• 97olivier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-08-2024
hallo,
ik zoek een video kaart die de meeste spellen op high kan spelen.
ik zou graag bf 3 op high spelen (als je die zo kan spelen neem ik aan dat ik de meeste spellen wel zo kan spelen)

mijn pc is :

pricewatch: HP G5320NL (LF938EA)
ik heb alleen 8 GB RAM

mvg

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:37
Je kan er wel een dure videokaart in proppen, maar de rest van je systeem is ook niet snel genoeg om de nieuwste spellen op high te spelen.

The devil is in the details.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58
Met hierboven eens. Misschien kan je nog een leuke Q6600 of Q9xxx scoren, en een 5770/6850 of wat dan ook. Dan kan je weer een tijdje vooruit, maar je processor zal je flink bottlenecken als je hier een dijk van een GPU in gooit. Ik zou even in vraag en aanbod kijken als ik jou was. Daar gaan op het moment 775 CPUs voor wat of voor niets.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-12-2025

DMZ

Die dualcore legt een strop om de nek van een 4870, dus denk dat je eerst moet kijken naar een nieuwe CPU + moederbord.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-02 12:26

Koenvh

Hier tekenen: ______

Eerste persoon hier die ook een HP heeft uit de 5000 series. Moet toegeven dat upgraden moeilijk wordt..

🠕 This side up

• DMZ

DMZ

Kom van een pavillion af die een sterkere CPU heeft dan TS, was een zware bottleneck voor mijn kaart(vorige post)

• 97olivier
ehm ja ik ben niet zo thuis in de pc bissnes dus ik weet niet echt wat een bottleneck is? maa ik heb nu bf 3 en alles taat op zijn laagste ander laagt hij en hoor ik alle gepraat 2 keer enzo en schoten. maar is een nieuw moederboord niet een beedje heel duur? en moet moet ik dat vervangen want moet ik dan die groote chip waar alles opvast zit er uithalen of? BF3 mag ook op medium

• DMZ

DMZ

Een bottleneck is simpel weg een onderdeel dat niet even snel informatie kan leveren/ontvangen als de rest van het systeem en dus de rest tegenhoudt. Je kunt een hele goede videokaart hebben, maar jouw CPU zal niet snel genoeg informatie(wat moet je renderen?) kunnen geven aan je kaart, waardoor de kaart dus grootste deel van de tijd gewoon niets doet. Verspilling van grafische kracht noemen we dat.

Een nieuw moederbord plus processor zal je waarschijnlijk tussen de 100 en 300 euro kosten (inclusief evt geheugen), maar dan kun je weer een tijd vooruit. De grote chip is een processor, die kun je ook vervangen door een 4-core die op jouw moederbord gaat, maar dan is het wel tweedehands.

Vervangen en installeren is een zaak voor later, maar daar zullen wij je best bij kunnen helpen. Beslis eerst maar wat je wil doen: nu een goedkope processor en later upgraden of gelijk even investeren en later niet upgraden?

• 97olivier
ja er is een probleem ik ben 15 jaar :p ik zou zo graag een goede pc kopen van 1500 euro maar dan zit me pa in de weg :P (hij is nogal niet van geld verspenderen en al helemaal geen fan van mij en mijn pc :p ) en over wat voor geheugen heb je het dan?

[ Voor 9% gewijzigd door 97olivier op 20-06-2012 19:37 ]

• DMZ

DMZ

1500 euro is echt overkill voor een gaming PC. Je kunt al een monster bouwen voor 1000 als je weet wat je moet zoeken.

Vaders, geld en PC's zijn mij bekend :)

Dus wat wil je doen? Een hele nieuwe PC in elkaar zetten (echt bang for buck, dus niet duur), of een iets oudere quadcore kopen, kun je nog een jaartje mee op medium/Low Bf3 :P ?

• 97olivier
ja ik denk dat mijn pa niet echt eens is met een nieuwe pc is :(
dus ik denk dat ik dan ff moet kijk voor dat 2e maar heeft u een voorstel of iets op het oog? want spellen op medium spelen vind ik niet erg als het maar beter is als op het laagste van het laagste :P
maar 1 vraag er staan ook dingen bij de instelleingen zoals 640 x ... of 800 x 600 dat kan je toch beter maken met die dingen die u nou noemt of? want als ik die op 1276 x nogwat doe dan laggt mijn geluid en vecht ik tegen vliegende messen :P

• DMZ

DMZ

Je mag de U laten vallen, ik ben niet veel ouder dan jij.
Wat jij nodig hebt in het 2e geval is een quadcore die past op jouw moederbord(plus evt een sterkere videokaart).

