Videokaart voor nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• Royvano97
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05-2021
Hallo iedereen,
Ik ben van plan om een oude pc van mij om te gaan bouwen,
Nieuw moederbord, processor en videokaart.
1 ding is zeker: ik haal een i5-2500k processor. Maar de grote
Vraag is welke videokaart is goed voor mij? Ik gebruik het voor
Video-editing (after effects) en game noooit op mijn pc.
Nu heb ik deze videokaart gevonden:
http://www.amazon.com/gp/...12?qid=1339491926&sr=8-12
Ik vraag me af, omdat de specs best goed uitzien, of die ook
Geschikt is voor mij.. En vooral maak ik me zorgen omdat die voor een
Videokaart aan de goedkope kan is.. Graag iemand zijn hulp? Ik wil graag onder de €150
Besteden aan videokaart..

Alvast bedankt!!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Royvano97 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:36:
Ik vraag me af, omdat de specs best goed uitzien, of die ook
Geschikt is voor mij..
Ik ben benieuwd waarom die specs er eigenlijk zo goed uitzien. 160 shader units tegenover meer dan 1000 shader units van een high-end GPU. Tip, als je wilt weten hoe goed een kaart is, kijk dan niet naar de specs (je ziet snel iets over het hoofd) maar kijk naar benchmarks en reviews.

Ik ben geen expert op het gebied van after effects, maar naar mijn weten heb je voor sommige features CUDA nodig, wat je alleen met NVidia-kaarten hebt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat zijn de specificaties van je oude pc? Vooral de voeding is belangrijk in dit geval aangezien de rest geupgrade gaat worden. Volgens mij heeft After Effects wel baat bij flink wat geheugen, heb je ook een 64-bit OS? En waarom een i5-2500K, ben je van plan deze te gaan overklokken?

Overigens is de videokaart die je hebt gevonden niet heel goedkoop, en is 2GB geheugen voor een 6450 overdreven naar mijn mening. Als ik even snel google op system requirements After Effects zie ik vooral NVidia-kaarten voorbij komen inderdaad zoals bwerg al aangeeft. Dit, gecombineerd met de pricewatch geeft al een flink aantal kaarten waar je uit kunt kiezen.

• Royvano97
Bedankt voor jullie reacties! Bij mijns inzien leek het me een goede kaart,
Maar ik heb meer verstand van processors dan van videokaarten,
De i5 koop ik inderdaad om te overclocken. En de voeding ga ik ook nieuw kopen, wat is
Aan te raden? En wat is minimale?

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02 10:24

Fordox

00101010

pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W

die voeding heeft wel leuke specs voor zijn prijs.
als je een leuke gpu wilt, verwijs ik je naar een pricewatch: Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5

daar schiet je wel even mee op denk ik zo :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Royvano97
en wat vinden jullie van deze:
http://www.amazon.com/EVG...81&sr=8-1&keywords=GTX460

Sorry dat ik zoveel vraag, maar ik weet nog niet super veel van al die dingen af, maar ik sta er
sowieso voor open om er alles over te leren!

• Fordox

Fordox

00101010

een 460 is wel leuk maar al 2 series verouderd.
vandaar dat ik een 7770 voor je heb uitgekozen, is een heerlijke kaart voor dat geld.

• Royvano97
Fordox schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:29:
een 460 is wel leuk maar al 2 series verouderd.
vandaar dat ik een 7770 voor je heb uitgekozen, is een heerlijke kaart voor dat geld.
ow okej, dat wist ik niet haha, en is nvidia niet meestal beter? teminste dat hoor ik heel vaak..
en is de gpu belangrijk in een pc voor editing ?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Maar nu de vraag: hoe belangrijk is CUDA? ;) want dat gaat met een radeon niet lukken. Als dat (veel) gebruikt wordt, heb je alsnog liever een iets oudere NVidia.

En nee, NVidia is niet per sé beter. In dit segment zou ik ook liever een AMD kopen, want NVidia treuzelt bij videokaarten van 100,- een beetje met nieuw spul uitbrengen. Maar ja, als je bepaalde features (CUDA) nodig hebt die alleen bij NVidia te vinden zijn, dan is het niet anders. Waarmee ik niet per sé wil zeggen dat je CUDA nodig hebt, want daarvoor weet ik niet genoeg van after effects af. Het wordt wel gebruik, zie ik op de website.

[ Voor 60% gewijzigd door bwerg op 21-06-2012 10:43 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Fordox

Fordox

00101010

cuda merk je meer met autocaqd en 3d rendering. niet echt met videoedditting.
ja, nvidia is beter maar daar is de prijs ook naar. amd is beter in deze prijs kwaliteit verhouding.

• Royvano97
ik gebruik soms 3d rendering maar dan laat ik hem liever un extra avond aanstaan dan dat ik er 100 euro meer voor zou uitgeven. Waar ik het echt voor nodig heb, is voor after effects, ik moet supersnel kunnen (pre) renderen, dat is het enige eigelijk. want het renderen maakt niet uit hoelang het duurt maar als ik aan het editen ben moet er zo weinig mogelijk lagg zijn, die 7770 ziet er mooi uit trouwens

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

List price: $195 voor een HD 6450 8)7

Luister, als je hulp bij advies wil hebben, kijk even in onze pricewatch naar de meest recente videokaarten en zoek via Google eens een aantal reviews. Dan heb je zelf al een aardig beeld van wat alles kan en waar jij naar op zoek bent. Daarna kun je in het CAA kijken en daar een topic openen. Wij verwachten een beetje eigen inzet :)

• Royvano97
dank jullie wel allemaal! en ja, ik ga zelf opzoek want anders leer ik het nooit haha

super bedankt voor julllie snelle reacties
Pagina: 1