Internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Beste tweakers

ik zit met een internet probleem en kan de oorzaak niet vinden en wordt er echt helemaal gek van.

Wij hebben thuis een alles in 1 pakket van ziggo met 50mb internet.
Wij hebben als router een Linksys WRT160NL.

Het internet krijg ik op mijn pc binnen via de WIFI maar om de één of andere reden moet het internet er regelmatig even 1 seconde uitvliegen. Maar die seconde is genoeg dat ik disconnect bij de games. Ik game dus nogal veel en elke keer disconnecten maakt me alleen maar pissd. Ik heb de nieuwste firmware op de router zitten en heb ook gekeken naar de beschikbare channels maar dat zit gewoon goed.

Heeft iemand een idee waarom mijn draadloos internet er om het uur/half uur even 1 seconde eruit moet vliegen?

mvg,

Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:17

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat gebeurt er als je je pc bedraad aansluit?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem alleen komt het dan minder vaak voor. dan is het maar bijv 1x in de 2-3 uur. dat was tenminste de laatste keer dat ik de kabel erin had zitten. maar eerst was het wel gewoon een stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
zojuist net 1 sec geleden is mijn internet er weer 1 seconde uitgevlogen. midden in potje fifa. wordt er echt zo gek van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-07 15:56
Bel Ziggo en vraag een nieuwe router? (mits je die van Ziggo hebt)
Wanneer het ook bedraad pauper is, dan lijkt het me stug dat het aan je instellingen ligt. Aangenomen dat je deze al gereset hebt en doorgelopen bent.
Ik heb in het verleden vaak dergelijke mankementen met routers gehad wanneer ik er te veel van eiste(torrents etc veroorzaakten een overflow achtige vastloper). Maar dat zou bij een dergelijke Linksys natuurlijk niet mogen.
Klinkt mij in de oren als een hardware fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
zojuist vloog hij er weer 1 keer uit. ik heb inderdaad de router en modem gereset. ik zal wel eens ziggo gaan bellen want wordt met de dag erger :@

iemand verder nog een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door LuckyLukeNL op 20-06-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
klinkt bijna als dat de verbinding op de alternative dns overgaat. kun je daarvoor eens 8.8.8.8 invullen van google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-07 16:24
Het klinkt heel stom maar ik had laatst het zelfde probleem met de Ziggo Router/Modem en het uitvallen hiervan. Gewoon even de stekker van alles uit het stopcontact halen (en weer terug stoppen achteraf) was voor mijn de oplossing.
Of zoals de IT-Crowd zegt: "Have you tried turning is off and on again?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
nou met de stroom heb ik al 10x gedaan maar er veranderd niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:01

lier

MikroTik nerd

dezejongeman schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:07:
klinkt bijna als dat de verbinding op de alternative dns overgaat. kun je daarvoor eens 8.8.8.8 invullen van google?
Wauw...weer wat geleerd >:)

@TS: kan je een keer een ping -t (naar bijvoorbeeld een DNS server van je provider) mee laten lopen op pc die via draad aangesloten is. Dan kan je in ieder geval uitsluiten of het je internet verbinding is of dat het door het draadloos netwerk veroorzaakt wordt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ping lukt gewoon zonder problemen. had het modem ff een reset gegeven. Toen deed mijn draadloos internet het 1 dag goed en nu valt hij elk uur weer 1sec weg. het is echt maar 1 sec. (5 sec om weer te reconnecten) ik heb ook weer met de kabel geprobeerd maar daar hetzelfde probleem :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:44

D4NG3R

kiwi

:)

Trek al je netwerkapparatuur er eens uit voor 30 minuten en probeer het daarna weer eens op te starten. Als ook dit geen nut heeft word het inderdaad Ziggo bellen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
oke ik zal het eens proberen morgen ochtend. ik laat het nog wel weten dan morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:44

D4NG3R

kiwi

:)

Dus ook echt alles, Modem/Router/Switches/AP's. Computers kun je er wel aan laten staan mits de rest niet ingeschakeld is.

Hierna in deze volgorde booten:
Modem - Router - Switches - Eventuele acces points.

Edit: 30 mins is wat overdreven, maar zorg er voor dat je hele zooitje toch minimaal 15 a 20 minuten spanningsvrij is. En zorg er voor dat er ook een minuutje tussen alle hardware zit bij het opstarten.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 24-06-2012 02:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Zojuist een half uur modem en router van de stroom afgehaald. toen na 30min modem aangezet. 5 min later de router aangezet. nu is het kijken of hij weer een keer disconnect of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-07 22:38
DNS heeft echt niets met het wegvallen van de verbinding te maken.
Als je hem bedraad aansluit, sluit je de pc dan aan op het modem of op de router?

Indien op de router, grote kans dat de router niet goed is.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ik sluit mijn pc als hij bedraad is aan op de router. maar hij is net in 20minuten tijd echt 15 keer voor 1 seconden ff uitgevallen. wordt helemaal gek hier xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302882

Firmware al geupgrade?

http://homesupport.cisco.com/en-us/wireless/lbc/WRT160NL

- Laat het volgende is een nacht lopen terwijl je, je pc aan laat

Ping 8.8.8.8 > C:\Outbound.txt - dit is een ping naar buiten
Vervolgens zoek je je gateway adres op door naar start > uitvoeren > cmd te gaan en ipconfig in te tikken. Druk vervolgens op enter en kopieer je gateway, het is linksys dus ik verwacht het volgende.

ping 192.168.1.1 > C:\internal.txt

Dit een nacht laten draaien en deze 2 logs tegen elkaar hangen. Gebruik iets van edit++ zodat je ongeveer dezelfde regels ziet. Zoek op "Time-Out bij deze opdracht" bij vergelijkende regels. Als je router gewoon door blijft pingen dan weetje dat je netwerk goed is en dat het bij je provider ligt

Als je ping al stopt bij 192.168.1.1 weetje dat er een probleem zit op je router, dan zou ik de firmware opnieuw er overheen laden.

Heb je een gekke config gedraaid op je duplex settings van je router waardoor deze gaat trippen... Ik gok eerder een provider probleem ik heb dit ook gehad bleek er een patch paneel naar de klote te zijn in de wijk.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-07 17:22
Staat je DHCP lease op je router toevallig op 1 uur? Zo ja - zet die eens op 24 uur of stel een statisch IP in =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Ik zit nu op de kabel direct vast aan mijn router. ik ging ff naar speedtest. gewoon een download speed van 50mbps maar mijn upload duurde 1minuut voordat hij begon. toen kwam die niet verder op 0.25mbps en toen dropte mn internet eruit...
mijn DHCP staat gewoon op 24uur.

[ Voor 6% gewijzigd door LuckyLukeNL op 25-06-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Sluit anders een je pc aan zonder router, dan kan je in iedergeval dat ding uitsluiten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
oke de kabel meteen in dat modem gedaan. het is trouwens dat ubee ding van ziggo.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2027961198.png

dat krijg ik op de speedtest. het lijkt er dus op dat mijn upload niet echt veel doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
denk zelf dat het aan de upload snelheid ligt waardoor ik eruit vlieg of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Het is niet bijster veel, maar speedtest is natuurlijk ook niet 100% betrouwbaar.
Upload anders eens een file naar je ziggo website dat is een veel betrouwbaardere test.
p.s. je kan ook je post editen als je wat wilt toevoegen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:35
Goed dat je je router even hebt uitgesloten. Neem aan dat je nu nog steeds last hebt van disconnects (aangezien je niet anders zegt)? Speedtest mag dan niet 100% betrouwbaar zijn, maar 50/0.3 is wel vreemd m.i.

Ik zou Ziggo even bellen. Laat ze het modem even extern doormeten en als ze het zo niet op kunnen lossen gewoon om een nieuw modem vragen. Geef even duidelijk aan wat de symptomen zijn en wat je allemaal geprobeerd hebt, dan ben je niet een dertien-in-een-dozijn-zeurklant en heb je wat meer kans echt geholpen te worden :)

[ Voor 4% gewijzigd door geez op 26-06-2012 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

Welk OS gebruik je?

Ik vermoed dat het een OS is wat elk X aantal seconden controleert op andere (betere) WI-FI netwerken in je omgeving, dit zorgt voor hoge latency's en dus ook vaak disconnects bij het spelen van games.

http://www.martin-majowski.de/wlanoptimizer/
Dit programma zou je eens kunnen uitproberen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou je provider gewoon meppen daar staat zeker iets niet goed. Als bepaalde specifieke waardes niet kloppen gaat je modem trippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Ik zal vanmiddag als ik tijd heb even ziggo bellen dan want blijkbaar ligt het probleem in dit geval bij hun. maar ik gebruik gewoon als OS Windows 7 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Dan zou dat wat ik zei je mischien kunnen helpen, met nadruk op mischien, gebruik zelf (gelukkig) al jaren geen WI-FI meer om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Met kabel had hij ook problemen, maar het kan de router zijn. Heb je nou problemen als je direct op het modem zit? Zo nee router stuk, zo ja misschien Ziggo probleem of PC probleem!

