Homey — Critics are those without skills to create.
↓ volgende bericht hieronder ↓
Het is een aquarium met vissenthemac1983 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:51:
ipv water mineraalolie gebruiken? hier kan je een hele PC in hangen als je wilt (geleid niet)
Tja, als het geheel helemaal waterdicht is, is er natuurlijk geen gevaar. Maar hoe goed krijg je/is het waterdicht?WeeJeWel schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:19:
Hey Tweakers,
Hoe veilig is het om vier CCFL's (cold cathodes) in water te plaatsen? Het contactpunt komt sowieso boven water uit, maar het plastic gedeelte zal er in blijven hangen voor een periode van meer dan een jaar.
Iemand een idee?
alleen zorg ervoor dat de behuizing voor de elektronica die erin zit nog een beetje afgeplakt moet worden, hete lijm is hier ideaal voor.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Dit sluit niet uit dat een buis gaat lekken, er kortsluiting ontstaat en je vissen wellicht komen bovendrijven.Fordox schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:53:
die buizen zijn wel waterdicht gezien ze zelf gas moeten houden
alleen zorg ervoor dat de behuizing voor de elektronica die erin zit nog een beetje afgeplakt moet worden, hete lijm is hier ideaal voor.
Ik zou alleen lampen die hiervoor ontworpen zijn gebruiken.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Of er boven. Of iets met ledjes gaan nemen, want dat is 800-1000v. En veel hz.
[ Voor 22% gewijzigd door PRaGA88 op 20-06-2012 16:32 ]
Zet je vissen in mineraalolie in plaats van water?
Android developer & dürüm-liefhebber
Kan bestMavamaarten schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:35:
[...]
Maar sowieso weet ik niet of licht wel goed is voor die vissen, meestal zijn ze heel gevoelig voor andere omgevingen dan normaal.
Ja, en dan een verwarmingselement eronder en je hebt een frituurpan met verlichting en vissticksMavamaarten schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:35:
[...]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
het buisje van acryl zorgt alleen voor bescherming, je kan hem dus gewoon opensnijdenFordox schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:53:
die buizen zijn wel waterdicht gezien ze zelf gas moeten houden
ik vermoed dat het wel kan, maar hoogspanning (300v) en water lijkt me niet bevorderlijk voor je vissen
uitproberen kan altijd
ora et labora

Vergeet ook de extra algenvorming nietkroegtijger schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:25:
En gaan die vissen die CCFL's in het water wel kunnen waarderen? Ik zou er ook niet gelukkig van worden als mn vriendin een CCFL elke dag om een paar cm van mn snufferd zou houden
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800
Sardientjes?
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
kroegtijger schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:25:
En gaan die vissen die CCFL's in het water wel kunnen waarderen? Ik zou er ook niet gelukkig van worden als mn vriendin een CCFL elke dag om een paar cm van mn snufferd zou houden
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Kortom: doe maar niet. Of je moet van gefrituurde visjes houden
[ Voor 8% gewijzigd door Carpento op 22-06-2012 12:34 ]
Nokia verzamelaar....
Beter LED's en dan stroomgestuurd ipv PWM.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.