Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MSN] Verplicht 2011 moeten downloaden om te kunnen msn-en

Pagina: 1
Acties:

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37
Beste mede Tweakers,

Het is weer zover, je moet verplicht live messenger 2011 downloaden om te kunnen msn-en. Echter blijf ik toch liever hangen bij de heel wat prettigere 2009 versie.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de 2009 versie kan blijven behouden en gebruiken? Of is het echt einde oefening voor 2009? :(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:58
Compatibiliteit op Windows XP zetten.

The devil is in the details.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zoals je al zegt "het is verplicht". Dus nee, er is geen (legale) manier om op de oude versie te blijven.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Pidgin gebruiken? :P

• Dynaw
Hahn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:51:
Compatibiliteit op Windows XP zetten.
Stond die al op, maar helaas. :P
DennusB schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:51:
Zoals je al zegt "het is verplicht". Dus nee, er is geen (legale) manier om op de oude versie te blijven.
Ik weet niet of er hierna mag vragen, maar als een wat mindere legale methode is, ben ik hier ook wel tot bereid toe.

• Dynaw
Fix gevonden!
http://www.raymond.cc/blo...ssenger-or-msn-messenger/

Werkt ideaal, maak je van versie nummer ''15.4.3555.0416'' en je moet het programma uitvoeren als administrator.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Noem 't een fix, of noem 't een security risk. Ik kies 't laatste. Programma's die als normale gebruiker horen te draaien, moet je niet als 'oplossing' als Administrator gaan draaien. Als er een bug of security hole in zit, ben je zo de sigaar. Erger dan wanneer je 't als unprivileged user zou draaien.

Als je de wijzigingen niet leuk vind in de client, kan je altijd een alternatieve gebruiken zoals hierboven al is aangegeven. Wil je dat ook niet, dan stop je toch met het gebruik van het programma? Heb ik met m'n OS gedaan, Windows vond ik niet meer lekker werken, werd steeds groter en logger (gevoelsmatig) en die activaties was ik niet mee eens. Dus, over op een alternatief OS: Linux. MSN/Live Messenger niet fijn? Gebruik een alternatief!

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:27
DennusB schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:51:
Compatibility mode op Windows XP SP3 zetten werkt voor mij, en is echt niet illegaal hoor ;)

Alhoewel dat waarschijnlijk binnnenkort wel weer onmogelijk wordt gemaakt. Waarom willen ze perse dat gedrocht van een 2011 versie door onze strot duwen?

[ Voor 20% gewijzigd door Sander H op 20-06-2012 16:02 ]

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 14:11
Sander H schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:01:
[...]

Compatibility mode op Windows XP SP3 zetten werkt voor mij, en is echt niet illegaal hoor ;)

Alhoewel dat waarschijnlijk binnnenkort wel weer onmogelijk wordt gemaakt. Waarom willen ze perse dat gedrocht van een 2011 versie door onze strot duwen?
Dit werkt ook niet voor mij :S De resource editor ook niet, als ik compile en vervolgens save en MSN start moet ik alsnog updaten (ja laatste versie 15.4.xxxx ofzo).

Achja, dan maar updaten.

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 20:34
Begin 2011 kwam dit 'probleem' ook bij veel mensen naar boven. Toen kon je met een groot aantal 2009 builds niet meer inloggen. Een oplossing was toen om de meest recente 2009 build te downloaden. Die werd nog wel ondersteund. Tot vandaag dus. Nu zit er echt niets anders op dan de 2011 versie te gebruiken, die inderdaad echt verschrikkelijk is.

Ik ben sterk aan het overwegen om WLM maar te verwijderen. Ik gebruik het toch bijna nooit meer.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11 11:56
De truc met XP SP3 compatibiliteit werkt voor mij :D Hoezee!!

Versie 2009 (Build 14.0.8117.416) Nederlands

[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 20-06-2012 21:01 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Compatibility truukje werkt bij mij ook op build 14.0.8117.416 :)

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 20:34
Die build 14.0.8117.416 is dus de meest recente 2009 versie waar ik het over had. Van begin 2011 tot vandaag kon je die gewoon nog gebruiken zonder compatibiliteitsinstellingen te veranderen. Nu moet je hem dus blijkbaar even op XP SP3 zetten. Dat had ik nog niet gedaan. :)

Let wel: dit geldt dus alleen voor build 14.0.8117.416! Oudere builds van de 2009 versie kan je al sinds begin 2011 niet meer gebruiken, ook niet door de compatibiliteit op XP S3 te zetten.

Nu maar hopen dat het nog lang duurt voor dit niet meer werkt. Want daarna kan je de 2009 versie dus echt niet meer gebruiken. Dan heb je de keuze uit: WLM 2011, een third party client of gewoon helemaal stoppen met het MSN gebeuren.

Een paar jaar terug had ik niet verwacht dat ik dit zou gaan zeggen maar ik verwacht niet dat het nog heel lang (intensief) gebruikt zal worden. Of ik word gewoon oud. :+

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 14:57

basdej

OutSystems Consultant

zet compatibiliteit op vista sp1, probleem opgelost (:

Hoi.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een paar jaar terug had ik niet verwacht dat ik dit zou gaan zeggen maar ik verwacht niet dat het nog heel lang (intensief) gebruikt zal worden. Of ik word gewoon oud. :+
Welnee joh, ICQ is straks weer hip! Hoeven we dat gare Live gebeuren ook niet meer met die moeilijke mail adressen :+

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Truc met compatibilty werkt wel, je moet alleen wel zorgen dat msnmgr.exe niet meer draait!

Liep hier vanmiddag ook tegenaan, maar no way dat ik de 2011 versie ga draaien. Ben benieuwd hoe lang dit blijft werken :)

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 17:39
2011 is best te doen, je moet alleen echt apatch draaien, anders wordt je gek van alle reclame, featured content enz, bende
ik heb tabbed messaging dan aanstaan omdat ik het handig vind, evt kun je dat ook uitzetten.

zo ziet het er nu bij mij uit
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/11cbgo1.png

[ Voor 22% gewijzigd door Ellos op 20-06-2012 21:35 ]

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Was het niet een paar jaar geleden dat je de versie nummer kon veranderen in de register om te faken? Ik mis alleen MSN voor mijn G15 LCD toetsenbord om te kijken of er email is, als ik een spel speel. Maar ja tweede scherm is handig en opgelost :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• iVisionz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05-2022
Jeej dankzei dit topic doet mn msn het weer, uitvoeren als windows xp sp3 & admin werkt inderdaad, hulde voor jullie :D _/-\o_

Verwijderd

Ik kon het destijds niet worden met de 2009 versie dus ik heb de versie nummer veranderd zoals hierboven beschreven.

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/rfbcsa/tweakers/MSN85.jpg
Werkt prima onder XP.

Voor Windows 7 kan ik me voorstellen dat je 'm als Admin moet laten lopen. Heel veel 'oude' programma's hebben dit probleem.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Grappig :)
Kan je nog herinneren waar deze vermeld staat in de register?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Verwijderd

Dit is niet in het register gedaan maar met Resource Hacker of de Hex Editor. Eén van de twee, ik weet het niet meer precies... zoals je kunt zien is het al een paar jaar geleden dat ik dit gedaan heb.
Pagina: 1