Toon posts:

Garantie Logitech

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ooit heb ik een stuurwiel van Logitech gekocht. Leuk ding, totdat het gaspedaal ermee ophield.
Hij zat nog in de garantie dus ik heb de klantenservice gebeld. Na wat tips en proberen was de conclusie dat het aan mijn pc lag. Computer was oud en traag, het stond sowieso in de planning om die binnenkort te gaan vervangen. Dus die conclusie heb ik geaccepteerd (dom van mij) en ben het stuur pas weer gaan proberen toen ik mijn nieuwe pc had. Ik heb geen klachtencode of iets dergelijks gekregen tijdens het gesprek en heb daar ook niet naar gevraagd. Nog dommer van mij.

Achteraf blijkt namelijk dat het stuur op de nieuwe pc nog steeds niet werkt. De garantie is inmiddels voorbij.
Het probleem is binnen de garantieperiode gemeld, zodra ik dat kan bewijzen wil Logitech mij nog wel verder helpen. Maarja zie maar eens te bewijzen dat ik de klantenservice aan de lijn heb gehad, zonder code of wat dan ook...

Zouden jullie het hierbij laten zitten of zou je proberen je gelijk te halen?
Alvast bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-10 21:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit is meer iets voor het shopping forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyr0s_Fre4k
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:58
Ik zou gewoon eens informeren bij Logitech.

Heb niet heel lang geleden een MX518 die al uit de garantie was, omgeruild gekregen zonder dat ik 'm zelfs maar op hoefde te sturen.
Niet geschoten is altijd mis natuurlijk, en ik vond ze heel goed in hun klachtbehandeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 16:07
Gewoon bellen, de service van Logitech is erg goed.
Heb een keer gebeld omdat ik de receiver van een design wireless keyboard kwijt was, stuurden gewoon een nieuwe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties :)
Punt is eigenlijk dat ik al een stuk of 20 mailtjes verstuurd heb... Maar ze blijven stug volhouden dat ze me niet kunnen helpen als ik geen bewijs heb voor het contact binnen de garantieperiode. Terwijl het een veel voorkomend probleem is.
Aan de ene kant logisch natuurlijk, anders kan iedereen wel zeggen dat ze recht hebben op garantie. Aan de andere kant, waar verwachten ze dan dat ik dat bewijs vandaan haal? Ik heb geen code of iets dergelijks gekregen.
Uiteindelijk wilde men mij een korting van 35% geven op een nieuwe aankoop. Maar die moest wel op de webwinkel gedaan worden; de adviesprijzen daar zijn echter zoveel hoger dan in een 'normale' winkel dat je eigenlijk niet van een korting kan spreken. Bovendien is het probleem daarmee niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Waar heb je hem gekocht?, de garantie van logitech is heel goed.
Zo kreeg ik bij de mediamarkt gelijk mijn geld terug toen mijn speaker set(a la 159 euro) na 3 maanden kapot ging, hij hoefde niet terug voor reparatie omdat het een logitech was.

Tevens als je hem bij logitech hebt gekocht zijn ze al helemaal makkelijk dan krijg je vaak gewoon gelijk een nieuwe opgestuurd.

[ Voor 21% gewijzigd door HitDyl op 20-06-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het stuur komt bij de Dixons vandaan. Maar hij is buiten de garantie, zij kunnen er verder niks mee.
Logitech heeft geen reparatieafdeling, dus repareren kon niet. Alleen de pedalen vervangen was ook geen optie zeiden ze. Het stuur zit nu niet meer in het assortiment dus ze kunnen het ook niet vervangen (vreemd dat er geen voorraadje achtergehouden wordt).