De instellingen die jij noemt vallen onder de resolutie (aantal beeldpunten/pixels per inch/cm) Hoe groter de resolutie, hoe zwaarder het wordt voor je videokaart (en 800x600 is hoger dan 640x480, net zoals 1920x1080). Ook is het feit dat hoe hoger de resolutie is, hoe meer zaken gaan afhangen van je videokaart(processor stuurt zelfde beeld door, maar met een hogere resolutie = kaart werkt harder)

Wat is je budget voor de upgrade? Want dat is handig om te weten voordat je gaat shoppen. Voor een optimaal resultaat zou ik denken tussen de 50 en 200 euro. Voor het laatste kun je zelfs heel goedkoop een AMD processor + moederbord + geheugen scoren, of een goede Intel.

[ Voor 11% gewijzigd door DMZ op 20-06-2012 19:56 ]

• 97olivier
tja echt een buget heb ik niet ik kijk dan gwn naar het goedkoopste en het beste :P..
me pa komt net me kamer oplopen en zegt ja je moet er niet teveel geld in stoppen anders kan je net zoegoed een nieuwe pc kopen :p ik speel dan het liefste gwn bf3 op medium en als mijn pc dat aankan neem ik aan dat er best veel mogelijk heden zijn

[ Voor 21% gewijzigd door 97olivier op 20-06-2012 20:00 ]

• DMZ

DMZ

Nou ja, het verschil tussen 300 en 800 euro is erg fors. Hoe beter je nu koopt, hoe langer je vader niets meer van je hoort :D Over een jaar zul je toch echt serieus moeten upgraden als je dat nu niet doet en toch wil gamen.

Maar het is heel handi om te weten wat het maximum is. Ik kan best even een splinternieuwe AMD upgradekit voor je in elkaar timmeren voor 200-300 euro, daaronder valt er tweedehands nog best wat te krijgen. Probleem is alleen dat de socket (type processoren dat je moederbord accepteert) waar jouw PC op draait redelijk oud is. Goede processoren voor S775 zijn moeilijk te vinden.

Deze advertentie lijkt bijvoorbeeld iets voor jou te zijn, plus je krijgt er geheugen bij. Dit is echter de enige S775 processor van enige (gaming) betekenis die ik tot nu toe heb gevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door DMZ op 20-06-2012 20:08 ]

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Mwoah, gaan toch best wat S775 processoren weg in de V&A hier hoor. Kwestie van een beetje rond snuffelen!

• DMZ

DMZ

AktiveHate schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:09:
Mwoah, gaan toch best wat S775 processoren weg in de V&A hier hoor. Kwestie van een beetje rond snuffelen!
Quadcore, geschikt om nog een jaar mee te gaan zou namelijk ook handig zijn. Plus, het budget schijnt héél strak te zijn. Als je weet waar je over praat, zie ik graag suggesties :)

@TS: Ik moet zeggen, dit is de eerste PC die ik zie, waar verdomd weinig over de vinden is. Format factor moederbord is niet bestaand, type moederbord ook niet... interessant xD

[ Voor 32% gewijzigd door DMZ op 20-06-2012 20:23 ]

• 97olivier
ja uik heb geen iedee waar julie he over hebben :P en wat bedoel je met een heele strake buget lijn

• Kaalus
  • Niet online
Q6600 gaat veel weg momenteel, Q9550 wat minder maar komt ook voorbij. Is toch een verbetering! :)

• 97olivier
DMZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:04:
Nou ja, het verschil tussen 300 en 800 euro is erg fors. Hoe beter je nu koopt, hoe langer je vader niets meer van je hoort :D Over een jaar zul je toch echt serieus moeten upgraden als je dat nu niet doet en toch wil gamen.

Maar het is heel handi om te weten wat het maximum is. Ik kan best even een splinternieuwe AMD upgradekit voor je in elkaar timmeren voor 200-300 euro, daaronder valt er tweedehands nog best wat te krijgen. Probleem is alleen dat de socket (type processoren dat je moederbord accepteert) waar jouw PC op draait redelijk oud is. Goede processoren voor S775 zijn moeilijk te vinden.

Deze advertentie lijkt bijvoorbeeld iets voor jou te zijn, plus je krijgt er geheugen bij. Dit is echter de enige S775 processor van enige (gaming) betekenis die ik tot nu toe heb gevonden.
aleen ik denk dat mijn pa 200-300 echt te veel geld vind :p veeeel te veel :P

• Kaalus
  • Niet online
Damn, dan hou je erg weinig over!
Kan je misschien net een tweedehands CPU kopen een een betere videokaart in de richting van een 4890/5770.

Valt er verder echt niks te regelen? Ook geen handige neef met een oude pc?

