Toon posts:

Systeem voor videobewerking HD en soms een spelletje €500,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Een tijdje geleden heb ik een HD camera gekocht. Afgelopen mei heb ik in New York leuke opnames gemaakt. Nu wou ik deze opnames samenvoegen tot een leuk geheel (muziekje eronder, teksten, etc.). Hiervoor heb ik het programma Pinnacle studio 15 HD aangeschaft. Gisteren de boel geinstalleerd op mijn hudige PC. Toen ik het programam opende en 1 hd bestand wou bekijken kwam ik er al snel achter dat mijn huidige PC de bottleneck is. Videobewerking is dus totaal onmogelijk voor mij met mijn huidige susteem. Mijn huidige systeem is een P4 3ghz met 2gb geheugen.

Nu ben ik dus tot de conclusie gekomen dat ik een andere Pc nodig heb. Een aantal componenten van mijn huidige PC kan ik nog gebruiken: Antex ATX systeemkast, DVD brander, card reader.

Nu ben ik al druk geweest met sites bezoeken en heb ik getracht een systeem samen te stellen. Helaas kwam ik er snel achter dat er sinds de aanschaf van mijn P4 zeer veel veranderd is.

Mijn vraag is dus wat raden jullie mij aan qua systeem? Ik zat zelf te denken aan het volgende systeem:

wenslijst: PCtje

Wat ik alleen niet weet is hoeveel geheugen ik nodig heb en wat een aanrader is qua videokaart. Mijn huidige voeding kan ik helaas niet meer gebruiken want kwam erachter dat diverse aansluitingen zijn veranderd. En wel of geen SSD?

Scherm heb ik trouwens ook al.

Mijn budget is ongeveer 500 euro.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,

Glenn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 13:27 ]

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ben je van plan de processor te overclocken? Als dat zo is kan je beter de 2500K of 3750K nemen
Je zit nu aan de 600 euro, denk eens aan een AMD processor (FX-6100 of iets dergelijks)

🠕 This side up

Verwijderd

Topicstarter
Koenvh.nl schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:58:
Ben je van plan de processor te overclocken? Als dat zo is kan je beter de 2500K of 3750K nemen
Je zit nu aan de 600 euro, denk eens aan een AMD processor (FX-6100 of iets dergelijks)
Ik ben eigenlijk niet van plan om te gaan overclocken.

Als ik de FX6100 zou nemen lever ik dan niet flink in qua prestaties of valt het verschil wel mee?

Heb nu dit systeem samengesteld, ook niet verkeerd volgens mij:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 69,50€ 69,50
1Powercolor PCS+ HD7850 2GB GDDR5€ 225,90€ 225,90
1AMD FX-6100 Boxed€ 116,70€ 116,70
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,95€ 49,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 509,-

Ik zag trouwens dat ik voor 25 euro meer een FX 8120 heb. Is dat het overwegen waard?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 14:40 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
Is je DVD brander sata? IDE aansluitingen zitten vaak niet meer op moederborden. Verder is een AMD setup goed en wat goedkoper, maar als het systeem primair wordt gebruikt voor HD videobewerking dan zou ik toch een Intel setup nemen.

Als je dan toch geld wilt besparen kun je een goedkopere videokaart nemen, ik weet niet wat je bedoelt met af en toe een spelletje, maar ik ga er even vanuit dat je je p4 hier nu ook niet voor gebruikt. Waarschijnlijk kun je prima vooruit met een HD6850 of een HD7770 GHz edition ofzo.http://tweakers.net/pricewatch/303906/sapphire-hd-7770-ghz-edition-1gb-gddr5.html

Wil je toch serieus met het systeem gaan gamen, dan is die HD7850 een prima kaart maar zou ik mijn budget vergroten zodat je toch voor het intel systeem kan gaan. Is het budget niet op te rekken dan is de AMD setup ook prima.

Heb je overigens nagedacht dat je misschien je voeding ook moet vervangen?