• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:48

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik 2 volwaardige LCD schermen aangesloten op mijn PC.
Volgens mij laat de connectiviteit het ook wel toe om op mijn secundaire scherm digitale TV aan te sluiten.

Het gaat in mijn geval om 2 x Dell U2412M schermen.
Ik zou dan graag een decoder willen gaan gebruiken waar een CAM CI+ module of meteen een smartcard in kan (van Ziggo) en ook een HDMI uitgang heeft.
Deze wil ik dan met een HDMI to Displayport kabel aansluiten op mijn secundaire scherm.

Het probleem is nu, dat ik moeite heb met het uitzoeken van een goeie decoder.
De eisen zijn eigenlijk dat de decoder zo compact mogelijk moet zijn en ook zo snel mogelijk moet werken.
Ik doel dan met snelheid niet op het oppakken van de digitale stream (dat duurt altijd heel even), maar gewoon de werkingssnelheid van het apparaat (en interface) zelf.

Alle decoders die ik vandaag de dag nog bij mensen thuis zie, zijn eigenlijk om te huilen.
De GUI die je ziet bij zenders of volume wordt vaak vormgegeven door grote blauwe of grijze blokken die me terug doen denken aan Windows 3.11 met een doorgeslagen kleurenthema (wat je destijds zelf kon samenstellen). :)
Zijn er tegenwoordig decoders waarbij dit er wat beter uit ziet en gelikter werkt?

Als ik hier op tweakers zoek kom ik niet echt een 'decoder' topic tegen: klik

De lijst die wordt weergegeven op de website van Ziggo zelf spreekt ook niet echt boekdelen:
https://www.ziggo.nl/#pro...bs/4/digitale-ontvangers/

Van wat ik tot nu toe heb kunnen vinden lijkt de Humax IR-FOX Z dus best een geschikt apparaat.
De on-screen interface (noemen ze dat ook OSD?) ziet er niet lelijk uit en het apparaat is vrij compact.
Maar wordt deze decoder ervaren als een goed dan wel niet, het beste apparaat voor deze taak? Of moet ik dan toch echt wat anders hebben? :)

Zo te lezen is de Humax niet eens een HD ontvanger. Hier heb ik dus niets aan. :)

Wat zou voor mij een aanrader zijn?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:28
Humax 5300 is wel een HD ontvanger

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Dank voor je terugkoppeling.
Ik zie dat er hier op T.net een korte review van het apparaat is, maar ik krijg online eigenlijk weinig in-depth reviews gevonden.
Iemand ervaring met de OSD's en werkingssnelheid van de decoder? Zouden er decoders zijn met soortgelijke specs die eigenlijk beter zijn? (Humax staat vrij hoog aangeschreven volgens mij, maar je weet nooit...).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:14
Als je toch een desktop hebt staan kan je er net zo goed een DVB-C-tuner in proppen met een Alphacrypt. Is het meest compact en kun je nog als PVR gebruiken ook

iRacing Profiel

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
@ kroegtijger;
Dank voor je reactie.
Ik was nogal huiverig voor de producten van Anysee.
Nu blijkt echter dat hier ook een afst. bediening bij zit en dat het tegenwoordig wel goed werkt (ook onder W7 met Media center etc).
Ik heb inmiddels een Combo E30 C Plus kunnen vinden, dus ik ga kijken wat het wordt. :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee