Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowRide
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-07 12:55
Hallo medetweakers,

Sinds een tijdje doet mijn computer ineens raar.
Het begon ermee dat ik soms geen beeld kreeg, dan startte ik de pc opnieuw op en toen deed die het wel.
Dit werd dus steeds erger, zoals dat de pc ineens uit viel. Totdat ik hem op een gegeven moment helemaal niet meer aan kreeg.
De pc heb ik toen uit de kast gehaald en los op mijn bureau neergelegd. zo proberen op te starten (ivm eventuele kortsluitingen in de kast) maar nog niks, wat me toen wel opviel is dat op het display van mijn moederbord niets te zien was (normaal codes en aantal graden). Nu kan ik de pc alleen op de volgende manier aankrijgen: USB van mijn muis eruit, computer aanzetten (gaat eerst 2 sec aan, en dan start die weer opnieuw op en blijft die aan, maar krijg geen beeld nog.) ondertussen dat mijn pc dus aan staat en geen beeld heb druk ik op de cmos knop en gaat die booten en hoor ik dus de HDD ook opstarten. Maar dan moet ik telkens mijn Bios opnieuw instellen en al die handelingen doen! :( Als dit eenmaal is gebeurd doet de pc het wel goed, totdat ik hem weer opnieuw aanzet.
Ik heb er laatst ook al een nieuw batterijtje erin gedaan maar dat hielp ook niet.

Ben eigenlijk ten einde raad.

Setup:

Intel Core I5 750 (Stock)
MSI P55-GD80
Corsair Dominator 2x2GB 1600 draaiend op 1333
2 SATA Schijven
Asus Ati Redeon 4890 Top gddr5 1GB Crossfire (draai momenteel met 1 kaart
Be-Quiet Straightpower 650 watt

[ Voor 5% gewijzigd door SnowRide op 20-06-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een beetje een onderbuikgevoel, maar het klinkt als een gaar MoBo.

Bekijk de elco's eens. Zijn die aan de bovenkant open of staan ze bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowRide
Ben nu niet thuis, maar zal vanavond meteen even kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowRide
ik heb gekeken en aan de elco's is niks vreemds te zien. Nog andere suggesties wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Zit er nog garantie op je MOBO? Alles wijst erop dat deze defect is..

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowRide
Nee zit geen garantie meer op, maar vind het dan wel raar dat hij het verder normaal doet als die eenmaal aan is. De pc heeft dus alleen problemen met opstarten, gamen etc gaat wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
SnowRide schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:04:
Nee zit geen garantie meer op, maar vind het dan wel raar dat hij het verder normaal doet als die eenmaal aan is. De pc heeft dus alleen problemen met opstarten, gamen etc gaat wel gewoon goed.
Nu nog :)
Pagina: 1