewer een gratis accountje gemaakt waarmee ik mensen die vaak problemen hebben, even kan helpen. Daar staat standaard Teamviewer op de pc met een vast wachtwoord dat alleen ik weet. Ik kan daar dus inloggen zonder dat er op die pc ook maar een muis/toetsenbord/scherm aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 21:09
Naast Teamviewer is er ook Ultra VNC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:19

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

G.Scholtens schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:33:
G.Scholtens schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:49:
Kan ik de client ook zo instellen dat hij altijd actief is?
Dus dat ik vanaf de vaste pc altijd de mediacenter kan benaderen? Zonder eerst rdp sessie te doen en dan teamviewer te starten?
Ik tel minstens 5 vragen gedurende dit topic, maar mis compleet wat je zelf geprobeerd hebt om zelf iets uit te zoeken. Dat ontbreekt zowel in je topicstart, als in de voortgang van je topic. Er wordt op tweakers een aardig stuk eigen inzet verwacht, die nu compleet ontbreekt. En daar ben je eerlijk gezegd al eens wat vaker op gewezen...

Vanwege gebrek aan eigen inzet een slotje dan maar..

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.