Welke TV moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463680

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben vrij nieuw op dit forum en ik kan me voorstellen dat jullie een soortgelijk topic al 1000x voorbij hebben zien komen. Mijn excuses hiervoor!

Ik ben al ongeveer een maand aan het oriënteren op een nieuwe TV. Ik heb gisteren, omdat ik al zo lang was aan het twijfelen en maar niet kon kiezen, een Philips 32PFL5007 gekocht en ik was hier ERG ontevreden over. Ik heb hem vanavond terug gebracht en mijn geld terug gevraagd.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe TV. Het liefst van het merk LG. Mijn budget is €600,- inclusief eventuele dongel. Afmetingen: 37" of 42" inch.

MIjn vriendin heeft een LG tv en het programma PLEX vind ik erg fijn om te streamen, dus die app is ook een must.

Verder vind ik ambilight cool, maar heb ik een trauma aan Philips overgehouden, dus liever niet. 3D is ook wel grappig, maar hoeft niet.

Dus even alle eisen op een rijtje:

37 of 42 inch.
Budget 600 euro incl eventuele dongel
Internet op TV
Minimaal 1 HDMI poort
PLEX of een soortgelijk FIJN programma
Full HD
Het liefst natuurlijk ingebouwde Wi-Fi, Wi-Fi ready kan ook

Alvast bedankt voor alle hulp lieve mensen!

Met vriendelijke groet,

Anoniem xD !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroentjeB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 23:13
Ik zou zeggen kijk eens in de pricewatch of er wat tussen zit en lees een aantal reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar kan ik goede reviews vinden dan? Bij veel tv's kan ik amper reviews vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
Eerst zorgen dat je de query in de pricewatch zoveel mogelijk verfijnd, je hebt wel al wat goede eisen met internet (dat filtert veel budgetmodellen er al uit).

Ik zou verder features als 3D nog even overdenken, als je het niet (per se) wilt, koop dan een TV zonder (kans dat ie voor zelfde geld gewoon beter presteert als een 3D concurrent).

Welke merken voelen fijn of welke features/software als PLEX zou je nog graag hebben, zoek daar wat reviews van, dan weet je misschien al een paar merken die echt afvallen.

Als je het zo in de Pricewatch beperkt hebt tot een paar modellen op internet naar reviews zoeken van dat model (en eventueel andere modellen uit dezelfde serie). Voor 600 euro denk ik niet dat je mikt op perfecte beeldkwaliteit, dus de verschillen tussen panelen van verschillend formaat ga je waarschijnlijk niet merken.

GoT kan je uit de brand helpen, maar TVs zijn net als smartphones best persoonlijk, met budget, vereiste features en voorkeuren. Zoek dus nog wat verder, kom met een paar modellen en dan kan GoT je vast wel uit de brand helpen met wat tips/ervaringen.

Edit: Reviews vinden is modelnummer in google gooien en een langere wat professioneler ogende tekst zoeken en opletten dat er tenminste een paar zinnige negatieve punten worden aangestipt (dan is het geen review van iemand die werkt bij Merk X of geld krijgt voor lieve opmerkingen over Merk X). Zo doe ik het met al mn hardware, tot nu toe goed bevallen.

[ Voor 13% gewijzigd door DjDuivert op 20-06-2012 23:05 ]

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Is deze tv goed?
pricewatch: LG 37LV5590

en heb ik dan deze dongel nodig om te kunnen internetten?
pricewatch: LG AN-WF100 Wi-Fi Dongle

Het vinden van goede reviews van tv's lukt mij op een of andere manier maar niet.. zou iemand bij een goede review van deze tv kunnen linken?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 463680 op 20-06-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:27

mr.paaJ

generatie cmd+z

wat was er mis met de 5007?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik zet je even in het juiste subforum, zodat je beter geholpen kunt worden. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
- de apps werkten vaak niet en alles ging heel erg traag
- HDMI zag er slecht uit en de resolutie klopte vaak niet
- het streamen was dramatisch, kon bestanden vaak niet openen, kon me laptop soms niet vinden, kon sommige video bestanden niet openen, laden duurde soms heel erg lang en hij kon geen ondertiteling lezen

Mijn internet is verder prima in orde

Ik was echt opgelucht dat ik het geld nog terug kon krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Anoniem: 463680 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:14:
[...]
- de apps werkten vaak niet en alles ging heel erg traag
Dat is vervelend, maar het blijven voorlopig TV's met te trage processors. Nu heb ik die Philips niet specifiek geprobeerd, maar zelfs de Samsung ES8000 modellen voelen nog te traag aan voor serieus gebruik wat mij betreft.
Anoniem: 463680 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:14:
[...]
- HDMI zag er slecht uit en de resolutie klopte vaak niet
Vreemd, want dit is op beeldkwaliteit juist wel een erg interessant scherm in de prijsklasse met een prima kijkhoek en contrastrijk beeld (corrigeer mij als ik mij vergis, ik ken de 5507 welke volgens mij op 3D na identiek is). Waar zat dat in?

Tenzij je je laptop gebruikt en wilt transcoden zul je wel altijd tegen bestanden aan blijven lopen die het stiekem toch niet doen, daar is een losse mediaspeler zoals WDTV of Dune nog steeds een stuk beter in.
Qua streaming is LG blijkbaar goed genoeg, en dan zal Samsung ook wel voldoen. Twee merken om naar te kijken in ieder geval. Denk bijvoorbeeld aan de LS57x en ES5500 (2012 modellen).

Als ik me niet vergis draait PLEX op een los apparaat en stuurt die video naar de TV die dan slechts als renderer werkt toch? Of zit er een PLEX app ín de LG ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 14:58
mr.paaJ schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 01:05:
[...]

Dat is vervelend, maar het blijven voorlopig TV's met te trage processors. Nu heb ik die Philips niet specifiek geprobeerd, maar zelfs de Samsung ES8000 modellen voelen nog te traag aan voor serieus gebruik wat mij betreft.

[...]
Ik denk dat de trage processor meer te maken heeft met de warmte afgifte.

Snellere procesoren worden vaak warm waardoor weer een fan geïnstalleerd moet worden wat het geluidloos werken van de tv weer tegen zit. zeker met stille stukken film.

Daarnaast vraag ik mij echt af hoeveel mensen nou echt die apps op de TV dagelijks gebruiken. Ik heb een Mac mini aan de TV hangen die voor films, series en muziek regelt middels Plex en iTunes. Youtube kan ik dus ook op de mini kijken.
Ik denk ook dat veel TV fabrikanten hun tv ook als PC vervanger willen introduceren met al die apps. Maar ze moeten meer geld gaan investeren in het nog beter maken van het beeld. Nog steeds zijn veel LCD tv's voorzien van bleeding wat jammer is.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat zal best zijn, maar dan blijven ze te langzaam om echt als zelfstandig apparaat te werken. Dan hadden kunnen kiezen voor snufjes en interface die gewoon minder van z'n processor vraagt toch? Over een jaar of twee zal het best prima lopen allemaal, maar daar zijn we nu nog niet.

Echt beter beeld op LCD gebied zie ik niet meer gebeuren eigenlijk, daarvoor 'moet' het nu allemaal veel te plat zijn. Daarvoor moeten we echt even wachten tot OLED betaalbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 463680 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:15:
Bedankt voor de reacties!

Het vinden van goede reviews van tv's lukt mij op een of andere manier maar niet.. zou iemand bij een goede review van deze tv kunnen linken?
Google: typenummer spatie review

Nagenoeg alles wat er is kan je dan vinden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Pagina: 1