Toon posts:

Onderbouwing keuzes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik volg al een tijdje de nieuws rubrieken en ben onlangs begonnen met de fora door te spitten.

Wat mij opviel is: de vrij vaste keuzes van bepaalde producten, nu ben ik erg benieuwd waarom jullie alle steeds voor een bepaald product kiezen.

Ik ben van plan begin volgend jaar op de release van Haswell een nieuw systeem in elkaar te flanzen, maar ben me nu alvast aan het inlezen. vandaar de volgende vragen:

- Muizen en Toetsenborden
Jullie kiezen bijna altijd voor een Logitich of Corsair muis of toetsenbord. Maar na mijn mening zijn de muizen van Razer kwalitatief beter + kosten ze nagenoeg hetzelfde en zij toetsenborden als Rocat Isku en Microsoft sidewinder M4 goedkoper en minstens net zo goed als de high end toetsenborden die jullie voorschrijven. (als we mechanische overpriced toetsenborden even buiten beschouwing laten).

- Monitoren
Dell en BenQ zijn de monitoren die het meest gekozen worden, maar uit vele andere tests blijkt dat de Iiyama E2473HDS ook goed scoort, dit is een tn paneel dat weet ik (heb je daar nu echt zoveel nadeel van als je gewoon voor je scherm zit, het kan mij bijvoorbeeld niets schelen dat iemand die naast me zit minder goed op mijn scherm kan kijken :S), maar deze heeft tenminste wel een lage reactie tijd van 2ms tegenover de 5ms van de door jullie gekozen monitoren. Of maakt een <5ms dan geen verschil meer uit?

- Processor
Voor gamen begrijp ik dat je met een i5 prima uit de voeten kunt, maar vanaf wanneer zouden jullie nu voor een i7 gaan. Ik doe redelijk wat aan Photoshop en videobewerking in Sony Vegas (HD en hoge resolutie files). Zou een i5 hier ook nog toe volstaan?

Alvast bedankt voor jullie feedback!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Muizen en toetsenborden heeft ook te maken met hoe hard je de toetsen in moet drukken... Dat is het belangrijkst. En de keyboardlayout natuurlijk. Toetsenbord en muis zijn niet het belangrijkste, ik zou altijd een goedkope gaming-mouse aanraden en een normaal toetsenbord. Ik werk en game ook met een Logitech Wave, en dat is nu niet echt een gaming toetsenbord

5ms of 2ms reactietijd maakt niet echt uit, dus dat is niet echt belangrijk

i5 is vaak goed genoeg, i7 is beter maar dat scheelt niet genoeg om er 100 euro extra aan uit te geven.

Het ligt ook aan het budget, en wat mensen er mee willen doen. Bijvoorbeeld: Je hebt een 2000 om alleen aan de computer te besteden en je wilt die 2000 ook echt opmaken, dan neem je een i7.. (Of een E7-8870)

🠕 This side up

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49
Het hangt gewoon heel erg van het budget en doeleinden af. Een i5 is eigenlijk altijd goed zat, maar voor fotobewerking of het verwerken/comprimeren van grote bestanden is een i7 beter. Of je de meerprijs er voor over hebt is dan aan de TS zelf. Ook is het van belang of je wil OC.
Toetsenbord/muis vind ik een kwestie van smaak. Ik hou het graag zo simpel mogelijk, zonder 427893947823 knoppen.

• Koenvh

Koenvh

Stefan1987 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:40:
Het hangt gewoon heel erg van het budget en doeleinden af. Een i5 is eigenlijk altijd goed zat, maar voor fotobewerking of het verwerken/comprimeren van grote bestanden is een i7 beter. Of je de meerprijs er voor over hebt is dan aan de TS zelf. Ook is het van belang of je wil OC.
Toetsenbord/muis vind ik een kwestie van smaak. Ik hou het graag zo simpel mogelijk, zonder 427893947823 knoppen.
Dat klopt. Ik ben niet iemand die het zo simpel mogelijk houdt, niet overdreven veel knoppen, op mijn muis heb ik 2 extra knoppen, toetsenbord ook een paar zoals media controle e.d.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarelogic.com/articles/reviews/misc/LogitechWave/KeyboardMouse.jpg
Een foto is duidelijker denk ik...