• DMZ

DMZ

Ik heb net geen enkele 6600 of 9550 voorbij zien komen.
En dat bedoelde ik dus met een strak budget, je moet er wel geld voor uitgeven. Ik snap dat je pa het liefst gratis een nieuw systeem voor je krijgt, maar met alle respect, je hebt wel geld nodig. Dus praat eerst met je vader over wat hij nou wil uitgeven, want zo kom je niet echt ergens. Tussen de 100 en 200 zal je sowieso wel zitten, zeker als je een nieuwe videokaart gaat kopen.

@AktiveHate: de videokaart komt er wel als er uberhaupt budget is.

• 97olivier
ja ik ehb net nieuwe headset en nieuw RAM en nieuwe mob dus mijn pa ziet en de laaste paar weken meer geld uitgaan dan binne komen :p en daar word hij niet zo blij van:( ik denk dat met mijn pa niet zo vee te regelen valt :P tja als ik een beter videokaart koop helpt dat?

• Kaalus
  • Niet online
Nou dan mag je toch beter kijken, komen toch regelmatig voorbij.....

Tsja, dan upgrade je de videokaart, hebben we een nieuw topic omdat zijn videokaart genekt wordt.

@ Olivier: Het helpt wel, maar een te snelle niet als je de rest niet upgrade, 1 voordeel en het scheelt wel geld! :P

• DMZ

DMZ

97olivier schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:32:
ja ik ehb net nieuwe headset en nieuw RAM en nieuwe mob dus mijn pa ziet en de laaste paar weken meer geld uitgaan dan binne komen :p en daar word hij niet zo blij van:( ik denk dat met mijn pa niet zo vee te regelen valt :P tja als ik een beter videokaart koop helpt dat?
Ho daar. Je hebt een nieuw moederbord? Is die nog steeds S775, want de specificaties die ik net zag waren van jouw systeem zoals die is verkocht. Dit soort details zijn best wel vitaal.

En betere videokaart kan helpen, maar nu moet ik dus weten wat er in jouw systeem zit.

• Kaalus
  • Niet online
Hij bedoeld met mob denk ik zijn telefoon :P

Wat er in zijn pc zit staat in de link in zijn 1e post....

• DMZ

DMZ

AktiveHate schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:35:
Nou dan mag je toch beter kijken, komen toch regelmatig voorbij.....

Tsja, dan upgrade je de videokaart, hebben we een nieuw topic omdat zijn videokaart genekt wordt.

@ Olivier: Het helpt wel, maar een te snelle niet als je de rest niet upgrade, 1 voordeel en het scheelt wel geld! :P
Voordat je dit soort uitspraken doet, wil ik graag een voorbeeld. Zie zelf regelmatig 6600's voorbij komen, maar op dit moment zie ik niets in de V&A.

En aan die beschrijving in de eerste post heb ik eerlijk gezegd bar weinig. De specs van HP zelf zijn niet om U tegen te zeggen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een betere videokaart voor gamen helpt wel, tot op zekere hoogte. Je CPU is niet meer de snelste, maar er valt echt nog wel op te gamen, in tegenstelling tot je videokaart. Ik zou hoogstens een HD5770/HD6770 erin zetten, die zijn nieuw vanaf 80,- te krijgen. Die kan je misschien ook wel tweedehands vinden voor nog iets minder.

Voordat je dat doet zou ik trouwens wel even je voeding bekijken, want een HD5450 verbruikt bijna niets en een HD6770 verbruikt ook niet extreem veel maar voedingen in OEM-pc's zijn vaak wat krap.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• 97olivier
haha ja een mob is een mobiel (dat bedoel ik ) alles wat veranderd is aan mijn standaart pc is dat ik nu 8 GB RAM heb inplaaats van 4 GB

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-02 20:59
Voordat je een Q9550 haalt moet je even goed kijken of dat strook met de FSB van je moederbord. Ik heb hier namelijk een dell liggen met een socket 775 mobo, waar wèl een Q6600 in gaat (die heb ik dan ook gekocht op V&A, 50 euro ofzo), maar geen Q9550 of Q8xxx, omdat die een FSB van 1033 mHz nodig hebben, als ik me niet vergis.
bwerg schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:40:
Een betere videokaart voor gamen helpt wel, tot op zekere hoogte. Je CPU is niet meer de snelste, maar er valt echt nog wel op te gamen, in tegenstelling tot je videokaart. Ik zou hoogstens een HD5770/HD6770 erin zetten, die zijn nieuw vanaf 80,- te krijgen. Die kan je misschien ook wel tweedehands vinden voor nog iets minder.

Voordat je dat doet zou ik trouwens wel even je voeding bekijken, want een HD5450 verbruikt bijna niets en een HD6770 verbruikt ook niet extreem veel maar voedingen in OEM-pc's zijn vaak wat krap.
Met deze processor zou ik echt geen videokaart er in dumpen als je BF3 wilt gaan draaien op high, met de voeding zal het overigens wel goed komen, zoek alleen even uit of je genoeg stroomkabels hebt (een of twee keer zespins). Een HD5450 moet je niet doen, punt.

