Hulp voor ex macgebruiker overgang Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hallo,

Ik heb jaren lang een apple macbook gehad, maar sinds kort heb ik een nieuwe windows laptop. Ondanks dat ik veel dingen inmiddels al heb uitgevonden, zijn er een paar dingen die ik graag zou willen hebben. En bij deze vraag ik jullie hulp.

Ik weet of de specs voor belang zijn?
i7 2670QM 2,2 GHz
8 gig ram
Videokaarten : Intel HD 3000
AMD 6770M 2gig eigen ram.

Wat wil ik graag :

Een complete borderless player zoals QuickTime in apple

Voorbeeld:

http://m.geek.com/geekdot...ime-x-borderless-playback

Ook zal ik graag willen dat op het moment dat ik de pc weer aandoe hij automatisch alles weer opent wat ik open had voor ik de pc uitdeed. ( dat je zo weer verder kan met een word document ) zoals resume van apple ( Mac os x lion)

Bij mijn tv gebruiken als beeldscherm via HDMI krijg ik veel screen tering. ( bovenste beeld van het beeld blijft hangen voor een fractie van een sec). ( vooral bij games en video zoals of als online. )

Als laatste en de meest storende !!!!
Ik irriteer me ik gruwelijk aan dat als je wat installeert of een paar dingen openen hebt dan "hangt" de muziek en kraakt hij. Ik wil dat hij gewoon door blijft spelen ongeacht wat ik verder doe.

Dit gebeurt bij iTunes,VLC player, quicktimeplayer enz.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je plaatje doet niets. Maar goed, mplayerclassic, de volgende versie van VLC (bron: eerste hit@Google), vast ook wel andere.

Slaap: hibernate. Probeer de verschillende opties die je hebt bij afsluiten.

De andere twee: hoort natuurlijk niet. Check BIOS, drivers, eventueel hardware. (Aangenomen dat je geen hele rare dingen doet of erg hoge loads hebt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat die borderless player betreft: Kan Quicktime for Windows dat niet? Anders kan je misschien ook eens kijken naar Media Player Classic.

Die resume functie van Lion betreft: Dat heet onder windows gewoon Hibernate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:55:
Je plaatje doet niets. Maar goed, mplayerclassic, de volgende versie van VLC (bron: eerste hit@Google), vast ook wel andere.

Slaap: hibernate. Probeer de verschillende opties die je hebt bij afsluiten.

De andere twee: hoort natuurlijk niet. Check BIOS, drivers, eventueel hardware. (Aangenomen dat je geen hele rare dingen doet of erg hoge loads hebt).
Oké bedankt ik ga eens kijken naar mediaplayer classic.

Hibernate? Maar dat betekend dus dat je de Mac nooit volledig uitzet?:)

Waar moet ik de bios enz op controleren dan ?

Over loads het hangen doet hij al als ik alleen een internet venster open heb.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:03:
Wat die borderless player betreft: Kan Quicktime for Windows dat niet? Anders kan je misschien ook eens kijken naar Media Player Classic.

Die resume functie van Lion betreft: Dat heet onder windows gewoon Hibernate.
Als je QuickTime voor Windows doet die blijft altijd het Windows venster,layout houden( close, minimise enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ook zal ik graag willen dat op het moment dat ik de pc weer aandoe hij automatisch alles weer opent wat ik open had voor ik de pc uitdeed. ( dat je zo weer verder kan met een word document ) zoals resume van apple ( Mac os x lion)
Die optie is er niet voor Windows. Er is geen sessie-manager die bij het afsluiten of afmelden bij houd wat je open hebt. Er zijn opties voor afsluiten zoals hierboven is aangegeven waarmee je je 'werk' opslaat. Dat zijn sleep (standby, lage energiestand, zelfde als macbook dicht doen) en hibernate (geheugen naar schijf, systeem uit om later te herstellen). Maar na een Windows Update moet je toch normaal herstarten en dan zal je niets open hebben wat je had. Tenzij je alles in de map "Opstarten" dumpt van het start menu, maar dat is geen ideale oplossing, aangezien je constant handmatig aan het bijwerken bent met wat je open hebt en wat niet meer.

Borderless player, tja, wat je hiermee bedoelt is dat je geen window decorator ziet (term van Linux, Windows heeft geen aparte 'decorator' eigenlijk, waardoor programma's ook niet altijd hetzelfde er uitzien helaas). Doet Windows Media Player in compact mode niet wat je wilt? Of anders full screen afspelen.

Tearing e.d. van video, wellicht brakke HDMI kabel of signaal wordt niet lekker gepakt. Een andere kabel of even testen met een andere TV/monitor bied misschien uitkomst.

Haperen van geluid: absoluut niet de bedoeling. Als het systeem nou volledig belast wordt met hoge prioriteit taken, dan kan ik het mij nog indenken, maar zo maar vreemd doen, dat duidt op een probleem ergens.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Hero Of Time schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:18:
[...]