Maar i5 is goed genoeg over het algemeen... Simpel toetsenbord ook, muis mag wat meer knoppen hebben voor games e.d.

🠕 This side up

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51
Volgens mij is het een beetje gemakzucht; waarom zou iemand die tientallen lijsten maakt voor anderen op dit forum bij iedereen een ander beeldscherm/muis/voeding/etc. neerzetten. Wat natuurlijk veel eenvoudiger is om een paar lijsten met verschillende budgetten te maken en die vervolgens licht "tweaken".

Dat iets heel vaak vermeld staat betekend dan ook niet dat er geen goede alternatieven zijn. De OP kan aan de hand van de lijsten zien wat er ongeveer te verwachten is bij een bepaald budget en kan daar natuurlijk ook zelf dingen in aanpassen en dan kijken naar de respons.

[ Voor 18% gewijzigd door PCBaas op 21-06-2012 13:01 ]

5700X | RX 6600

• Koenvh

Koenvh

PCBaas schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:58:
Volgens mij is het een beetje gemakzucht; waarom zou iemand die tientallen lijsten maakt voor anderen op dit forum bij iedereen een ander beeldscherm/muis/voeding/etc. neerzetten. Wat natuurlijk veel eenvoudiger is om een paar lijsten met verschillende budgetten te maken en die vervolgens licht aanpassen aan de hand van de eisen.

Dit iets heel vaak vermeld staat betekend dan ook niet dat er geen goede alternatieven zijn. De OP kan aan de hand van de lijsten zien wat er ongeveer te verwachten is bij een bepaald budget en kan daar natuurlijk ook zelf dingen in aanpassen en dan kijken naar de respons.
Denk dat dat wel klopt, alleen ik denk dat dat gewoon goede keuzes zijn.

🠕 This side up

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toetsenbord is ook een grote persoonlijke voorkeur. Wat moet erop zitten, wat wil je ermee doen, moet het blingbling waarde hebben? Logitech heeft al jaren een 'sterke' serie van de G-keyboards, software werkt aardig goed, macro's, LCD schermpje etc.

Muis is het niet veel anders, knoppen, snelheid, grootte, maar ook kleine dingen als het scrollwiel-klikken (bij draaien). Er zijn gewoon een serie 'gevestigde' muizen die iedereen kent en goed hun werk doen.

De voorstellen die mensen dan doen, komen dan ook veel uit eigen ervaring, iemand die een Roccat heeft zal dan eerder een Roccat aanbevelen dan een Razor, een MS-keyboard gebruiker zal deze eerder aanbevelen dan een Logitech.

Ik heb altijd 1 basis principe bij keyboards, ik wil een ShiftZ, geen Shift/Z. Hoe goed een bepaald keyboard dan ook mag zijn, voldoet hij daaraan niet.. jammer. (daarom heb ik bv de G19 uit USA gehaald, ruim 50 euro duurder dan hier, maar ik heb wel een ShiftZ :P)

Bij een muis moet alles op dezelfde plaats zitten als ik gewend ben, ringvinger knop, duim 2 knoppen, scroll moet 'klikkend' gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 21-06-2012 13:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Cheers, thanks voor de reply's allemaal !

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15
i7 voor als je photo's/video's bewerkt. Voor alleen gamen en licht ander werk, dan een i5.

Keuze tussen amd en intel op dit moment vind ik zelf ook nogal moeilijk. Zou graag een i7 willen, maar de octacore van AMD lonkt ivm de prijs heel erg. Terwijl de i7 die er toch aardig uit trekt.
Pagina: 1