[ Voor 57% gewijzigd door NinjaTuna op 20-06-2012 20:44 ]

• 97olivier
bwerg schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:40:

tja als ik er een nieuwe video kaart inzet zoals die hd5770 of die andere kan ik dan bf3 op medium spelen?

• DMZ

DMZ

97olivier schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:41:
haha ja een mob is een mobiel (dat bedoel ik ) alles wat veranderd is aan mijn standaart pc is dat ik nu 8 GB RAM heb inplaaats van 4 GB
Alleen geeft HP aan dat het moederbord maximaal 4 GB ondersteunt. Weet je zeker dat de volle 8 Gb benut worden?

Plus: V&A aangeboden: Te Koop: Asus Radeon hd 5770 1gb ddr5
97olivier schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:43:
[...]

tja als ik er een nieuwe video kaart inzet zoals die hd5770 of die andere kan ik dan bf3 op medium spelen?
Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Volgens mij is de E5800 net te krap.

[ Voor 22% gewijzigd door DMZ op 20-06-2012 20:44 ]

• Kaalus
  • Niet online
@ DMZ : Nee klopt geen losse cpu;s maar wel een paar setjes met een Q6600 erin.... Had ik misschien iets duidelijker moeten zeggen :)

Kan TS niet beter gewoon een half jaartje wachten, en dan een heel nieuw systeem maken? Lijkt mij beter dan dit proberen nog BF3 te laten draaien terwijl het budget laag is.

• DMZ

DMZ

AktiveHate schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:44:
@ DMZ : Nee klopt geen losse cpu;s maar wel een paar setjes met een Q6600 erin.... Had ik misschien iets duidelijker moeten zeggen :)

Kan TS niet beter gewoon een half jaartje wachten, en dan een heel nieuw systeem maken? Lijkt mij beter dan dit proberen nog BF3 te laten draaien terwijl het budget laag is.
Zelfs setjes zie ik op het moment niet ;)

En I second that motion. Lijkt me niet het optimale moment om iets uit te geven als het budget zo laag is.

• NinjaTuna
AktiveHate schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:44:

Eensch, als je nu een kaart als de 5770 erin gooit ben je over een jaar weer bezig, want het systeem is niet bepaald je van het en ook de upgrademogelijkheden zijn uiterst beperkt...

• Kaalus
  • Niet online
Ik zoek voor je, maar heb ze toch gezien deze week! Weet niet hoe jij zoekt?

Een 4870 oid lijtk me dan nog het meest haalbare, maar ook dan kom je alweer met de voeding.....

• NinjaTuna
http://tweakers.net/aanbo...OBMgVFmcmpvpl5SlZ5pTk5tQA
Drie losse q6600's mocht je dat toch willen

• 97olivier
DMZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:43:
[...]

Alleen geeft HP aan dat het moederbord maximaal 4 GB ondersteunt. Weet je zeker dat de volle 8 Gb benut worden?

Plus: V&A aangeboden: Te Koop: Asus Radeon hd 5770 1gb ddr5

[...]

Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Volgens mij is de E5800 net te krap.
nou hij gebruikt het want als ik bij computer dan eigenschappen dan staat er 8 gb

• DMZ

DMZ

AktiveHate schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:47:
Ik zoek voor je, maar heb ze toch gezien deze week! Weet niet hoe jij zoekt?

Een 4870 oid lijtk me dan nog het meest haalbare, maar ook dan kom je alweer met de voeding.....
Zie post boven me, ik maak weinig gebruik van de V&A XD Moet nog veel leren.

Een 4870 is krachtig, maar zuipt stroom. Daar heb je minimaal een kwaliteitsvoeding van 400W voor nodig denk ik en dan is ie nog te hongerig als je het mij vraagt.

• Kaalus
  • Niet online
@ Ninjatune : Ze zijn er dus wel DMZ ;)

@ DMZ: Haha vandaar, geeft niks :P Zoeken en iets leuks in de V&A vinden is een sport :P

Klopt, dus eigenlijk zijn er vrij weinig upgrade mogelijkheden.

@ Olivier: Staat er niet iets achter van 4GB bruikbaar oid?

[ Voor 45% gewijzigd door Kaalus op 20-06-2012 20:50 ]

• NinjaTuna
DMZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:49:
[...]

Zie post boven me, ik maak weinig gebruik van de V&A XD Moet nog veel leren.

