Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsaet
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 11:20
Hoi,

Ik wil een nieuwe notebook kopen, op dit moment maak ik nog gebruik van een 4à5 jaar oude asus F3Jp.
Deze is echter helemaal versleten en dringend aan vervanging toe.
De laptop waarop ik mijn oog heb laten vallen zijn deIn eerste instantie had ik de L420 gekozen, maar nu kwam ik bij de mediamarkt de Z580 tegen met betere specs en een lagere prijs. En dan vraag ik me af, hoe kan dit?
Het is wel zo dat de Z580 een halve kilo zwaarder is en 15,6' is ipv de 14' van de L420. Maar volgens mij mag dit niet zoveel in prijs schelen (€599 tov €731).

Waar ligt dan het verschil en welke laptop zou ik best kopen.
Ik ga de laptop voor studie en werk gebruiken, dus mijn aandachtspunten liggen dus bij:
  • Specs (CPU en eventueel videocard voor parallelle berekeningen, ram, netwerk)
  • Prijs
  • Degelijkheid/stevigheid
  • Gewicht (mijn asus weegt 2,8kg en dat zie ik graag toch wat lichter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
de l420 heeft oa Windows Professional... en de Z580 niet... maar wat dan wel het grote verschil maakt geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

De Ideapad is een standaard consumentenpongel, de Thinkpad een degelijk(er) zakelijk toestel :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
ik vrees dat de ideapad verkeerd geprijst is. Deze kwam ergens anders ook al voor in een topic. toen iemand deze wilde kopen kreeg hij een I5 toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 09:09
Ik heb net even een review gemaakt over de Z580 en toen ik dat vergeleek met de L420 kwam ik ook voor een raadsel te staan!
Wat misschien de oorzaak is, is dat de versie van de Z580 bij de media markt een pre-releas versie is van de nog komende Z580.
Dit was ook het geval met een asus N76 die daar stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb altijd erg goeie ervaring gehad met de thinkpad series..
t60, en later de t61 die ik nog steeds gebruik. echte beesten bakkies, gaan ook niet snel kapot :)
beschikken ook over FDE encryptie op de vaste schijf, en hoge resolutie. pluspunt is ook de kooi constructie van binnen, weet niet of dat ook op de ideapad van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:27:
ik heb altijd erg goeie ervaring gehad met de thinkpad series..
t60, en later de t61 die ik nog steeds gebruik. echte beesten bakkies, gaan ook niet snel kapot :)
beschikken ook over FDE encryptie op de vaste schijf, en hoge resolutie. pluspunt is ook de kooi constructie van binnen, weet niet of dat ook op de ideapad van toepassing is.
Bedenk wel dat de "rollcage" niet voor de L-series Thinkpad gebruikt worden en dat het allemaal gewoon een stuk minder robuust is als de "normale" Thinkpads, maargoed daar betaal je ook een stuk minder voor.
Positief punt is dat het softwarepakket exact dezelfde is als die bij (bijvoorbeeld) de T-series geleverd wordt.
Hoewel er door Lenovo steeds verder bezuinigd wordt op software e.d.
Zo is de Thinkvantage Toolbox verdwenen, vervangen door een in house solution (Lenovo Solution Center), biedt niet eens 10% van de mogelijkheden die de Toolbox heeft en de interface is echt om te huilen.

[ Voor 33% gewijzigd door Rubén89 op 24-06-2012 21:59 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Rubén89 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:45:
[...]

Bedenk wel dat de "rollcage" niet voor de L-series Thinkpad gebruikt worden en dat het allemaal gewoon een stuk minder robuust is als de "normale" Thinkpads, maargoed daar betaal je ook een stuk minder voor.
Positief punt is dat het softwarepakket exact dezelfde is als die bij (bijvoorbeeld) de T-series geleverd wordt.
Hoewel er door Lenovo steeds verder bezuinigd wordt op software e.d.
Zo is de Thinkvantage Toolbox verdwenen, vervangen door een in house solution (Lenovo Solution Center), biedt niet eens 10% van de mogelijkheden die de Toolbox heeft en de interface is echt om te huilen.
Zou je die software later niet nog kunnen downloaden?
( verschil tussen de z580 in prijs is nu de processor, die is bij een i7 3rd gen 799 euro en was met een i5 3rd gen 599 euro bij een actie van de media markt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
micbro777 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:16:
[...]

Zou je die software later niet nog kunnen downloaden?
( verschil tussen de z580 in prijs is nu de processor, die is bij een i7 3rd gen 799 euro en was met een i5 3rd gen 599 euro bij een actie van de media markt.)
Nee helaas, de software (Thinkvantage Toolbox) is uitgefaseerd, heb m hier nog wel op een USB Flash drive staan dus mocht ie gaan aanschaffen wil ik m best ff voor de OP uploaden, werkt zo-veel beter als dat Lenovo Solution Center.

Let wel: de Toolbox werkt alleen op de Thinkpad lijn, niet op de ideapad.

P.S.
Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de L420 gaan, alleen al het feit dat de "L" een mat scherm heeft en vergelijk de scharnieren maar eens ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rubén89 op 26-06-2012 01:11 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
Rubén89 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:55:
[...]

Nee helaas, de software (Thinkvantage Toolbox) is uitgefaseerd, heb m hier nog wel op een USB Flash drive staan dus mocht ie gaan aanschaffen wil ik m best ff voor de OP uploaden, werkt zo-veel beter als dat Lenovo Solution Center.

Let wel: de Toolbox werkt alleen op de Thinkpad lijn, niet op de ideapad.

P.S.
Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de L420 gaan, alleen al het feit dat de "L" een mat scherm heeft en vergelijk de scharnieren maar eens ;)
Ik heb hier zelf de Z580 voor me, en moet zeggen dat ie zeker niet slecht is ;)
Ja hij heeft geen mat scherm, maar dat maakt pas echt verschil als je hem veel buiten gebruikt.
En ik zou geen 200 euro willen uitgeven voor een i7 2nd gen en een mat scherm en een snellere hardeschijf.
Wat de z580 betreft, die heeft weer een beter toetsenbord (als ik het vergelijk met hoe het eruit ziet ;)) 2x zoveel werkgeheugen grotere schijf en een stuk mooier :P
(hier mijn review van de Z580 pricewatch: Lenovo IdeaPad Z580 )

Dus mijn keuze zou zekerweten nog een keer de Z580 zijn ;)
Pagina: 1