Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:48

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb net even gechecked en kan mijn MSI H61-E33 (B3) mobo van een upgrade voorzien naar Ivy bridge.

Ik heb er nu een i5-2300 2,8 inzitten en mijn vraag is dan of de i5-3450 mij een flinke boost gaat geven in adobe illustrator(CS6)/indesign(CS6) en photoshop(CS6)?

Want daar kan ik helaas niks van op het net vinden, wat ik kan vinden zijn verschillen qua specificaties. Het is natuurlijk wel dat de i5-3450 op 3,1 draait. Maar is dat is hopelijk niet het enige onderdeel waar de snelheid in zit.

Alvast bedankt.

Groet,

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 12:36
Nee, dat verschil ga je niet merken
Ivy Bridge is gemiddeld 5% sneller dan Sandy Bridge en die 300Mhz extra zet ook geen zoden aan de dijk.

Wat wel een verschil maakt met Adobe (opstarten) is een SSD en en een berg geheugen!

[ Voor 23% gewijzigd door Zanac-ex op 20-06-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:53
Als je alles nieuw zou moeten kopen, zou ik altijd voor ivy gaan. Maar een upgrade van sandy naar ivy is het niet waard. Niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Zanac-ex schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:35:
Nee, dat verschil ga je niet merken
Ivy Bridge is gemiddeld 5% sneller dan Sandy Bridge en die 300Mhz extra zet ook geen zoden aan de dijk.

Wat wel een verschil maakt met Adobe (opstarten) is een SSD en en een berg geheugen!
Oke fijn om te horen dat ik die investering links kan laten liggen.

Ik heb al een crucial M64 SSD en 8 GB geheugen. Dus van 8 GB naar 16 GB zou wel moeten uitmaken?

Want ik merk nu namelijk dat ik niet boven de 5 GB uitkom als ik intensief lang aan het werk ben met adobe programma's en dat ook nog als ik ze alledrie tegelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Stefan1987 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:37:
Als je alles nieuw zou moeten kopen, zou ik altijd voor ivy gaan. Maar een upgrade van sandy naar ivy is het niet waard. Niet doen dus.
Oke bedankt voor de info. Nee het is echt een upgrade. Nieuw systeem is niet echt nodig. Alles werkt stabiel en perfect. Maar ik zag dat ik er een nieuwe CPU in kon steken na een bios update. Dus ik dacht dat kan eventueel wat verschil in snelheid betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 12:36
MrJoker1985 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:40:
[...]

Ik heb al een crucial M64 SSD en 8 GB geheugen. Dus van 8 GB naar 16 GB zou wel moeten uitmaken?

Want ik merk nu namelijk dat ik niet boven de 5 GB uitkom als ik intensief lang aan het werk ben met adobe programma's en dat ook nog als ik ze alledrie tegelijk gebruik.
Zoals je zegt: 8GB is zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Zanac-ex schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:43:
[...]

Zoals je zegt: 8GB is zat :)
Oke thanks dat is duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:49

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Beetje laat maar toch reactie.

Je zou eraan kunnen denken om een nieuwe SSD te plaatsen, die zijn nu goed betaalbaar en zeker 2 tot 3 keer zo snel als degene die je nu hebt. Daar valt zeker winst te halen!

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Pagina: 1