Draadloos netwerk met opslag voor tablet voor op vakantie

Pagina: 1
Acties:

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-02 08:29
Beste Tweakers,

Ik zat eens te denken, ik ga in augustus op vakantie met de caravan naar de camping.
Nu wil ik graag mijn ipad (of lees tablet) meenemen en dan vooral films en series meenemen.
Ik heb 16gb tot mijn beschikking en dat is te weinig, nu kan je zeggen had je maar een 64gb moet kopen maar dat heb ik niet gedaan :).
Maar ik wil toch graag meer opslag tot mijn beschikking hebben.

Nu bedacht ik zelf de volgende 2 dingen:
- sd kaart adapter kopen en op de sd kaartjes alles zetten, maar nadeel is dat je dan zo'n connector onderaan de ipad hebt hangen wat ik liever niet zou hebben.
- draadloze router met usb storage functie er op en er een usb hardeschijf aan hangen en dan de media streamen naar de ipad.

Er zijn vast meer mensen met dit 'probleem' en ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en als er nog andere mogelijkheden zijn om dit mooi uit te voeren.

Ik hoor graag andere suggesties!

Alvast bedankt :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Evt laptop met een ad-hoc WIFI netwerk moet ook werken (als je maar 1 cliënt hebt).
Maar wifi met USB (misschien heeft je huis modem/router dat al zelfs, dan neem je die mee - zonder ADSL werkt dat router deel vast nog wel).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:41
Volgens mij heb ik een soortgelijk topic 2 weken terug voorbij zien komen :? . Kan het alleen niet terugvinden.

Die 'sd kaart adapter' (Camera Connection Kit heet het officieel dacht ik) heeft als nadeel dat je niet alles er zomaar op kan smijten, je moet eerst je files omzetten dacht ik.

• dimako_
franssie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:38:
Evt laptop met een ad-hoc WIFI netwerk moet ook werken (als je maar 1 cliënt hebt).
Maar wifi met USB (misschien heeft je huis modem/router dat al zelfs, dan neem je die mee - zonder ADSL werkt dat router deel vast nog wel).
Bedankt voor de tip, alleen mijn huisrouter heeft helaas geen usb aansluiting, dus zou ik deze moeten aanschaffen.

Heeft iemand hier goede ervaringen mee?
Is er een simpele router aan te raden waar die storage functie opzit en goed werkt?
ThinkPadd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:41:
Volgens mij heb ik een soortgelijk topic 2 weken terug voorbij zien komen :? . Kan het alleen niet terugvinden.

Die 'sd kaart adapter' (Camera Connection Kit heet het officieel dacht ik) heeft als nadeel dat je niet alles er zomaar op kan smijten, je moet eerst je files omzetten dacht ik.
Als het goed is hoef je niet alles om te zetten als je je ipad (in mijn geval) gejailbreaked hebt.
die connection kit zou een optie zijn, maar liever niet :)

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-02 20:16
Misschien een domme opmerking, maar kan je niet een externe, USB (-powered), harde schijf aanschaffen en daar al je films en series op zetten?

Er is vast wel een app die die bestanden kan afspelen toch?

Kan natuurlijk alleen maar mits je tablet(s) een USB aansluiting hebben.

• dimako_
aaajeetee schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:44:
Misschien een domme opmerking, maar kan je niet een externe, USB (-powered), harde schijf aanschaffen en daar al je films en series op zetten?

Er is vast wel een app die die bestanden kan afspelen toch?

Kan natuurlijk alleen maar mits je tablet(s) een USB aansluiting hebben.
Daar zijn inderdaad mogelijkheden in, er zijn van die connector kits met usb aansluiting.
Die zou je dan op de ipad (of andere tablet) kunnen aansluiten inderdaad alleen dan heb je er wel altijd een hardeschijf aan bungelen.
Draadloos/streamen zou toch net wat mooier zijn.

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-02 08:20
Waarom koop je niet gewoon zo iets? http://www.seagate.com/ex...ireless/goflex-satellite/
Pagina: 1