Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille laptop

Pagina: 1
Acties:

• caseyin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-09-2024
Wie kan mij adviseren over een stille laptop. Ik hoor er in de fora weinig over maar de huidige generatie laptops maken naar mijn idee VEEL te VEEL herrie omdat deze natuurlijk te warm worden. Ik had een Dell XPS 17 besteld en gekregen, maar na twee dagen teruggestuurd. Het leek wel een ventilatie kacheltje die af te toe opsteeg. Het moet echt anders als je dagen achtereen achter je laptop zit. Ik zoek het volgende;

15" of 17" inch laptop
minimaal 1600x900, maar bij voorkeur natuurlijk FHD
Graphische kaart niet belangrijk, de integrated Intel Graphics 3000 in de meest processoren is voldoende
Processor totaal onbelangrijk, ik gebruik Ubuntu dus alles is snel.
Wel USB 3.0!
Geen warme, geen ventilator geluid.
Fatsoenlijk bouw kwaliteit (dus geen ACER)

Het mooiste zou een 15/17" laptop zijn met een ultrabook processor (die eindigen met 7, dus bv i5 2467), maar helaas die heb ik nog niet kunnen vinden.

Verwijderd

Mijn Dell Lattitude heb ik na 5 maanden gebruik nog nooit gehoord.

• caseyin
Hoi XeNeRgY,

Welk model, configuratie + specificatie heb je ingebruik van de Dell Lattitude?

Mvg

• caseyin
Ik geloof dat ik er één gevonden heb die perfect voldoet aan mijn wensen.

HP Envy 4-1030ed, met een i5 3317U + intel integrated graphics 4000 14"

Is alleen nog niet te koop, dat is nou jammer. Maar ik kan nog wel even wachten.

• Mitchell
  • Laatst online: 14:33

Mitchell

Ondertitel

Ik heb een Acer Aspire 5755G en ik kan die van mij amper horen.
En ik weet dat de bouwkwaliteit van acer niet heel goed is, maar deze laptop voelt heel degelijk aan. Niet zwak ofzo.

[ Voor 48% gewijzigd door Mitchell op 21-06-2012 22:35 ]

Signature

Verwijderd

caseyin schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:31:
Ik geloof dat ik er één gevonden heb die perfect voldoet aan mijn wensen.
caseyin schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:15:
15" of 17" inch laptop
minimaal 1600x900, maar bij voorkeur natuurlijk FHD
?????

De stelling dat je graag een ultrabook processor wilt is overigens onzin. Zo'n processor is zuiniger onder load. Hoe zou dat komen? De kloksnelheid is lager. Leuk he, marketing? Bovendien maakt de XPS 17 geen herrie vanwege de processor, maar vanwege de niet-switchbare grafische kaart en falende drivers. Na een herinstallatie is hij een stuk stiller, maar ik heb geen idee hoe.

• caseyin
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:55:
De stelling dat je graag een ultrabook processor wilt is overigens onzin. Zo'n processor is zuiniger onder load. Hoe zou dat komen? De kloksnelheid is lager. Leuk he, marketing?
Ik denk niet dat dit waar is. Jawel de klok snelheid is terug geschroefd naar 1,7 Ghz, maar er is meer in deze versie gedaan om stroom te besparen. De TDP van een i5 is 35watt en de ultrabook versie is 17watt.

Je hebt gelijk 1600/900 is geen 1366 x 768. Ik ben mijn specs aan het bijstellen omdat wat ik wil gewoonweg niet gemaakt wordt.

Verwijderd

Het is een Lattitude E6420. Je moet wel van het 'lelijke' design houden. In het begin vond ik het een ontzettend lelijke laptop, nu ben ik er aan gewend. Vooral het toetsenbord is fenomenaal, daar kan geen enkele budgetlaptop tegenop (dit is ook geen budgetlaptop dus niet helemaal eerlijk natuurlijk).

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer eens een MacBook. Die van mij (nu 3 jaar oud) maakt hoor ik alleen als ik flink zit te renderen of erg veel Flash dingen aan het kijken ben.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
sypie schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:29:
Probeer eens een MacBook. Die van mij (nu 3 jaar oud) maakt hoor ik alleen als ik flink zit te renderen of erg veel Flash dingen aan het kijken ben.
Een macbook is specificatie wijs toch wel het minst prijstechnische aankoop die je kunt doen. Er zijn zat alternatieven.

Beste koeling met goede specs: Asus N56
Fantastische alternatief die blijkbaar ook erg stil is de Vaio S15.
Regeneration in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"

[ Voor 16% gewijzigd door Vinand op 22-06-2012 10:32 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

caseyin schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:06:
[...]

Ik denk niet dat dit waar is. Jawel de klok snelheid is terug geschroefd naar 1,7 Ghz, maar er is meer in deze versie gedaan om stroom te besparen. De TDP van een i5 is 35watt en de ultrabook versie is 17watt.

Je hebt gelijk 1600/900 is geen 1366 x 768. Ik ben mijn specs aan het bijstellen omdat wat ik wil gewoonweg niet gemaakt wordt.
De kloksnelheid terugschroeven maakt idle echt helemaal niets uit:
.: EIST onder de loep

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BkuiTWpx9GeodvWAKHMUDUhg/full.png
De processor doe ik heb is zuiniger op hogere kloksnelheden. Meten = weten :P
Pagina: 1