Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Beste Tweakers,

Vanmiddag wou ik enkele bestanden kopiëren van de ene pc naar de andere via mijn usb stick.
Dat ging allemaal goed totdat ik weg liep en terug kwam , in de tussentijd was de pc op sleep gegaan.
Dat zou op zichzelf geen probleem moeten zijn ware het niet dat mijn usb stick geen partitie meer had en dus 16GB aan Raw Filesystem ruimte had.
Ok, geen probleem zou je denken gewoon even opnieuw formatteren maar helaas zodra ik dat doe geeft hij dus aan dat hij write protected is.

Enkele dingen die ik geprobeerd heb.
  • Onder Safe mode proberen te formatteren.
  • Met diskmanagement proberen te deleten.
  • Via diskpart de read only state veranderen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/67U5t.pngDiskpart info

Iemand enig idee over hoe dit op te lossen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuke puzzel, maar als je ziet dat je voor zo'n ding nieuw een tientje moet betalen...zou ik hem gewoon wegknikkeren en een nieuwe halen.

Maar goed, als je wel wilt proberen hem te reviven: probeer eens een linux live-cd oid :)

[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 20-06-2012 14:37 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
The Eagle schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:37:
Leuke puzzel, maar als je ziet dat je voor zo'n ding nieuw een tientje moet betalen...zou ik hem gewoon wegknikkeren en een nieuwe halen.

Maar goed, als je wel wilt proberen hem te reviven: probeer eens een linux live-cd oid :)
Ik heb hem net 2 dagen binnen via Ibood :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
K03N schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:42:
[...]

Ik heb hem net 2 dagen binnen via Ibood :')
Terugsturen... dit hoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Door een of andere handeling is je USB-stick corrupt qua data en krijg je deze fout. Dit had ik 2 weken geleden ook en ben 3 uur bezig geweest met tutorials, programma's, bootdiscs, safe modes etc. en uiteindelijk maar gewoon een nieuwe gekocht. Die van mij was met geen mogelijkheid nog te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:55
Ik heb zo ook wel eens met een schijnbaar kapotte usb stick gezeten. Dit kon ik toen oplossen door het ding met GParted (Linux live CD) opnieuw te formatteren.
Link naar de GParted ISO: klik

[ Voor 27% gewijzigd door Crahsystor op 20-06-2012 14:51 . Reden: link ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Crahsystor schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:49:
Ik heb zo ook wel eens met een schijnbaar kapotte usb stick gezeten. Dit kon ik toen oplossen door het ding met GParted (Linux live CD) opnieuw te formatteren.
Link naar de GParted ISO: klik
Heb ik ook nog even geprobeerd onder Ubuntu maar hij weigert hem te mounten en dan kan je dus niks doen in GParted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23
Zou het helpen om onder linux hem helemaal te wissen, door met nullen te overschijven?
Zodat je de master boot record wist.

code:
1
dd if=/dev/zero of=/dev/<usbstick>

waarin <usbstick> de devicenaam is (niet de partitie): bijvoorbeeld /dev/sdb

[ Voor 4% gewijzigd door Tech op 20-06-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:44

auto660

1991 240 GL Brick

Probeer eens de hp usb stick format tool. Deze heeft bij mij ook weer 2 usb's levend gebracht terwijl windows het niet lukte :D

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23
En onder linux kun je de readonly flag ook uitzetten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[tony@localhost ~]$ su
Password:
[root@localhost ~]# hdparm -r /dev/sdb

/dev/sdb:
 readonly      =  1 (on)
[root@localhost ~]# hdparm -r0 /dev/sdb

/dev/sdb:
 setting readonly to 0 (off)
 readonly      =  0 (off)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:26
Dnders linux of mac OSX die laatste gebruik ik altijd voor dit soort rare probleempjes. Aangezien ik die vaak heb heb ik maar een VM gebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Heb tot nu toe alles geprobeerd wat er hier geplaatst is , helaas heeft niets geholpen.
Ben nu bezig met een RMA aanvragen via IBood , hopelijk hoef ik er maar 1 van de 2 terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zumbrink
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 23:18
Ik heb in een andere topic op dit forum ("Formateren van sd Card 16gb kingston wil niet") een suggestie gepost voor een ander soortgelijk probleem. Mogelijk dat het voor jou ook kan werken. Het is misschien een poging waard. Dit was mijn reactie in dat topic:
Zumbrink schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:10:
Ik heb heb ooit een SD kaart gehad die corrupt is geraakt nadat ik m bootable wilde maken als bootdisk voor Chrome OS. Dezelfde stappen ondernomen als jij, dus windows format, toen HP tool. Zonder resultaat, want ik kreeg soortgelijke meldingen.
Uiteindelijk heb ik met 'Active @ Killdisk' de volledige SD kaart kunnen beschrijven met 'nullen'. Dat heeft uiteindelijk uren en uren geduurd. Maar toen dat klaar was kon ik de SD kaart weer normaal formatteren met Windows.

EDIT: het was nodig om in Killdisk een of meerdere opties in te schakelen waarmee het programma waarschuwingen en schrijfbeveiligingen negeert.

http://www.killdisk.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Gparted,
met gparted moet je de usb stick ook niet mounten, omdat gparted dan niet werkt, en een falende stick kun je ook niet mounten.
Pagina: 1