Een 4870 is krachtig, maar zuipt stroom. Daar heb je minimaal een kwaliteitsvoeding van 400W voor nodig denk ik en dan is ie nog te hongerig als je het mij vraagt.
Een 4870 is ook oud en grijs en is zeer waarschijnlijk na een jaar oid gestorven en helemaal outdated.

• 97olivier
er staat geinstaleerd geheugen (RAM) : 8gb

• Kaalus
  • Niet online
@ Ninjatune: 4870 is opzich nog wel een leuke kaart hoor, en kan BF beter draaien dan zijn 5450 in ieder geval.
Of het veel nut heef tgezien de voeding en de leeftijd is wat anders.

@ Olivier: Okee, misschien net een ander type moederbord, zou heel goed kunnen!
Had je dat geld van die RAM upgrade dan niet beter in iets anders kunnen steken?

[ Voor 13% gewijzigd door Kaalus op 20-06-2012 20:52 ]

• DMZ

DMZ

NinjaTuna schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:50:
[...]

Een 4870 is ook oud en grijs en is zeer waarschijnlijk na een jaar oid gestorven en helemaal outdated.
Ahem *Kuch*... Ik gebruik een 4870 van Sapphire sinds ergens in 2007, draait BF3 nog op Ultra met een paar mods...Niks tegen een 4870 :D

@olivier: Staat er ook iets achter tussen haakjes?

• 97olivier
nope niks

• Kaalus
  • Niet online
@ DMZ : Dat bedoel ik! 4870 Power!!! :P

@ Olivier: Dan zal hij het wel ondersteunen. Maar denk toch dat je beter kan sparen/wachten, je komt met 1 upgrade nu alweer in de knoei van andere onderdelen.

• DMZ

DMZ

Dan is het goed met je RAM. Maar zoals gezegd, een Q6600 kost met geluk 50 euro, een 4870 of beter gaat vanaf 50-60 euro weg. 100 euro ben je sowieso kwijt, als je geluk hebt. Maar dan moet je alsnog over een jaar wéér geld uitgeven en dan is het toch echt meer dan 300 euro...

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01-2025
DMZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:55:
[...]

Dan is het goed met je RAM. Maar zoals gezegd, een Q6600 kost met geluk 50 euro, een 4870 of beter gaat vanaf 50-60 euro weg. 100 euro ben je sowieso kwijt, als je geluk hebt. Maar dan moet je alsnog over een jaar wéér geld uitgeven en dan is het toch echt meer dan 300 euro...
Het beste is dus, gewoon een gehele upgrade ;D

• Kaalus
  • Niet online
En dan is een Q6600 ook de nieuwste niet meer, en overclocken gaat er met dat bordje niet inzitten vrees ik.

Wachten denk ik, of zelf gaan werken! :P

• NinjaTuna
Hurrrrrrr, ik zeg alleen dat het me niet bijster verstandig lijkt (en al helemaal niet met het oog op de toekomst) om nu een 4870 te halen als upgrade. Tuurlijk is het beter dan een 5450 :D

Maar inderdaad, nogmaals, spreek met je pa óf een datum en budget af wanneer je gaat kijken naar een geheel nieuwe pc, óf spreek nu een budget af zodat we je kunnen helpen om zo goed mogelijk te upgraden.
DMZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:55:
[...]

ALS de voeding het trekt

offtopic:
mods?

[ Voor 33% gewijzigd door NinjaTuna op 20-06-2012 20:57 ]

• 97olivier
ja dat is waar :( ik zit er alleen vooral mee dat er steeds grotere en beter spellen komen die ik dalijk gwn niet meer kan speln :(

• Kaalus
  • Niet online
Dat houd je met een oudere pc. Gewoon wachten, sparen of met je pa iets afspreken bijvoorbeeld voor je verjaardag oid. En dan gewoon een nieuwe pc kopen/bouwen, en vol genieten van al die games die je dan wel op ultra kan draaien! :)

• DMZ

DMZ

97olivier schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:56:
ja dat is waar :( ik zit er alleen vooral mee dat er steeds grotere en beter spellen komen die ik dalijk gwn niet meer kan speln :(
Ja, dus werken jij! Of sparen! :D
NinjaTuna schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:56:
Hurrrrrrr, ik zeg alleen dat het me niet bijster verstandig lijkt (en al helemaal niet met het oog op de toekomst) om nu een 4870 te halen als upgrade. Tuurlijk is het beter dan een 5450 :D

Maar inderdaad, nogmaals, spreek met je pa óf een datum en budget af wanneer je gaat kijken naar een geheel nieuwe pc, óf spreek nu een budget af zodat we je kunnen helpen om zo goed mogelijk te upgraden.
Nee, je moet een beetje gek zijn hebben op de kaart te pushen zoals ik deed.

