Ik zie eigenlijk nooit dat een schijf door zijn reservesectoren heen is. En als dat wel zo is dan is er waarschijnlijk wat anders aan de hand, zoals stofdeeltjes die in de afgesloten ruimte los zweven en continu nieuwe schade veroorzaakt. Dat zou echt het moment zijn om een schijf af te schrijven, en eigenlijk al als hij in de buurt komt van deze grens. Dus als je een genormaliseerde waarde ziet van 20 dan is dat reden tot grote zorg.
In jouw geval; tja, het is geen spiksplinternieuwe schijf, maar om nou paniekvoetbal te spelen vind ik onzin. Die schijf kan prima jarenlang meegaan zonder enige problemen. Dat omwisselen van reservesectoren kan gebeuren zonder dat de rest van je computer dat merkt; dat zijn autonome functies. Zolang de schijf doet wat de computer vraagt, heb je een correct functionerende schijf.
Om maar even een vergelijking te maken: NAND chips gebruikt in moderne 25nm-class SSDs moeten door hun dichtheid al meer dan de helft van hun
ruwe capaciteit besteden aan errorcorrectie. Dat is dus enorm veel overhead. Je hardeschijf doet het met 50 bytes per 512 bytes. En soms is dat te weinig. Vooral bij moderne hardeschijven met hoge datadichtheid komen vooral die vervelende pending sectoren veel vaker voor. Dit is vaak geen fysieke schade en de sector kan na overschrijven gewoon gebruikt blijven worden. Maar die pending sectoren zorgen wel voor veel problemen.
In jouw geval gaat het gewoon om passieve remapped sectoren en dat op zichzelf kan geen problemen opleveren. Bad sectors hoef je ook meestal niet in verband te brengen met de mechanische staat van een hardeschijf; dan kun je beter naar Seek Error rate kijken, waar je nu op 73 van de 100 (beste) zit en op het slechtste moment op 60 van de 100 (beste). Zou dat richting de 30 (grenswaarde) zakken, dan is dat een teken dat je leeskop minder accuraat wordt. Voor problemen met de spinup motor kun je kijken naar Spin-Up time.
Wat mij betreft kun je hem gewoon blijven gebruiken, maar let wel regelmatig op de SMART waarden. Current Pending Sector moet altijd een Raw value van 0 hebben. Oh en trouwens die waarden zijn in hex, je kunt in het menu switchen naar decimale weergave dat is makkelijker.