Windows7 & Logitech MX 5500 keyboard slaapstand = hdd issue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-10 17:30
Zodra ik via het Logitech toetsenbord de pc in slaapstand zet dan kan ik deze niet meer opstarten. Gevolg is namelijk dat de HDD corupt raakt en dit niet meer via bv chkdsk is te verhelpen. Waardeloos dus want als je per ongeluk de knop aanraakt kun je het hele systeem opnieuw installeren......:-(

Ik heb mijn Windows op 2x SSD in RAID1 geinstalleerd staan en daarnaast nog een RAID1 configuratie voor 2 HDD's. Gekke is bij de laatste crash dat bestanden op de D schijf worden aangegeven als zijnde corrupt terwijl ik alles nog aan de aan C toegewezen SSD schijven had geinstalleerd.

Windows opstart/systeemherstel werkt ook niet dus supervervelend. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Verder werkt alles wel naar behoren. BIOS van mijn ASUS moederbord is nog niet laatste versie dus dat gaan we eerst nog maar even doen hoewel ik daar niet zoveel van verwacht eerijk gezegd.

Wie ow Wie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Maar als je de pc op een andere manier (via het startmenu) in slaapstand zet heb je hier dus geen last van?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Rupie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:06:
Maar als je de pc op een andere manier (via het startmenu) in slaapstand zet heb je hier dus geen last van?
Nope, das nu juist wat ik zo gek vind.... Lijkt wel of de disk complet in de war raakt vd actie van het stuurprog van Logitech....

Nu dus maar eens installatie van Windows7 met de ReWin erbij. Wellicht dat ik dan nog makkelijk terug kan mocht het weer fout gaan. Ik zal ook eens kijken of alle SSD eigenschappen goed staan ingesteld dadelijk.

Ohja, ik heb RAID1 voor de gewonen harddisks zowel in Bios als onder Windows al ingesteld gehad maar maakt geen bal uit....effect blijft

Dan de bios updaten en logitech stuuprog installeren en op de knop drukken....vrees met vreze.... wat kost dit een tijd.....:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bug report sturen naar Logitech met urgentie kritiek+blocking? Laat ze het iig weten dat er een probleem is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Hero Of Time schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:11:
Bug report sturen naar Logitech met urgentie kritiek+blocking? Laat ze het iig weten dat er een probleem is.
Ach ja.... nu heb ik het bios van mijn Asus MB geupdate en hoppa gelijk hetzelfde probleem...nog niks met Logitech gedaan....

Het lijkt wel als er iets met de hardware anders wordt geconfigureerd dmv wat software de SSD disks van slag raken.... vreemd vreemd vreemd.... begin er echt van te balen want zo heeft het geen nut om bv apps te installeren.... lekker is dit... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Das kut. Asus aanklagen en een ander bord nemen die 't wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ik vermoed eigenlijk eerder een issue met een vd 2 SSD schijven.

Ik krijg er eentje nu helemaal niet meer ad praat na de update van het bios. Beide zijn via de Marvell SATA controller aangesloten en ik denk dat ik morgen het maar eens via de Intel ga proberen. Wellicht dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Toch geen OCZ SSDs he? Die willen nog wel eens spontaan stoppen met werken. Iig de Vertex2 serie, latere heb ik ook berichten over gelezen maar niet zo vervloekend als de Vertex2.

Pagina: 1