Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-12-2022
Beste mede tweakers,

Ik ben op zoek naar een bord maar weet even niet welke ik moet nemen?

Wat is het verschil tussen deze 2:

ASRock Z77 Extreme4
ASRock Z77 Extreme6

En welke is beter?

ASRock Z77 Extreme4/6

of

Asus P8Z77-V

Ik moet een bord hebben die 2 van deze kaarten kan hebben:

Afbeeldingslocatie: http://static.bax-shop.nl/images/resized/420/1235225/150x150/uad_solo_2.jpg

Bedankt voor de reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik Google eens, zoek reviews van betreffende borden op en ga vergelijken. Hier heb je ons niet voor nodig, dat kan je makkelijk zelf. Enige eigen inzet is hier wel gewenst, het is hier geen helpdesk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 13:31
Wat heb je zelf gezocht?
Bekijk de pricewatch eens, daar kan je de moederborden direct zelf vergelijken door de handige vergelijk functie !

Ook kan je aanvinken wat voor moederbord je zoekt (dus aan welke eisen deze moet voldoen), bijv. HDMI, USB3 PCI sloten etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:20
idd Google is your friend.

Aan de layout te zien van de borden zouden beide je insteek kaart 2x hebben.

Echter. even op google kijken en op de asrok website en je had het zelf al gevonden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:59:
Gebruik Google eens, zoek reviews van betreffende borden op en ga vergelijken. Hier heb je ons niet voor nodig, dat kan je makkelijk zelf. Enige eigen inzet is hier wel gewenst, het is hier geen helpdesk namelijk.
Snap echt wel dat ik over die bordjes veel kan vinden zoals welke usb3 heeft, hoeveelheid sata aansluitingen maar gaat mij er om zijn er nog specifieke dingen verschillend die niet te vinden zijn via google ect.

Zoals

ASRock Z77 Extreme4 Heeft esata aansluiting aan I/O

Asus P8Z77-V: Heeft PCI-e 2.x 16x

Voor de rest zijn ze het zelfde maar bedoel zijn er nog meer verschillende dingen die je niet 1,2,3 zo snel kan vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door denp op 21-06-2012 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel op de site van Asrock alsook Asus kan je de volledige specs van de mobo's vinden. Zie dus niet het probleem om er zelf wat tijd en moeite in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:19:
Zowel op de site van Asrock alsook Asus kan je de volledige specs van de mobo's vinden. Zie dus niet het probleem om er zelf wat tijd en moeite in te steken.
kan je niet lezen ofzo of snap je niet wat ik bedoel!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je prima, de vraag kan beter andersom gesteld worden. Op de site's van betreffende mobo's kunnen alle specs gevonden worden, dus wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:24:
Ik snap je prima, de vraag kan beter andersom gesteld worden. Op de site's van betreffende mobo's kunnen alle specs gevonden worden, dus wat is het probleem?
vraag toch of er nog dingen zijn die je niet 1,2,3 kan vinden dus kort gezegt belangrijke verschillen die niet voor de noob zichtbaar zijn.

snap zelf ook wel dat ik het op google kan vinden en heb ik ook echt wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

denp schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:26:
[...]

vraag toch of er nog dingen zijn die je niet 1,2,3 kan vinden dus kort gezegt belangrijke verschillen die niet voor de noob zichtbaar zijn.

snap zelf ook wel dat ik het op google kan vinden en heb ik ook echt wel gedaan.
Dan wordt het tijd dat je vermeld WAAR je op hebt gezocht, WAT je hebt gevonden en WAAROM het niet aan je verwachtingen voldoet :)

Je vraagt nu dat iemand anders je klusje voor je klaart, maar zo werkt het helaas niet... Geef zelf maar aan welke verschillen je meer over wilt weten of welke eigenschappen niet duidelijk zijn... Ik kan me niet voorstellen dat er verschillen bekend zijn die niet bekend zijn via google, etc. ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denp schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:26:
[...]

Dus met andere woorden moeten wij hier voor jou het uitzoekwerk verrichten en je dat melden? Sorry, zo werkt het hier niet. Zelf heb ik het altijd kunnen redden met de specs op de site's van de mobo's zelf, waarom zou jij dat dan niet kunnen? Nogmaals, het is geen helpdesk hier en is het ook niet de bedoeling dat dit forum tot dat niveau verlaagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:31:
[...]

