[CSS] Position fixed pas na scrollen*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakeraars,

Ik ben een website aan het maken en dat bestaat uit 3 onderdelen: Laatste Mededelingen, Uitagenda en Informatie over de opleiding zelf. De Uitagenda is een aside met een float: right;. De Laatste medelingen en Informatie staan links onder elkaar deze hebben een width van 60%: De aside heeft een width van 38%. Hierdoor float de aside mooi rechts van het scherm. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om de uitagenda mee te laten scrollen als je bijvoorbeeld naar beneden scrollt.

Ik heb al wat onderzoek gedaan en kwam tot de conclusie dat position: fixed; ervoor zorgt dat de uitagenda in beeld blijft. Echter houdt de uitagenda dan niet meer zijn width en float ie ook niet meer rechts.

Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Position fixed zorgt er voor dat het element geen relatieve waarden meer kan behouden, omdat hij uit de normale rendering wordt getild. Je zult dus absolute waarden in pixels moeten opgeven.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gemerkt ja. Heb er een padding left aan gegeven in%. Ik moet namelijk een responsive website maken. Wanneer ik de browser kleiner maak wordt de uitagenda dus ook minder breed. Hierdoor wordt de uitagenda dus langer en past niet alle informatie op 1 scherm. Als ik dan dus naar beneden scroll kan je dat ook niet meer zien aangezien de uitagenda meescrollt. Is hier een oplossing voor?

EDIT:
Ik probeer het nog even iets beter uit te leggen. In de header is een logo en een nav met subnav. De uitagenda begint dus pas onder het logo nav en subnav. Als ik scroll blijft die ruimte tussen de uitagenda en de bovenkant van de pagina aanwezig. En staat de uitagenda dus niet bovenaan in de pagina wat eigenlijk wel zou moeten. Ik heb hier even een screenshot:

http://i47.tinypic.com/1r3cd0.jpg

Hoe krijg ik de uitagenda dus helemaal naar boven alleen als je naar beneden scrollt? Is dit met css te doen? De uitagenda moet dus eigenlijk pas meescrollen als ie bijna uit beeld is en niet daarvoor zodat ie aan de top van de pagina blijft

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Daar zul je wat javascript voor nodig gaan hebben vrees ik.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En dat kan je heeeeeel makkelijk zelf vinden door te [google=CSS fixed after scroll] ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.