Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel 2010, VBA code verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 18:08
Ik had een aantal Excels met daarin een knop die een niet al te ingewikkelde VBA code uitvoert (invoegen van een bepaalde sectie).
Dinsdag heb ik daar voor het laatst aan/mee gewerkt.

Nu open ik vandaag de excels en wat blijkt: in geen enkele versie zit de VBA code nog (ergens is geen letter code meer aanwezig in de files), ook niet in de kopie die ik op en stickje had gezet, en het gaat in totaal om 4 verschillende kopien van dezelfde files waar dit optreedt.

Weet iemand hoe dat komt?

Het is zo opnieuw gemaakt, maar als dat elke keer gebeurd heb ik er niks aan.

De code stond in het werkblad zelf.

edit: ik werk met Excel 2010, maar het zijn Excel 2003-files (xls). Was tot dinsdag geen probleem

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 20-06-2012 09:21 ]

Verwijderd

Heb je misschien je bestanden bewaard in Excel 2010 formaat? Daar bestaan namelijk 2 varianten in: .xlsx en .xlsm. Wanneer je macro's wil bewaren moet je voor .xlsm kiezen, anders wordt alle code er door Excel uit verwijderd.
De enige andere mogelijkheid zou zijn dat je virusscanner je stukje VBA code plots als virus zou herkend hebben en het automatisch heeft verwijderd. Kijk hiervoor de logs van je virusscanner na, maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.