Dus met andere woorden moeten wij hier voor jou het uitzoekwerk verrichten en je dat melden? Sorry, zo werkt het hier niet. Zelf heb ik het altijd kunnen redden met de specs op de site's van de mobo's zelf, waarom zou jij dat dan niet kunnen? Nogmaals, het is geen helpdesk hier en is het ook niet de bedoeling dat dit forum tot dat niveau verlaagd wordt.
Bedankt voor jullie reactie op mij vraag :X is echt een goed begin voor iemand die zich denkt aan te melden bij tweakers zodat die vragen kan stellen over dingen wat te maken heeft met computer's ect.

Ben andere forums gewend denk waar ze niet gelijk zo reageren |:(

kan ook op een andere manier gebracht worden dacht ik zo ik vraag wat en gelijk zijn er 4 die zo reageren sorry hoor maar slaat nergens op dacht ik zo.

maar nogmaals bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je even moet doen is de verschillende handleidingen van de moederborden downloaden. Die kun je dan op je gemakkie gaan lezen. Dan kom je de verschillen vanzelf tegen en je raakt meteen bekend met je mogelijk toekomstige moederbord.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denp schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:36:
[...]

Bedankt voor jullie reactie op mij vraag :X is echt een goed begin voor iemand die zich denkt aan te melden bij tweakers zodat die vragen kan stellen over dingen wat te maken heeft met computer's ect.

Ben andere forums gewend denk waar ze niet gelijk zo reageren |:(

kan ook op een andere manier gebracht worden dacht ik zo ik vraag wat en gelijk zijn er 4 die zo reageren sorry hoor maar slaat nergens op dacht ik zo.

maar nogmaals bedankt voor jullie antwoorden.
Je kan hier rustig vragen stellen, maar wordt er ook eigen inzet verwacht en dat is totaal niet te vinden. Je denkt echt dat wij hier een helpdeks zijn en ja, er zijn tweakers die daar in meegaan, maar de meeste niet. Lees de regels eens door voor het starten van een topic en je zal alleen maar kunnen concluderen dat jouw topicstart daar totaal niet aan voldoet. Dat JIJ je dus NIET wil conformeren naar de regels die hier gelden, dat is jouw probleem en niet die van wie dan ook. Helaas kan ik wel steeds vaker concluderen dat er hier "tweakers" rondlopen die hun stinkende best doen om dit mooie forum te verlagen tot helpdesk en eerlijk gezegd, jij bent er 1 van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:42:
Wat je even moet doen is de verschillende handleidingen van de moederborden downloaden. Die kun je dan op je gemakkie gaan lezen. Dan kom je de verschillen vanzelf tegen en je raakt meteen bekend met je mogelijk toekomstige moederbord.
;)
Bedankt :) zo kan er ook gereageerd worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:44:
[...]

Je kan hier rustig vragen stellen, maar wordt er ook eigen inzet verwacht en dat is totaal niet te vinden. Je denkt echt dat wij hier een helpdeks zijn en ja, er zijn tweakers die daar in meegaan, maar de meeste niet. Lees de regels eens door voor het starten van een topic en je zal alleen maar kunnen concluderen dat jouw topicstart daar totaal niet aan voldoet. Dat JIJ je dus NIET wil conformeren naar de regels die hier gelden, dat is jouw probleem en niet die van wie dan ook. Helaas kan ik wel steeds vaker concluderen dat er hier "tweakers" rondlopen die hun stinkende best doen om dit mooie forum te verlagen tot helpdesk en eerlijk gezegd, jij bent er 1 van!
Zit zelf in de staff bij een torrent site maar daar gaat het er niet zo aan toe als hier en zullen we ook zeker niet zo praten tegen mede leden is de bedoeling dat je elkaar helpt toch en niet af blaft.

Maar laten we maar ophouden en deze topic verwijderen heeft geen zin dit ;)

Er wordt gezegt dat

ASRock Z77 Extreme4 niet goed is voor overclocking waarom niet waarom zeggen ze dat de ASRock Z77 Extreme6 er wel goed voor is kan ik weinig over vinden waarom dat zo is.

[ Voor 8% gewijzigd door denp op 21-06-2012 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denp schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:46:
[...]