Of je moet natuurlijk een upgrade cyclus gaan implementeren, om en om videokaart en processor/mobo/geheugen upgraden. Dat doe ik tenminste, komt nog aardig goedkoop uit.

• 97olivier
DMZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:59:
[...]

Ja, dus werken jij! Of sparen! :D

[...]

Nee, je moet een beetje gek zijn hebben op de kaart te pushen zoals ik deed.

Of je moet natuurlijk een upgrade cyclus gaan implementeren, om en om videokaart en processor/mobo/geheugen upgraden. Dat doe ik tenminste, komt nog aardig goedkoop uit.
ik werk al en ui ehb het geld al maar dan zegt me pa van jaaa je heb al een pc >:(

• NinjaTuna
En dan zeg jij dat je graag een andere wilt en dat je met je eigen geld een nieuwe wilt kopen :P

• Kaalus
  • Niet online
Dan probeer je hem uit te leggen dat die niet meer geschikt is voor de doeleinden waarvoor jij hem wilt gebruiken :)

• NinjaTuna
Vaders vallen niet zo voor games (die van mij niet iig)

• Kaalus
  • Niet online
Maar we gaan een beetje off topic zo denk ik ;)

Beste is gewoon als TS een hele nieuwe set koopt, hoe hij dat oplost met zijn vader is niet voor dit topic denk ik :P

• DMZ

DMZ

Discussie is gegaan van "hey, ik zoek een videokaart", naar "hoe overtuig ik mijn vader dat ik een nieuwe PC nodig heb."

Oh, en heb mijn eigen vader weten te hooken op games, dus het is mogelijk! (Assassin's Creed bedankt!)
AktiveHate schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:03:
Maar we gaan een beetje off topic zo denk ik ;)

Beste is gewoon als TS een hele nieuwe set koopt, hoe hij dat oplost met zijn vader is niet voor dit topic denk ik :P
In dat geval ben ik het eens met zijn vader, kun je even goed een nieuwe PC kopen. Er zijn niet echt onderdelen waard om mee te nemen XD

[ Voor 48% gewijzigd door DMZ op 20-06-2012 21:05 ]

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
DM gestuurd dit i.v.m. onderdelen PC dat ik moet gaan verzorgen voor iemand(verkoop).

[ Voor 5% gewijzigd door XRayXI op 20-06-2012 21:07 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• DMZ

DMZ

Modest71 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:07:
DM gestuurd dit i.v.m. onderdelen PC dat ik moet gaan verzorgen voor iemand(verkoop).
Als het de config in je sig is...

• XRayXI
DMZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:08:
[...]

Als het de config in je sig is...
Ja leuk :) Moet ik nog gaan aanpassen.
Maar inderdaad deze is overleden:
Afbeeldingslocatie: http://i543.photobucket.com/albums/gg446/X-RayXI/IMG_0194.jpg
Dankzij: http://s543.photobucket.c...on=view&current=Fire1.jpg

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• DMZ

DMZ

Dat lijkt schrikbarend veel op een systeem wat ik ooit heb gesmolten. Daar was dan geen externe brand voor nodig XD

• Kaalus
  • Niet online
Oeeeh, dat is minder :(

Maar ik zit nog eens naar de PC van TS te kijken, is dat wel een socket s775?

• DMZ

DMZ

De processor is een S775(apart opgezocht). Er is namelijk nada informatie over het moederbord in het systeem.

• XRayXI
DMZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:13:
De processor is een S775(apart opgezocht). Er is namelijk nada informatie over het moederbord in het systeem.
Hij zal dat even CPU-Z moeten gaan draaien en submitten/validation. Sommige merken hebben een gestripte versie van losse borden.

• Kaalus
  • Niet online
Hmm okee, omdat het Geen Core2 is, en het moederbord DDR3 ondersteund, waar S775 meestal DDR2 is. En om een S775 pc uit te brengen in eind 2010.....

• XRayXI
AktiveHate schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:15:
Hmm okee, omdat het Geen Core2 is, en het moederbord DDR3 ondersteund, waar S775 meestal DDR2 is. En om een S775 pc uit te brengen in eind 2010.....
Ik heb hier een Gigabyte-X48T-DQ6 wat ook DDR3(2000) ondersteund. CPU-Z kan een beetje info geven.

/Edit: Verse validatie: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2412528
Ps: EIST is aan :)

[ Voor 11% gewijzigd door XRayXI op 20-06-2012 21:19 ]

• Kaalus
  • Niet online
Ik zei ook meestal. Ook omdat de pc volgens de pricewatch rond 2011 beschikbaar kwam, toen was zelfs de X58 al 2 jaar oud.

