Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-08 18:32
Hallo,

Ik had een Harman Cardon AVR139 A/V Receiver, maar deze is door een spijtig voorval niet meer onder de levenden.

Ik vond dit kwalitatief een zeer goede Receiver, maar hij had nog enkele tekortkomingen vond ik, daarom dat ik eventjes op voorhand extra info zou willen vooraleer ik een nieuwe koop.

Wat moet er zeker inzitten:
5.1 (off-course)
4 HDMI ingangen, 1 uitgang (indien mogelijk met audio return)
min 2x Composite video ingang met RCA audio
min 1x extra RCA audio (eventueel icm een extra analoge video ingang)
2x Digital Audio Coax in
2x Digital Audio Optical in

Wat ik er nog het liefst extra bij zou willen:
- dat het analoog signaal ook over de HDMI kabel naar mijn TV gestuurd wordt.
- Dat het geluid dat in HDMI zit, ook gebruikt kan worden om te laten horen op de speakers en niet enkel pass-trough zoals met mijn HC was. (in dit geval moet er slechts 1x digital audio in van elk type zijn; coax en optical)

Nice to have:
- airplay
- DLNA

Ik heb zelf ook al een beetje huiswerk gedaan en de Yamaha RX-V473 wist me te bekoren. Ik weet echter niet als deze die functies ondersteunt die ik er het liefst bij zou willen hebben. Zou iemand me hier een beetje meer uitleg over kunnen geven aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:02
LordPan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:29:
- dat het analoog signaal ook over de HDMI kabel naar mijn TV gestuurd wordt.
Analog to Digital conversion is wat je dan zoekt. Zit (nog) niet standaard op elke receiver. Hiervoor zal je dus de specificaties door moeten lezen. De RX-V473 heeft die optie zo te zien niet. Pagina 18 van de Nederlandse handleiding zegt namelijk dat je ook aan moet sluiten via Component Out dan wel Composiet Out wanneer je een apparaat via die ingangen aansluit.
- Dat het geluid dat in HDMI zit, ook gebruikt kan worden om te laten horen op de speakers en niet enkel pass-trough zoals met mijn HC was. (in dit geval moet er slechts 1x digital audio in van elk type zijn; coax en optical)
HDMI Processing wil je dus hebben. Voor zover ik weet hebben echt alle modellen van dit modeljaar (en vorig geloof ik ook) al standaard. Makkelijkste manier om dit te zien is of de receiver overweg kan met DTS HD dan wel Dolby TrueHD. Hiervoor is HDMI Processing benodigd namelijk. Wat je nu hebt is HDMI Passthrough, iets wat niets meer doet dan stomweg doorsturen. Leuke is alleen dat HDMI Passthrough nu weer wordt gebruikt als naam (wel veelal in combinatie met "Stand by") om aan te geven dat een receiver signalen in standby door kan sturen. HDMI Processing wordt ook wel HDMI Repeater genoemd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent78_2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 21:39
LordPan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:29:
Hallo,
...
Ik had een Harman Cardon AVR139 A/V Receiver, maar deze is door een spijtig voorval niet meer onder de levenden....
...
...
ik heb 7 maanden ellende gehad met een harman Kardon AVR-760. Het welbekende "power on/off" fenomeen was beyond repair en het is 3 (!) keer geprobeerd te repareren. Nu krijg ik mijn geld terug en zij de gare versterker. Voor mij NOOIT geen HK meer! Niet van die serie i.i.g.