Optimus voor desktop (of iets dergelijks)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 20:04
Hallo tweakers!
ik weet niet helemaal zeker of dit hier thuishoort maar mijn vraag lijkt mij het meest met 'tweaking' te maken hebben.
is het mogelijk om de GPU van mijn ivy bridge 3570k te gebruiken ipv mijn GTX 670?
ik wil dit omdat activision een heel leuke en fijne functie in Call of Duty MW3 heeft (ook in de vorige versies trouwens) genaamd Anti-lag, komt erop neer dat hoe beter je pc je hebt hoe later je aan de beurt komt met het verwerken van je data, dus als iemand de hoek om rent en op je gaat schieten gaat CoD eerst dat van die ander verwerken en dan kijken naar wat jij doet (komt erop neer dat je al dood bent voordat je de voet van de ander de hoek om ziet rennen)

bij het bepalen van anti lag wordt vooral naar de GPU gekeken, daarom deed ik op mijn oude laptop altijd CoD op de gpu van de sandy bridge die erin zat (met Optimus), dan werkt het prima en heb ik het gevoel dat ik diegene ben die mensen dood heeft voordat ze me zien.

is het mogelijk om iets vergelijkbaars te doen op mijn desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Volgens mij hoort dit hier niet maar naar mijn weten heeft die feature vooral te maken met of je de host bent of niet. Dat is gemakkelijk te zien aan het begin van de match.. zie je een timer van 18-20 seconden voordat de match begint, ben je de host. Is de timer korter, dan ben je de host niet. Ik merkte het zelf vooral wanneer ik de host was, dan ben je beduidend sneller dan anderen. Als je dat niet bent kun je inderdaad genaaid worden doordat iemand anders met een slechte connectie de host is, en daarom erg veel voordeel krijgt.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 08:00
Zo ver ik weet is dat mogelijk.
Dan moet je een moederbord hebben die virtu mvp ondersteund. Op die manier kun je een soor optimus gebruiken dacht ik.
Je zou even kunnen googlen naar virtu mvp ofzo.

Ik dacht trouwens dat het aan je internet verbinding ligt. Met een snellere connectie (minder ping) zou je het vertraagd doorkijgen (ik ben hier niet zeker van).

edit:
Dit is de site http://www.lucidlogix.com/technology-virtual-graphics.html
Daar lees ik dat het automatisch overschakeld naar de sterkere gpu als dat nodig is. Ik weet niet of je net als in optimus het ook zelf kan instellen.

[ Voor 24% gewijzigd door plob op 20-06-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymon
ik vindt het ook heel vaag hoe het werkt, ik merk alleen duidelijk verschil op mijn laptop tussen de sandy bridge gpu en de GT555m die erin zit (waarin ik duidelijk beter presteer op de sandy bridge met zelfde settings)

zal lucid eens uitproberen, kan op mijn gigabute GA-Z77x-D3H ;)

EDIT: ik krijg die hele ivy bridge gpu niet aan de gang, als ik driver probeer te installeren zegt hij dat mijn computer niet aan de minimale eisen voldoet en lucid stopt met instaleren omdat hij de intel gpu ook niet kan vinden

[ Voor 28% gewijzigd door Thymon op 20-06-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plob
Heb je de monitor kabel (dvi/hdmi/vga) op het moederbord aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymon
nee die zit in mijn GFX 670, als ik de hdmi kabel op mijn moederbord aansluit krijg ik zwart beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plob
Thymon schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:03:
nee die zit in mijn GFX 670, als ik de hdmi kabel op mijn moederbord aansluit krijg ik zwart beeld
Hmm, klinkt ook wel logisch.

Als je in cpu-z kijkt zie je dan onder graphics de intel igp er bij staan?
Op mijn pc zie ik dat wel, heb verder geen virtu geïnstalleerd en gebruik de igp verder niet, maar ik zie hem er wel bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymon
nee staat er niet bij ('Display Divice Selection" is greyed out op NVIDIA GeForce GTX 670)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:44

auto660

1991 240 GL Brick

Start eens op via de intel graphics. Dit kan je doen door:
-de intel graphics in de bios geforceerd aan te zetten (weet niet zeker of dit kan)
-opstarten zonder de extra videokaart, gewoon op de intel graphics
Waarschijnlijk heb jij windows geinstalleerd met de intel graphics uit en je gtx 670 aan. Dan heeft windows niet de drivers voor de intel graphics geinstalleerd en lijkt het voor windows alsof er nog nooit intel graphics is geweest ;) Hierna zal het dus wel lukken.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plob
En als je bij apparaatbeheer kijkt? (start, rechtermuisknop op computer, beheer, apparaatbeheer, beeldschermadapters)

Anders ook even proberen wat auto660 zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymon
bij apparaatbeheer staat de intel er niet bij, dus pc openschroeven grafische kaart eruit halen en pc aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:44

auto660

1991 240 GL Brick

Ja, dat is wel het makkelijkste, nu moet de pc dus met de intel graphics opstarten en windows installeert dan automatisch de drivers van de intel graphics.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymon
oké ga ik nu eens proberen, post zo wel het resultaat

EDIT: grafische kaart eruit gehaald, ging hij netjes de intel graphics gebruiken. grafische kaart erin was de intel nergens meer te bekennen.
in de bios gaan kijken, Internal graphics stond op AUTO naar ENABLED gezet, nu ziet hij ze allebei en heb lucid geïnstalleerd, nu even kijken hoe dat programma werkt.

EDIT2: kan nu lekker CODen op de intel 4000, bedankt mensen!

[ Voor 82% gewijzigd door Thymon op 20-06-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

400e uitgeven aan een vette vga card, en dan 'lekker gaan codden op de intel vga chip..." ;(
Dit gaat net nog wat verder dan op zo'n kaart alles omlaag modden om 250fps te halen..

Zal wel aan mij liggen...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymon
Doe ik natuurlijk alleen voor CoD hé en alleen maar omdat activision het nodig vindt mensen met een goede pc in het nadeel te stellen...
vervelende is dat ik CoD wel leuk vindt, je klikt gewoon op iemands hoofd en hij valt dood neer zonder allemaal 'realistische' bewegingen die je maakt zoals in BF3 (wat trouwens wel ongelofelijk mooi is, maar naar mijn mening te realistisch probeert te zijn)
Pagina: 1