Toon posts:

Sales tax Apple store VS?

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo!

Over een maand ga ik naar Florida en wil daar de nieuwe MacBook kopen. Hier in Nederland kost hij 2280 euro. In Amerika 2199 dollar/1760 euro (2199/1,25).

Dat scheelt toch 520 euro.

Ik vraag mij alleen af of er in de Apple store nog sales tax bij komt of dat dit al is verwerkt. Als ik de bestelprocedure bij Apple.com doorloop komt er tot aan het betalingsscherm geen tax bij.

Wie dit?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
7% :) dan is je MBP dus 1883 euro.

Was zelf onlangs in Miami en keek naar een iPad

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 20-06-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:36:
7% :) dan is je MBP dus 1883 euro.

Was zelf onlangs in Miami en keek naar een iPad
Dat is toch weer 153 dollar er bij. In Nederland koop ik hem voor 2150 (aangezien ik 6% studentenkorting krijg).

Volgens een medewerker van de Apple store krijg ik dat ook in de VS maar 100% zeker was hij niet. Mocht dat niet zo zijn is mijn voordeel nog maar 270 euro en het risico dat de douane mij staande houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
Klopt, dan mag je BTW aftikken en is het allemaal voor niets geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Volgens mij loop je bij de duane weinig risico mits je de doos in de vs achter laat.
Als je met de doos de duane over wilt is het naar mijn mening vragen om aandacht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:14

BioHazard

*\o/*

Afgelopen week in Las Vegas geweest. Een maat van me heeft daar een Macbook Pro gekocht. Met doos en al mee terug genomen. We liepen zo door. Als je er niet uit gepikt wordt, dan heb je geluk. Wil je het allemaal helemaal by the book doen, dan moet je hem direct aangeven bij de douane.

[ Voor 3% gewijzigd door BioHazard op 20-06-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
Zou je de doos op kunnen sturen naar huis? Wat zou zoiets kosten en wat zou de douane doen als ze een lege MBP doos onderscheppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zygivt schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:53:
Volgens mij loop je bij de duane weinig risico mits je de doos in de vs achter laat.
Als je met de doos de duane over wilt is het naar mijn mening vragen om aandacht. :+
Al menig keer door de douane geweest zonder aangehouden te worden (4x vanuit de US). Een keer had ik een nieuwe MacBook bij me en een andere keer een nieuwe DSLR.. Maargoed, risico blijft er altijd.

Uiteraard gooi ik de doos en alle boekjes weg. Evenals de ameriaanse 220V kabel die op de adapter wordt aangesloten. Deze vervang ik simpelweg voor een Europees opzetstuk.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31DPu5etyZL._AA300_.jpg

Installatie alvast draaien en wat bestanden op het bureaublad zetten.

Volgens mij komt het dan wel goed.

PS: In de VS krijg je $200 korting. Komt neer op 10% korting. (tov die 2199 usd)

Al met al een voordeel van 438 euro met de huidige koers en inclusief de tax. Nu maar hopen dat ik die 10% korting ook ga krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brm-G schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:01:
Zou je de doos op kunnen sturen naar huis? Wat zou zoiets kosten en wat zou de douane doen als ze een lege MBP doos onderscheppen?
Wat wil je met die doos gaan doen? Staat alleen maar in de weg..
Boekjes ook, allemaal onzinnige informatie. Weg ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We gaan hier niet helpen met belastingontduiking. Dit topic gaat daarom op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 20-06-2012 16:04 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.