Die optie is er niet voor Windows. Er is geen sessie-manager die bij het afsluiten of afmelden bij houd wat je open hebt. Er zijn opties voor afsluiten zoals hierboven is aangegeven waarmee je je 'werk' opslaat. Dat zijn sleep (standby, lage energiestand, zelfde als macbook dicht doen) en hibernate (geheugen naar schijf, systeem uit om later te herstellen). Maar na een Windows Update moet je toch normaal herstarten en dan zal je niets open hebben wat je had. Tenzij je alles in de map "Opstarten" dumpt van het start menu, maar dat is geen ideale oplossing, aangezien je constant handmatig aan het bijwerken bent met wat je open hebt en wat niet meer.

Borderless player, tja, wat je hiermee bedoelt is dat je geen window decorator ziet (term van Linux, Windows heeft geen aparte 'decorator' eigenlijk, waardoor programma's ook niet altijd hetzelfde er uitzien helaas). Doet Windows Media Player in compact mode niet wat je wilt? Of anders full screen afspelen.

Tearing e.d. van video, wellicht brakke HDMI kabel of signaal wordt niet lekker gepakt. Een andere kabel of even testen met een andere TV/monitor bied misschien uitkomst.

Haperen van geluid: absoluut niet de bedoeling. Als het systeem nou volledig belast wordt met hoge prioriteit taken, dan kan ik het mij nog indenken, maar zo maar vreemd doen, dat duidt op een probleem ergens.
Kijk dit is duidelijk, :) jammer dat windows dat niet heeft. Ik heb 5 HDMI kabels geprobeerd maar het probleem blijft... Het probleem lijkt echter ( vooral met games minder te worden als je de resolutie omlaag zet ( nu 1920x1080 P en dan 2 x ) ( laptop + tv )

Wat windows media player doet in compacte modus is niet echt wat ik bedoel.

De link hieronder geeft aan wat ik graag wil. :)
http://initialcharge.net/...-06-30-at-12.08.29-PM.png

Als laatste is er iets dat ik kan doen al het geluid? ik heb de drivers al opnieuw geinstaleerd en ook de programma's. Zou het kunnen komen omdat de muziek van mijn mac afkomstig is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zou het kunnen komen omdat de muziek van mijn mac afkomstig is??
In welke context bedoel je het hier? Van je Mac via het netwerk streamen, of van je Mac als bestanden overgezet, oorsprong Mac HDD, nu je Windows HDD?
Bij het eerste kan 't door bufferen komen, je systeem is druk, netwerk overbelast, Mac doet wat moeilijk, die richting zit je dan.
Bij 't tweede is er iets mis zoals eerder aangegeven hierboven.

Voor die borderless afspelen, je zou kunnen kijken naar SMPlayer voor Windows (smplayer.sf.net) en dan aangeven dat de video in apart venster afgespeeld moet worden. Maar kan is alsnog aanwezig dat je de titelbalk hebt van Windows.
Andere optie is er niet in Windows. iig niet vziw.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Dat tearing ligt vaak eerder aan je scherm (dus je tv) dan aan je computer.
Had je dat met je Mac hiervoor ook? Of heb je die nooit op je tv aangesloten gehad en gegamed.
Oplossing kan, dat je V-sync aan zet in spellen en/of je programma's waar dat kan en anders in de software van je grafische kaart.

Muziek haperen bij iets doen, dat heb ik zelfs met een veel tragere pc niet eens en dan multi-task ik echt alles bij elkaar. Ja af en toe, maar dan staat de CPU vol te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:32:
Dat tearing ligt vaak eerder aan je scherm (dus je tv) dan aan je computer.
Had je dat met je Mac hiervoor ook? Of heb je die nooit op je tv aangesloten gehad en gegamed.
Oplossing kan, dat je V-sync aan zet in spellen en/of je programma's waar dat kan en anders in de software van je grafische kaart.

Muziek haperen bij iets doen, dat heb ik zelfs met een veel tragere pc niet eens en dan multi-task ik echt alles bij elkaar. Ja af en toe, maar dan staat de CPU vol te werken.
Bij mijn mac was dit probleem er niet. maar die kan geen full hd aan... :P die laptop is 6 jaar oud. Ik heb het geprobeerd met v-sync maar dit lost het probleem niet op, het lijk zelfs erger te worden?

Wat kan ik aan de muziek doen ? :P dat vind ik momenteel het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Tearing heeft overigens te maken met dat je grafische kaart het beeld sneller verstuurd dan dat je scherm aan kan. Andersom heb je dit niet.
Meestal gebeurd het als het iets meer is dan wat je scherm aan kan. Verdubbeling zou vaak geen probleem moeten zijn. Vaag dat het het niet op lost.

Kijk eens of je beeld verbeterings technieken aan hebt staat op je tv.
Mijn Samsung kan dit instellen op elke kanaal. De verbeteringstechnieken gooien er een vertraging in, wellicht dat dit wat oplost. Anders zoeken naar soort gelijke problemen met dat model en een pc. Wellicht dat mensen er een oplossing voor hebben.