• XRayXI
AktiveHate schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:22:
Ik zei ook meestal. Ook omdat de pc volgens de pricewatch rond 2011 beschikbaar kwam, toen was zelfs de X58 al 2 jaar oud.
Ja heb je gelijk in. Zelf wens ik dat er s775 mobo's zijn met Sata3 ondersteuning, maar ja marketing en chipset limits.

• DMZ

DMZ

Modest71 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:26:
[...]

Ja heb je gelijk in. Zelf wens ik dat er s775 mobo's zijn met Sata3 ondersteuning, maar ja marketing en chipset limits.
Chipje er even op solderen en lanes aanleggen XD

• XRayXI
DMZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:28:
[...]

Chipje er even op solderen en lanes aanleggen XD
:D lol! Meh
Mijn Q9650 doet het prima en trekt alles zat en voldoende. Binnenkort voor iemand twee Q's in de verkoop. Vraag me af of hij kan OC-en, maar de Q's zijn vlot.

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01 20:15

deraco96

Altijd.

Interessant verhaal. Ik heb zelf een e8400 en een 4870, wat zou het beste (prijstechnisch zijn): een q6600 voor een eurootje of 65, een q8400 voor 80 of een q9400? Iets zegt me dat de q8400 de beste keus is, daarboven wordt snel te duur...

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

• DMZ

DMZ

deraco96 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:32:
Interessant verhaal. Ik heb zelf een e8400 en een 4870, wat zou het beste (prijstechnisch zijn): een q6600 voor een eurootje of 65, een q8400 voor 80 of een q9400? Iets zegt me dat de q8400 de beste keus is, daarboven wordt snel te duur...
Het duurste voor de goedkoopst acceptabele prijs :)

• deraco96

deraco96

Altijd.

Ik bedoel meer: de q6600 lijkt me net iets te onzuinig en oud, dus wil ik liever een 45nm C2Q, maar volgens mij voegt de Q9xxx serie niet heel veel toe, terwijl ze wel duurder worden, op het punt dat je beter gewoon nieuw kan kopen vind ik.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

• XRayXI
Had hem geDM'd maar gezien zijn leeftijd kan hij offline zijn, ok :

Q6600 Lage VID
Q9550 Lage VID
Q9650 Lage VID.
En eventueel moederborden/memory en 2x 4890's.
Dat heb ik in huis en krijg ik in huis morgen.

[ Voor 100% gewijzigd door XRayXI op 20-06-2012 21:39 ]

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-02 14:03
Ik betwijfel of je met een Q6600 iets opschiet, je zult het misschien op low met een lage resolutie wat beter kunnen spelen, maar goed wordt het niet.
Ik zit op dit moment op een Q9450 @ 3,6 Ghz en mijn cpu is verreweg de grootste bottleneck in BF3,
Met een gtx 480 op 1920*1080, medium settings en geen AA oid haal ik 60 fps in rustige maps maar zogauw er meer spelers inkomen heb ik drops richting de 30 fps.

• DMZ

DMZ

Oooh, 4890's! Welk merk?

• XRayXI
2x Sapphire. 1 ervan de OC versie. Heeft in een CF opstelling gedraaid.
deraco96 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:35:
Ik bedoel meer: de q6600 lijkt me net iets te onzuinig en oud, dus wil ik liever een 45nm C2Q, maar volgens mij voegt de Q9xxx serie niet heel veel toe, terwijl ze wel duurder worden, op het punt dat je beter gewoon nieuw kan kopen vind ik.
Oneens. Verschil zit hem in de lage VID's(E0) en hogere cache van de Q9xx serie. En deze Q6600 kwam uit een server en heeft een enorm lage VID.

[ Voor 62% gewijzigd door XRayXI op 20-06-2012 21:40 ]

• DMZ

DMZ

Met custom koeler?

• XRayXI
Orginele coolers.
Kan morgen wel foto's schieten voor je. DM me even ter herinnering en kleine moeite.

Ps: Kwamen in belasting niet boven de 60/65C uit in CF. Los lager.

[ Voor 13% gewijzigd door XRayXI op 20-06-2012 21:42 ]

• DMZ

DMZ

Modest71 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:41:
[...]

Orginele coolers.
Kan morgen wel foto's schieten voor je. DM me even ter herinnering en kleine moeite.

Ps: Kwamen in belasting niet boven de 60/65C uit in CF. Los lager.
Ik ben gewoon een fan van dit soort koelers:
http://www.pcgameshardwar...D-4870-2GB-Vapor-X-13.JPG
http://www.jayceooi.com/w...11/sapphire_hd4870_04.jpg (Mijn huidige)
http://content.hwigroup.n...apphire_hd4870toxic_1.jpg

Plus ik wil modden, dan ik een custom, betere koeler toch een must.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02 22:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

DMZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:52:
[...]
Ahem *Kuch*... Ik gebruik een 4870 van Sapphire sinds ergens in 2007, draait BF3 nog op Ultra met een paar mods...Niks tegen een 4870 :D
Hmm da's toch wel knap, wat de rest van je systeem dan?