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
als ik met kabel op router zit problemen maar rechstreeks op modem ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echt blijf er bij dat er iets bij Ziggo niet goed staat iets met waardes, wat ik al eerder heb aangegeven kan je proberen om ze 100% te overtuigen want bij een eerste analyse is de klant toch al fout zonder harde bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:49
LuckyLukeNL schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:48:
als ik met kabel op router zit problemen maar rechstreeks op modem ook
Dat zeg je nu even snel, maar heb je hiervoor nooit gezegd. Heb je dat echt getest?
Ik bedoel: met een kabel rechtstreeks in je modem.
Dat speedtest plaatje zegt niets over disconnects (je originele probleem).
(m.a.w.: ik vertrouw je router niet. Misschien doe je wel router achter router :) )
En al je andere computers/telefoons/tablets enz. Hebben die ook disconnects?

[ Voor 13% gewijzigd door zetje01 op 26-06-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ik heb eerder al gezegd dat als ik rechtstreeks op mn modem zit hij uitvalt.
ik zat gewoon met de kabel op mijn modem en nog viel hij uit. dus....
de rest heeft nooit last van uitval of omdat ze het niet zien omdat ze niet zo vaak achter de pc zitten. ik zit wel vaak op skype maar denk niet dat het daaraan ligt want zat vroeger altijd op skype en nooit problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Is de NIC van je PC wel in orde?
Als 'de rest' het lijkt mij dat 'de rest' wel wat aan problemen ondervind als je echt maar 0,3MB up hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-07 13:05
Yintha schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:22:
Is de NIC van je PC wel in orde?
Als 'de rest' het lijkt mij dat 'de rest' wel wat aan problemen ondervind als je echt maar 0,3MB up hebt.
Dit wou ik net vragen.

Zijn er meerdere apparaten die hetzelfde probleem hebben? Als dit niet het geval is zou ik even naar je NIC kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:15
Zeer onwaarschijnlijk maar ik heb het zelf een keer gehad. Slechte netwerk kabel. Probeer even een andere netwerk kabel als je die hebt. En uiteraard kijk of je het probleem kan reproduceren met een andere laptop/pc.

[ Voor 5% gewijzigd door carnelain op 27-06-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-07 22:38
Heb je de netwerkkaart wel op autonegotiation staan, en dus NIET op een vaste snelheid en/of duplex?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een vaste duplex zet spaced je netwerkkaart niet maar crasht hij volledig. + Lijkt me niet dat hij 2 kaarten om zeep heeft geholpen (Wireless en wired).

Wat heeft je provider aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
oke ik heb weer wat dingen getest en ik ben nu op het volgende uitgekomen.

Ik heb mijn pc via draadloos een speedtest laten doen. Dit kwam gewoon uit op 30mbps download en 4,5mbps upload. Gewoon zoals het hoort.
Ik heb mijn pc via de kabel een speedtest laten doen. Dit kwam uit op 50mbps download en 0.30mbps upload.
Dit heb ik zowel via de kabel rechtstreeks op het modem als op de router.

Ik heb met een andere pc hetzelfde gedaan via de kabel.
Ik krijg via de router op die pc gewoon 50mbps down en 5mbps up. Dit geld ook als ik die pc rechstreeks aan het modem aansluit.

Dus het moet bij mijn pc liggen dat mijn pc om de één of andere reden niet de upload speed pakt die hij hoort te krijgen. Ik weet nu dus dat het niet aan de router en het modem ligt. maar wat in mijn pc zorgt ervoor dat hij via de kabel niet de upload pakt die ik hoor te krijgen maar wel weer via draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Je originele probleem waarmee je dit topic opende ging over het wegvallen van internet waardoor je games disconnecte, en dit was via WI-FI.

Speelt dat probleem nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ja de wifi upload is goed maar ik krijg zoals net weer 3 disconnects tijdens het gamen via wifi. terwijl ik gisteren gewoon stabiel was daarom dacht ik dat het niet aan de wifi nu lag maar ja nu weer disconnects\
maar met de kabel snap ik het nog steeds niet

[ Voor 47% gewijzigd door LuckyLukeNL op 28-06-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
oke ik heb met mijn drivers de upload speed ook goed gekregen via de kabel. dus via de kabel en draadloos werkt mijn internet nu goed. maar het probleem is alleen nog dat als ik op skype zit skype 1sec wegvalt en mn internet dan ook en dan 2sec later weer reconnect. verder is alles goed. alleen dat disconnecten nog niet maar of dat aan skype ligt weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Oke ik moet echt al mijn woede inhouden...hij disconnect echt veel. maar alleen mijn pc weet echt niemand iets? ik kan wel ziggo bellen maar als het alleen op mijn pc is moet het probleem bij mijn pc liggen.....alle drivers zijn up te date en heb 10 resets gehad iemand :(
Pagina: 1