Tja, wat je aan het muziek gebeuren kunt doen is wellicht CTRL+SHIFT+ESC indrukken en het tabblad prestaties open zetten. Dan kun je je gang gaan en nadat je het stotteren hebt gehad kijken of je CPU op max heeft gestaan en of je geheugen vol is gelopen in die tussentijd. Alhoewel dat me sterk lijkt, maar het zou kunnen. Anders is er iets anders aan het storen op dat moment.
Ikzelf heb overigens een niet onboard geluidskaart (Creative X-fi met 3GHz processor), dus dat kan al een heel verschil maken tegenover bijvoorbeeld onboard geluid. Die laatste maakt gebruik van je CPU net als andere onboard chips zoals je onboard grafische chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:55:
Tearing heeft overigens te maken met dat je grafische kaart het beeld sneller verstuurd dan dat je scherm aan kan. Andersom heb je dit niet.
Meestal gebeurd het als het iets meer is dan wat je scherm aan kan. Verdubbeling zou vaak geen probleem moeten zijn. Vaag dat het het niet op lost.

Kijk eens of je beeld verbeterings technieken aan hebt staat op je tv.
Mijn Samsung kan dit instellen op elke kanaal. De verbeteringstechnieken gooien er een vertraging in, wellicht dat dit wat oplost. Anders zoeken naar soort gelijke problemen met dat model en een pc. Wellicht dat mensen er een oplossing voor hebben.

Tja, wat je aan het muziek gebeuren kunt doen is wellicht CTRL+SHIFT+ESC indrukken en het tabblad prestaties open zetten. Dan kun je je gang gaan en nadat je het stotteren hebt gehad kijken of je CPU op max heeft gestaan en of je geheugen vol is gelopen in die tussentijd. Alhoewel dat me sterk lijkt, maar het zou kunnen. Anders is er iets anders aan het storen op dat moment.
Ikzelf heb overigens een niet onboard geluidskaart (Creative X-fi met 3GHz processor), dus dat kan al een heel verschil maken tegenover bijvoorbeeld onboard geluid. Die laatste maakt gebruik van je CPU net als andere onboard chips zoals je onboard grafische chip.
Ik heb gekeken :) en de tv stond in "gamemodus" dit lijkt me het beste?

Ook heb ik even gekeken naar prestatie met muziek, op het moment dat hij hangt gebruikt hij "5 % van de processor en Fysieke geheugen is :

Total 8139
In cache 1763
beschikbaar 5552
Vrij 4105

Het probleem lijkt echter wel erger te worden als ik op de zware videokaart zit? op de intel hd 3000 is het een stuk minder en is er geen screen tearing! ( alleen hangt de film dan wel af en toe net zoals op de anderen videokaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Hero Of Time schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:26:
[...]

In welke context bedoel je het hier? Van je Mac via het netwerk streamen, of van je Mac als bestanden overgezet, oorsprong Mac HDD, nu je Windows HDD?
Bij het eerste kan 't door bufferen komen, je systeem is druk, netwerk overbelast, Mac doet wat moeilijk, die richting zit je dan.
Bij 't tweede is er iets mis zoals eerder aangegeven hierboven.

Voor die borderless afspelen, je zou kunnen kijken naar SMPlayer voor Windows (smplayer.sf.net) en dan aangeven dat de video in apart venster afgespeeld moet worden. Maar kan is alsnog aanwezig dat je de titelbalk hebt van Windows.
Andere optie is er niet in Windows. iig niet vziw.
Het probleem met de muziek is opgelost, microsoft security essentials veroorzaakte de vertraging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

apart :P
Ik denk eerder dat er een conflict zit tussen je audiodriver en de 'driver' die MSE heeft, aangezien jouw klacht een nogal weinig voorkomende is (en dan heb ik toch echt aardig wat installs met MSE onderhanden gehad).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
Ik neem wel aan dat je windows 7 draait?
Windows XP had namelijk nog geen multimedia scheduler zoals vista en 7
Dan ging hij inderdaad zogauw hij het moeilijk kreeg stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Ellos schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:11:
Ik neem wel aan dat je windows 7 draait?
Windows XP had namelijk nog geen multimedia scheduler zoals vista en 7
Dan ging hij inderdaad zogauw hij het moeilijk kreeg stotteren.
alt-92 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:05:
apart :P
Ik denk eerder dat er een conflict zit tussen je audiodriver en de 'driver' die MSE heeft, aangezien jouw klacht een nogal weinig voorkomende is (en dan heb ik toch echt aardig wat installs met MSE onderhanden gehad).
Ja ik draai Windows 7 64 bits. :) mijn geluidsdriver bevat " beats audio" wellicht dat daar het probleem wegkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Ik gebruikte vroeger altijd BS Player als borderless videoplayer (moet je wel ergens in de opties aanzetten)...

In combinatie met 1 van de minimalistische skins was dit een hele prettige player...

meh.

Pagina: 1