Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-04 17:34
Hallo beste Tweakers,

Ik heb zo'n 3 weken geleden een nieuwe computer gekocht. Ik heb deze samen met mijn vader in elkaar gezet, dit zijn alleen de onderdelen aangegeven in de productkopeling. Toen wij de pc aan wilden zetten bleef de computer maar aangaan (de fans) en meteen gingen alle fans weer tegelijk uit waarna ze hetzelfde nog eens herhaalde.

Wij dachten dat er een bios update nodig was en hebben hem terug naar de computer zaak gebracht om deze bios update uit te voeren. We kregen een week later bericht dat het moederbord defect is en dat er een nieuwe gestuurd zou worden. Dit moederbord is gisteren gekomen en we hebben de computer weer in elkaar gezet met nog steeds hetzelfde probleem.

Ik persoonlijk denk dat ze bij de technische dienst het moederbord met het geheugen en processor hebben gekregen en hebben gezien dat er een bios update moest worden gedaan, vervolgens zetten ze hem aan en werkte het niet en hebben zonder na te denken geconstateerd dat het moederbord defect was.

Mijn vader is nu weer terug gegaan met de spullen. Mijn vraag hier is eigenlijk of iemand een ander idee heeft waarom het niet werkt. Bijvoorbeeld heb ik soms niet een compatibel geheugen. Of weet iemand misschien in welk component de fout zit. Dit zou mij zeer helpen.

bij voorbaat dank,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Heb je geen kortsluiting tussen je moederbord en de kast? Als die op sommige bepaalde punten je moederbord aanraakt (verkeerd schroefje, busje op verkeerde plek, etc.) krijg je een kortsluiting en kun je zulke effecten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:01
Altijd lastig zonder verdere specs ;)

Trekt je voeding het allemaal wel?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
Heb je een serie van piepjes gehoord bij het opstarten? Dit vertaald zich soms naar een diagnose. Een fout die ik had gemaakt waar ik vrij lang is was blijven hangen bij mijn 1e pc (vele jaren geleden) was dat ik het geheugen in de verkeerde bankjes had gezet. Je kan ook even 1 bankje proberen..

De voeding moet het prima trekken. Zit zowel de 4/8pins aansluiting op je moederbord als de 24pins?

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
Kortsluiting denk ik niet want inmiddels is de pc al 3 keer zorgvuldig ik elkaar gezet. De voeding zou ook voldoende moeten zijn en piepjes heb ik ook al niet gehoord. Het geheugen hebben we inderdaad ook in verschillende bankjes gezet en zelfs gekeken of hij het met een module deed maar tevergeefs.

Over die vraag van de 4/8 of 24 pins snap ik niet helemaal wat je bedoeld. Dit is pas de eerste keer dat ik echt met computer hardware in aanraking kom. :-(

Hier de lijst van mijn hele pc, maar ik moet er wel bij vermelden dat we de videokaart nog niet eens hebben uitgepakt aangezien er een in het moederbord zit ingebouwd: wenslijst: Game PC

[ Voor 12% gewijzigd door Politiepet op 20-06-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
Politiepet schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:19:

Over die vraag van de 4/8 of 24 pins snap ik niet helemaal wat je bedoeld. Dit is pas de eerste keer dat ik echt met computer hardware in aanraking kom. :-(

wenslijst: Game PC
je moederbord wordt op 2 manieren voorzien van stroom. Eenmaal bij de aansluiting boven de sata poorten, dit is een vrij forse stekker met 20pins+4pins stekkertje, die naast elkaar 24pins zijn. Daarnaast zit er nog een 2e aansluiting vlak bij je cpu, dit is een 8pins aansluiting waarbij meestal 1 kant is afgedekt op je moederbord. Afhankelijk van je voeding kan je hier 4pins insteken of 8pins. (voorziet de CPU van stroom)

Je zou btw ook nog eens kunnen proberen met videokaart, deze heeft een aparte bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
Nu je het zegt geloof ik wel dat het moederbord inderdaad met 2 kabels aan de voeding vast zat. Maar ik vind het eigenlijk vooral gek dat ze mijn moederbord bij de winkel eerst als defect aangeven en dan een nieuwe sturen die het nog steeds niet doet. Ik heb alleen maar het moederbord de cpu met koeler en het geheugen naar de winkel gebracht. Dus ik zou eigenlijk verwachten dat er in die 3 een fout zit. Aangezien de cpu op de ondersteunde lijst met processors staat (http://www.asus.com/Mothe...ket_1155/P8Z68VGEN3/#CPUS) zou ik eigenlijk verwachten dat het probleem vooral steekt in het geheugen of dat de bios update niet gedaan is na het defect verklaren van het moederbord.

Maar bedankt voor de tip van de videokaart daar kan ik misschien nog wel even naar kijken.
Pagina: 1