Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Past Asus HD6950 DirectCUII in Fractal design Define R3?

Pagina: 1
Acties:

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Ik ben weer aan het nadenken over mijn pc, en ik en dat geluid wat er uit komt nu echt zat. Ik heb bij mijn grote upgrade in december al een Noctua NHUP 12 gekocht dus vanuit mijn CPU komt bijna niets meer. En mijn Asus HD 6950 DirectCU is idle ook stil. Ik heb twee HDD's en een SSD, maar binnenkort komt er een 2e SSD omdat ik een linux dualboot wil en niet meer terug kan naar een OS van een HDD, een extra HDD in de toekomst sluit ik ook niet uit, dat zal dan dus 5 schijven maken. Het zaakje zit nu in een CM590, en al het geluid komt door de casefans van dat ding, en soms begint hij door de HDD's te resoneren. Nou ben ik die kast om meerdere redenen zat:
1. Hij is spuuglelijk en er komt storend blauw licht uit.
2. Mijn SSD is "gemount" door hem tussen mijn cardreader en mijn DVD drive te klemmen, er passen geen SSD's in dat ding, en maar 4 schijven.
3. Er valt aan de bovenkant stof door twee gigantische roosters, al ontsnapt er natuurlijk ook warme lucht op die manier.

Nou kan ik al deze problemen wel met wat geknutsel oplossen, (en 50 euro aan Noctua fans besteden), maar daar heb ik gewoon geen zin meer in. Ik wil een Fractal Design Define R3. Maar in de specificaties staat dat daar videokaarten tot ongeveer 29 cm in passen. Mijn videokaart is volgens zijn specificaties 29,7 cm, nou weet ik dat als ik het bovenste rek verwijder het zeker gaat passen, maar omdat ik in de toekomst waarschijnlijk naar 5 drives ga is dat eigenlijk geen optie. Hoe kom ik erachter of dit gaat passen? Dat hij er bijna tegenaan gaat zitten kan me eigenlijk niet schelen, al is het natuurlijk wel zo dat hij dan alle airflow blokkeert. De andere optie is de Define XL, maar die heeft een aantal nadelen ten opzichte van de R3, onder andere die schuine 180mm fan die lucht verplaatst op een manier waarvan ik denk dat hij de koeling van mijn CPU aan gaat tasten, het gebrek aan geluidsisolatie in het plafond (ik weet niet of dat echt een probleem is) en het feit dat hij bijna 20 kilo weegt, maar aangezien hij niet erg breed is (vooral lang en hoog) is het formaat voor mij totaal geen probleem.

Of weet iemand anders nog goede stille niet te dure (max 150 euro) kasten, die een beetje no-nonsense stijl hebben?

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 19:50
Op T.net wordt meestal een beetje iegen zoekwerk wel gewaardeerd :)
Ikzelf heb de Corsair 600t en een r6950 van MSI en daar past de kaart gemmakelijk in en anders kan je misschien kijken naar de 550D van corsair die lijkt iets meer op de r3

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• eew
Supsooi schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:20:
Op T.net wordt meestal een beetje iegen zoekwerk wel gewaardeerd :)
Ikzelf heb de Corsair 600t en een r6950 van MSI en daar past de kaart gemmakelijk in en anders kan je misschien kijken naar de 550D van corsair die lijkt iets meer op de r3
Ik heb naar mijn idee genoeg gezocht, het probleem is dat de precieze afmetingen nergens staan en het een net wel net niet kwestie is. Dus ik vroeg me af of er mensen met ervaring waren.

De Corsair Obisdian 550D is inderdaad ook een optie, alleen daar passen maar 6 schijven in, en ik kan nergens vinden hoe lang de videokaart mag zijn met het bovenste rek aanwezig (ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het past, want hij is minder diep dan een Define R3)

Ik begin eigenlijk toch steeds meer naar een Define XL te neigen, maar die Corsair is ook mooi (als mijn videokaart erin past).

Een computerkast is eigenlijk iets dat ik wil zien voor dat ik het koop, ik vrees dat dat een retourtje Alternate gaat worden...

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb de Define R3 gehad met een GTX580 en ook met een HD6950 (reference), en die paste zonder problemen.

Het is een beetje een bende op de foto, maar hier zie je de GTX580 (ook een Direct CU) in m'n R3

Mijn computertje

[img]error.jpg[/img]

• eew
niekje87 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:38:
Ik heb de Define R3 gehad met een GTX580 en ook met een HD6950 (reference), en die paste zonder problemen.

Het is een beetje een bende op de foto, maar hier zie je de GTX580 (ook een Direct CU) in m'n R3

[afbeelding]
Dank, daar heb ik wat aan, als is die GTX580 volgens zijn specificaties korter. Die is namelijk 29,2, maar die halve centimeter past er ook nog wel bij.

Ik ben er net achter gekomen dat de Obsidian 550D (hoe mooi hij ook is) geen optie is omdat mijn cardreader daar niet in kan.

P.S. het is wel een krappe bedoeling. Die R3 is (bijna verwaarloosbaar) kleiner dan mijn CM590. Ik krijg bijna de neiging te zeggen dat dat te klein is, ook omdat hij minder breed is, mijn Noctua NH-U12P SE2 past er volgens de specificaties in, maar overhouden doet het niet echt. Moeilijk...

[ Voor 17% gewijzigd door eew op 21-06-2012 22:03 ]

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Je moet alleen wel even in de gaten houden waar de voedingsaansluiting zit bij de 6950, als die namelijk aan de achterkant zit, kun je wel een probleem krijgen.

[img]error.jpg[/img]

• eew
Ik weet het nu echt niet meer. Het gaat tussen de Define XL en de R3 nu (in alle competitie past mijn cardreader niet). Ik neig naar een XL, maar ik heb gelezen dat die moeite heeft met genoeg koude lucht naar CPU sturen en dat die 180 mm fan eigenlijk niets doet. Van de R3 ben ik bang dat hij toch te klein is voor mijn twee grote heatsinks. Mijn systeem is niet eens zo bijzonder ofzo, er zijn alleen twee nogal grote heatsinks.
Pagina: 1