Ik heb ook een Sapphire HD4870 512MB GDDR5, maar kan BF3 niet hoger draaien dan een combi van medium/high met wat getweak. Uiteraard textures op low (anders past het niet in m'n VRAM en gaat het stutteren) en MSAA uit.

En eh, mods voor BF3? :? Of bedoel je FXAA injector?

En @TS: Dat is dan wel icm een Sandy Bridge 2500k @ 4.7 GHz. BF3 op medium/high met een HD4870 ga je met geen enkele LGA775 CPU redden.

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 20-06-2012 21:46 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• deraco96

deraco96

Altijd.

Lijkt me misschien interessant voor mensen hoeveel je nou voor elk zou vragen (ik weet dat V&A niet in het forum moet, maar beschouw het dan maar als zicht op de marktprijzen :P)

• XRayXI
DMZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:44:
[...]

Ik ben gewoon een fan van dit soort koelers:
http://www.pcgameshardwar...D-4870-2GB-Vapor-X-13.JPG
http://www.jayceooi.com/w...11/sapphire_hd4870_04.jpg (Mijn huidige)
http://content.hwigroup.n...apphire_hd4870toxic_1.jpg

Plus ik wil modden, dan ik een custom, betere koeler toch een must.
De OC versie lijkt op de tweede.

• DMZ

DMZ

Compizfox schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:44:
[...]

Hmm da's toch wel knap, wat de rest van je systeem dan?

Ik heb ook een Sapphire HD4870 512MB GDDR5, maar kan BF3 niet hoger draaien dan een combi van medium/high met wat getweak. Uiteraard textures op low (anders past het niet in m'n VRAM en gaat het stutteren) en MSAA uit.

En eh, mods voor BF3? :? Of bedoel je FXAA injector?
Zie DM.

Enne jongens, blijf on topic.

• Kaalus
  • Niet online
Ik had ook een 4870, met een Arctic Twin Turbo erop! Ding ging als een speer met de meeste games, enkel BF3 wat minder.
Nu maar vervangen door een 6870 waar ik voor een leuke prijs aan kon komen :)

512MB is inderdaad wel wat weinig voor hoge textures....

Edit: Laten we inderdaad maar on topic blijven, misschien heeft TS nog wat overlegd met zijn vader :)

[ Voor 16% gewijzigd door Kaalus op 20-06-2012 21:47 ]

• deraco96

deraco96

Altijd.

Idd. Om het samen te vatten: voor een succesvolle upgrade ga je waarschijnlijk minimaal 160-200 euro nodig hebben: dan zou je een C2Q (socket 775 quadcore processor) kunnen halen en een 5870/6870/7750 oid. Bereid je daar maar vast op voor, want (veel) minder uitgeven heeft weinig zin, dan kun je beter nog even doorsparen.

• XRayXI
DMZ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:46:
[...]

Zie DM.

Enne jongens, blijf on topic.
Even snel geschoten in de keuken:
Afbeeldingslocatie: http://i1253.photobucket.com/albums/hh581/Midnight4you/th_Sapphire4890OC.jpg

• DMZ

DMZ

Modest71 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:02:
[...]

Even snel geschoten in de keuken:
[afbeelding]
Te blurry.

• XRayXI

• 97olivier
maar in het kort samengevat iemand? wat kan ik nu dus eht beste doen

Verwijderd

Geen geld meer besteden aan deze PC. De hardware is meer dan 5 jaar oud en dusdanig beperkt dat een enkele upgrade geen zin heeft. Ook is je voeding waarschijnlijk dusdanig krap, dat een nieuwe videokaart een nieuwe voeding vereist en dus ook meer geld kost.

De beste optie is sparen voor nieuwe hardware, eventueel tweedehands.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:16:
Geen geld meer besteden aan deze PC. De hardware is meer dan 5 jaar oud en dusdanig beperkt dat een enkele upgrade geen zin heeft. Ook is je voeding waarschijnlijk dusdanig krap, dat een nieuwe videokaart een nieuwe voeding vereist en dus ook meer geld kost.

De beste optie is sparen voor nieuwe hardware, eventueel tweedehands.
helemaal waar, ik sleutel zelf al 15 jaar aan PC´s en ik ben het hier streng mee eens.

Koop een nieuwe PC ) of 2e hands als het kan maar ga niets meer doen met je oude PC.
Ik kan je nog een tip geven om je hele leven weg te blijven van marktplaats als het om computers gaat.

Koop gewoon hier op tweakers een 2e hands pctje

[ Voor 17% gewijzigd door A87 op 24-06-2012 16:40 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1