Maar voorlopig wil Logitech helemaal nog niet toegeven dat er iets mis is gegaan. Stel dat dat wel gebeurd, dan zitten we eigenlijk met het volgende probleem:
Ik wil op zijn minst wel schakelflippers hebben (heb ik nu immers ook), maar het enige stuur met flippers dat ze nog verkopen kost in een normale winkel 225 euro. Dat is de helft meer dan wat ik voor mijn huidige stuur betaald heb. Wellicht dat ze daarom zo moeilijk doen. Als compromis ben ik best bereid mijn huidige stuur terug te sturen en het verschil in aanschafprijs bij te leggen zodat ze dat dure stuur kunnen leveren. Het is maar de vraag of dat selectievakje wel bestaat bij de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ze hebben bij mijn Harmony-afstandsbediening, die ook buiten garantie was en niet meer gemaakt wordt, een kortingscoupon van 50% gegeven voor een nieuw artikel. Je kan vragen of ze dit ook bij jou kunnen/willen doen.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Long shot wellicht, maar kun je aan een gespecificeerde rekening komen van je telefoonprovider?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt toch contact opnemen met de winkel waar je het stuurtje vandaan hebt? :) Ik weet niet hoe oud jouw stuurtje is, maar je kan in NL wellicht nog gewoon garantie bij de winkel claimen, mits het stuurwiel niet aan zijn economische levensduur zit. Probeer dus ook even te achterhalen wat een redelijke economische levensduur is. Is jouw stuur jonger dan dat, dan is de winkel waar je het stuurtje kocht verplicht om garantie te bieden. Consuwijzer leesvoer.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 20-06-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De economische levensduur lijkt me lastig te bepalen. Uiteindelijk valt het gewoon in de categorie computeraccessoires.
Een kortingscoupon van 50% klinkt al wel aantrekkelijker. Lijkt me een mooi compromis. (Hoewel ik dan nog steeds een hoop geld betaal voor iets wat ik anders niet gekocht had.)
Rekening van telefoonprovider, geen idee of dat mogelijk is, maar ik zal eens kijken.
Als er nog meer tips zijn hoor ik het graag mensen, bedankt voor de reacties tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
verbaast me om eerlijk te zijn, service van logitech is uitstekend per mail. vervangende spullen at no cost opgestuurd enkel op het productnr. is het stuurtje ERG oud dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:41

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het gaat vast om de Logitech Momo (Racing) Force?
Bij dat stuurtje kreeg ik ook last van slechte pedalen, de potmetertjes erin worden vuil ofzo. Helaas ook net buiten en daar wilde Logitech ook niks mee doen. Uiteindelijk met een tooltje (heet DXtweak of iets dergelijks) de dode zones van de assen wat bij kunnen stellen waardoor ik veel minder last van het probleem heb (voor zover ik het stuurtje nog gebruikt :P).

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Logitech heeft een oplossing aangeboden, een korting van 50%. :)
Daar ben ik mee akkoord gegaan dus waarschijnlijk krijg ik maandag een mailtje met de code.

Het ging inderdaad om het Momo stuur (niet die rode, maar de nieuwere versie). Je kan de deadzone en dergelijke vaak ook in de games zelf aanpassen, maar dat was in mijn geval niet echt een oplossing.

Ik ben blij dat ze me toch nog hebben willen helpen; een linkje naar dit forum en eentje van een google zoekopdracht naar het probleem hebben daarbij geholpen.
Bedankt voor het meedenken iedereen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-10 17:33
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:02:
Logitech heeft een oplossing aangeboden, een korting van 50%. :)
Daar ben ik mee akkoord gegaan dus waarschijnlijk krijg ik maandag een mailtje met de code.

Het ging inderdaad om het Momo stuur (niet die rode, maar de nieuwere versie). Je kan de deadzone en dergelijke vaak ook in de games zelf aanpassen, maar dat was in mijn geval niet echt een oplossing.

Ik ben blij dat ze me toch nog hebben willen helpen; een linkje naar dit forum en eentje van een google zoekopdracht naar het probleem hebben daarbij geholpen.
Bedankt voor het meedenken iedereen! :)
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb ook het een paar keer geprobeerd, maar kreeg altijd een reactie dat ze me niet verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NotSoSteady schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:20:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb ook het een paar keer geprobeerd, maar kreeg altijd een reactie dat ze me niet verder kunnen helpen.
Gewoon volhouden, laten merken dat ze niet van je af komen, maar wel netjes blijven. En wat linkjes sturen van mensen die hetzelfde probleem omschrijven. Dit topic heeft ook wel geholpen vermoed ik.

Is het probleem in jouw geval dan ook binnen de garantie gemeld maar heb je daar geen bewijs voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:17
NotSoSteady schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:20:
[...]

Is het product defect?
Garantie < 2 jaar dan verkoper verantwoordelijk
Garantie > 2 jaar < einde termijn garantie dan Logitech verantwoordelijk.
Pagina: 1