Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen beeld nieuwe pc thunderbolt

Pagina: 1
Acties:

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 19:23
Hallo tweakers gebruikers,

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe pc.

Pc configuratie:
I5 3570 k
MSI Z77A-GD80
Corsair vengeance blue 8GB DDR3-1600
Corsair HX750
Corsair 650D
Crucial m4 256GB
MSI N680GTX Twin Frozr
Apple thunderbolt Display

Ik heb in de BIOS de intergrated graphicscard op i-mode gezet dit stond in het boekje en op site's dat je hem hiermee de MSI N680GTX Twin Frozr in games laat werken en op bureaublad de intergrated graphicscard.(met behulp van VIRTU MVP)

Dit wilde mij niet echt lukken kreeg steeds directX problemen. Toen het eindelijk werkte kreeg ik steeds zwarte schermen met rode strepen er doorheen. Ik moest de pc opnieuw opstarten anders was het probleem niet verholpen. Dit heeft ook niet lang zo gewerkt.

Daarom heb ik vanavond een adapter ontvangen die van displayport naar minidisplaypoort convert.
http://www.allekabels.nl/...-DisplayPort-Adapter.html
Op deze website staat "Tevens compatibel met Thunderbolt" daarom heb ik hem gekocht in de hoop dat ik hem op het scherm werkend zou krijgen, meteen op de videokaart zonder daar eerst het moederbord tussen te doen.

Helaas krijg ik via deze adapter helemaal geen beeld. En als ik er naast een scherm via Dvi op aansluit krijg ik meteen beeld.

Nu zou ik zelf geen oplossing meer weten om mijn thunderbolt scherm werkend te krijgen op mijn pc.

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 00:04
Dat moederbord heeft toch een thunderbolt aansluiting? Kan je hem niet daarmee aansluiten?

Verwijderd

Tsja dan heb je pech. Het thunderbolt display, is zoals de naam al zegt, een thunderbolt display. Maar beste darkstone, dat is toch dezelfde aansluiting als mini-displayport?

Niet bij apple. Het thunderbolt display accepteert alleen thunderbolt. Jammer, maar helaas. Weg met die niet backwards compatibele apple troep...

• r_v_94
Ik ben begonnen hem in de thunderbolt poort van mijn moederbord te doen. Maar dit functioneert niet echt goed. Nu zit ik dus met een pc waar ik eigenlijk niet veel mee kan behalven een ander beeldscherm halen.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Probeer het eens zonder die Virtu MVP (dus gewoon igp aan)

• r_v_94
Alleen op de igp krijg ik gewoon beeld en kan ik gewoon games spelen. Maar zet ik het weer aan krijg ik weer het probleem.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hoe zou dat in zijn werk moeten gaan dan? Als je de Nvidia kaart gebruikt zou die het beeld ook via t moederbord uit moeten sturen?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• r_v_94
Ja het stond toen de gd80 nog niet uit was op een soort promoot pagina van msi. Daar zag je Windows igp en als je in game gaat de externe videokaart.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Pixeltje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:30:
Hoe zou dat in zijn werk moeten gaan dan? Als je de Nvidia kaart gebruikt zou die het beeld ook via t moederbord uit moeten sturen?
Voor zover ik het begrijp moet de pci-e kaart de monitor aansturen en krijgt ie door de Virtu MVP sofware hulp van de igp van de cpu. Maar het zou netzogoed precies andersom kunnen zijn ;)

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 00:04
De Nvidia optimus drivers hebben een functie waarmee je de output van de videokaart terug kunt sturen naar de monitor.

Dus misschien kun je externe uitvoer kiezen en dan laten klonen door de nvidia drivers, kost je wel een beetje bandbreedte.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Soortgelijke puzzel hier, al 2 dagen af en aan...

Ik heb dus ook een 7750 graka met dvi, displayport en hdmi uit

Mobo heeft een i7 met hd4000 video onboard en VGA uit (ouderwets!) alsmede hdmi uit.

Ik krijg met of zonder virtu in bios aan, geen beeld op de tv met deze pc / graka / i7 .

Voor deze pc had ik een andere met een ati 6xxx kaart en daarop zat zowel de monitor via dvi, en de tv via hdmi, ccc en / of windows detecteerden dan 2 schermen, ik kon bijv. een serietje in de tv slepen van rechts naar links en full screen kijken.

Nu krijg ik met geen mogelijkheid beeld op de tv überhaupt!!!

Het is gelukt de hd4000 driver van intel te installeren.

iemand nog tips? kan het met pci-e versie 3 en hdmi kabel te maken hebben bijv. ?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:43:
Tsja dan heb je pech. Het thunderbolt display, is zoals de naam al zegt, een thunderbolt display. Maar beste darkstone, dat is toch dezelfde aansluiting als mini-displayport?

Niet bij apple. Het thunderbolt display accepteert alleen thunderbolt. Jammer, maar helaas. Weg met die niet backwards compatibele apple troep...
[hm niet goed gelezen] maar wel apart dat het Apple-scherm DP niet snapt omdat beeldverwerking een subset is van de TB features. Echter wordt het ontbreken aan compatibiliteit bevestigd in een ander draadje met teleurgestelde Appelaars.

[ Voor 62% gewijzigd door JJ Le Funk op 20-09-2012 19:50 ]

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Je kan geen thunderbolt scherm aansturen met displayport. Wat jij doet is precies andersom.
Pagina: 1