Bedankt :) zo kan er ook gereageerd worden _/-\o_
En dat had je zelf niet kunnen bedenken? "mompelt iets over dom en het achtereind van een varken..."
Daarnaast, wat de handleidingen vertellen, dat doen de specs ook, maar blijkbaar teveel moeite voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:50:
[...]

En dat had je zelf niet kunnen bedenken? "mompelt iets over dom en het achtereind van een varken..."
Daarnaast, wat de handleidingen vertellen, dat doen de specs ook, maar blijkbaar teveel moeite voor je.
laten we maar ophouden ga er niet meer tegen in heeft geen nut zijn oud en wijs genoeg om ook normale reacties neer te zetten denk ik zo!

Als je je dag niet hebt reageer dat af op iemand naast je en niet op andere tweakers hier op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denp schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:48:
[...]

Zit zelf in de staff bij een torrent site maar daar gaat het er niet zo aan toe als hier en zullen we ook zeker niet zo praten tegen mede leden is de bedoeling dat je elkaar helpt toch en niet af blaft.

Maar laten we maar ophouden en deze topic verwijderen heeft geen zin dit ;)
Je wilt of kan het niet snappen, dat is mij nu wel duidelijk. Hoe iets ergens anders gaat, is niet de standaard, dit forum heeft nu eenmaal regels en die lap jij duidelijk aan je laars en dan klaag je daar nog over ook. Je wil dat dit forum zich conformeert naar jou en nogmaals, zo werkt dat niet. Daarnaast vind ik dat je als newbie hier je wel eens aan mag passen, dat doen we niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denp schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:54:
[...]

laten we maar ophouden ga er niet meer tegen in heeft geen nut zijn oud en wijs genoeg om ook normale reacties neer te zetten denk ik zo!

Als je je dag niet hebt reageer dat af op iemand naast je en niet op andere tweakers hier op dit forum.
Zolang jij blijft reageren naar mij toe, kan je een reactie terug verwachten. Daarnaast zou ik het waarderen als je niet voor mij beslist of ik wel of niet me dag heb, daar heb je de leeftijd en ervaring niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:55:
[...]

Je wilt of kan het niet snappen, dat is mij nu wel duidelijk. Hoe iets ergens anders gaat, is niet de standaard, dit forum heeft nu eenmaal regels en die lap jij duidelijk aan je laars en dan klaag je daar nog over ook. Je wil dat dit forum zich conformeert naar jou en nogmaals, zo werkt dat niet. Daarnaast vind ik dat je als newbie hier je wel eens aan mag passen, dat doen we niet andersom.

ictinteresse

Wat heb je zelf gezocht?
Bekijk de pricewatch eens, daar kan je de moederborden direct zelf vergelijken door de handige vergelijk functie !

Ook kan je aanvinken wat voor moederbord je zoekt (dus aan welke eisen deze moet voldoen), bijv. HDMI, USB3 PCI sloten etc. etc.

Lees je eigen reactie eens en van die die na jou een reactie heeft geplaatst zit groot verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You're right...I left oftewel de groeten met je eigenwijsheid. Jij bent verder mijn tijd niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:57:
[...]

Zolang jij blijft reageren naar mij toe, kan je een reactie terug verwachten. Daarnaast zou ik het waarderen als je niet voor mij beslist of ik wel of niet me dag heb, daar heb je de leeftijd en ervaring niet voor.
ja actie reactie toch van beide kanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 03:01:
You're right...I left oftewel de groeten met je eigenwijsheid. Jij bent verder mijn tijd niet meer waard.
Zij al eerder laten we ophouden en als je zegt dat je meer ervaring hebt en ouder bent dan ga je er gelijk al niet op in toch op zo een guppie.

[ Voor 17% gewijzigd door denp op 21-06-2012 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Genoeg schoolpleingedoe zo. Op deze manier wordt het in ieder geval niet leuker voor je mede-tweaker om dit topic nog wat inhoud te geven. Bedankt voor het stuk drama, heren. Ik zal het niet snel vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Er zijn verder niet zoveel verschillen (behalve de link die ik eerst gaf), het zijn namelijk allebei socket 1155 Z77 moederborden. Als je wilt weten welk moederbord je wilt kopen is het handig om dit goed door te lezen:
reviews: Zes Ivy Bridge-moederborden vergeleken
Pagina: 1